کد خبر 1487618
تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۶
احتمال سفر بشار اسد به ریاض پیش از اجلاس سران عرب

همزمان با تصمیم اتحادیه عرب برای بازگشت سوریه به این اتحادیه، برخی رسانه‌ها از احتمال سفر رئیس جمهور این کشور به ریاض خبر دادند.

به گزارش مشرق، «نضال سابی» تحلیلگر لبنانی از احتمال سفر «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه به ریاض خبر داد.

خبرگزاری «تاس» روسیه به نقل از سابی گزارش داد: «اطلاعاتی از منابع موثق در ریاض و دمشق در دست است که نشان می‌دهد سفر اسد به ریاض احتمالا پیش از اجلاس سران عرب در تاریخ ۱۹ می (۲۹ اردیبهشت) انجام شود».

شورای اتحادیه عرب روز یکشنبه(دیروز) جلسه فوق العاده‌ای را در سطح وزرا به ریاست «سامح شکری» وزیر امور خارجه مصر برگزار و درباره تحولات سوریه و موضوع بازگشت این کشور به اتحادیه عرب گفت‌وگو کرد. ساعاتی بعد، «احمد الصحاف» سخنگوی وزارت امور خارجه عراق اعلام کرد که وزرای خارجه کشورهای عربی در نشست خود در قاهره، درباره بازگشت دمشق به جایگاهش در اتحادیه عرب به اجماع رسیدند.

سابی گفت: «محمد بن سلمان ولی‌عهد سعودی بر خلاف خواسته آمریکا که به دنبال تشدید اختلاف عربی است، روند حل‌وفصل درگیری‌ها در منطقه را آغاز کرده است».

به نوشته وبگاه «الخلیج اونلاین»، این تحلیلگر لبنانی گفت که بن سلمان تصمیم دارد از اسد برای شرکت در اجلاس سران عرب با هدف تثبیت آن به عنوان اجلاس اتحاد عربی تحت نظارت رهبران سعودی، دعوت کند.

وی ابراز عقیده کرد که احتمال دعوت از روسای جمهور ایران و ترکیه به اجلاس ریاض به عنوان مهمانان افتخاری نیز وجود دارد و شرکت آن‌ها در این اجلاس به معنای پایان یافتن رویارویی شیعه و سنی در منطقه خواهد بود.

سابی همچنین گفت که پایان یافتن تحریم عربی علیه سوریه باعث به چالش کشیدن توان آمریکا و اتحادیه اروپا برای حفظ تحریم‌های اقتصادی تحمیلی علیه دمشق می‌شود و بایستی غرب به شکست خود اذعان کند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس