کد خبر 1487361
تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۲
نظر مسکو درباره احیای عضویت سوریه در اتحادیه عرب

وزارت خارجه روسیه ضمن استقبال از احیای عضویت سوریه در اتحادیه عرب، این تصمیم را نشان دهنده عزم کشورهای عربی برای اتخاذ سیاستهای مستقل در مسائل جهانی خواند.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای به تصمیم وزاری خارجه اتحادیه عرب مبنی بر بازگشت روسیه به این سازمان واکنش نشان داد.

براساس گزارش تاس، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه در این بیانیه گفته، تصمیم کشورهای عضو اتحادیه عرب برای احیای جایگاه سوریه نشان میدهد که این کشور به دنبال اتخاذ سیاست مستقل در حوزه مسائل جهانی هستند.

وی در ادامه این بیانه تاکید کرد، مسکو از این گام که مدتها منتظرش بود و نتیجه آن بازگشت دمشق به خانواده عربی است استقبال می‌کند.

این دیپلمات روس در ادامه تاکید کرد، فرض ما این است که احیای عضویت سوریه در اتحادیه عرب که خود از اعضای موسس آن بوده است فضای سالمتری را در منطقه خاورمیانه ایجاد می‌کند و غلبه بر عواقب ناشی از بحران سوریه را تسهیل خواهد کرد.

پیش از این سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در این باره گفته بود: «معتقدیم که برای بازگشت سوریه به اتحادیه عرب خیلی زود است».

زاخارووا همچنین با تاکید بر تصمیم درست وزرای خارجه اتحادیه عرب اضافه کرد، این تصمیم نشان دهنده عزم کشورهای عضو اتحادیه عرب برای اجرای سیاستهای مستقل در صحنه جهانی و تقویت هماهنگیها برای حل و فصل مسائل منطقه‌ای و بین المللی است.

شورای اتحادیه عرب امروز یکشنبه جلسه فوق العاده‌ای را در سطح وزرا به ریاست «سامح شکری» وزیر امور خارجه مصر برگزار و درباره تحولات سوریه و موضوع بازگشت این کشور به اتحادیه عرب گفت‌وگو کرد. ساعاتی بعد، «احمد الصحاف» سخنگوی وزارت امور خارجه عراق اعلام کرد که وزرای خارجه کشورهای عربی در نشست امروز خود در قاهره، درباره بازگشت دمشق به جایگاهش در اتحادیه عرب به اجماع رسیدند.

در بیانیه اتحادیه عرب درباره لغو تعلیق عضویت سوریه آمده است: مشارکت هیأت‌های سوری در نشست‌های شورای اتحادیه عرب از امروز از سر گرفته خواهد شد و گام‌های عملی و جامعی برای حرکت گام‌به‌گام به سوی حل بحران سوریه طبق اصل گام مقابل گام برداشته می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس