چهارشنبه؛ موعد نشست چهارجانبه وزرای خارجه درباره سوریه در مسکو

منابع آگاه سوری تایید کردند که چهارشنبه آتی، نخستین نشست چهارجانبه در سطح وزرای خارجه درباره سوریه در مسکو برگزار می‌شود.

به گزارش مشرق، منابع آگاه سوری، از نخستین نشست چهارجانبه وزرای خارجه کشورهای سوریه، ترکیه، روسیه و ایران در مسکو در روز چهارشنبه آتی (۲۰ اردیبهشت، ۱۰ می)، خبر دادند.

به گفته این منابع، در این نشست، اتخاذ گام‌های عملی و میدانی در شمال سوریه که در نشست هفته پیش وزرای دفاع این چهار کشور در مسکو مورد توافق قرار گرفت، از جمله بازگشایی بزرگراه بین المللی معروف M۴ مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

بزرگراهی که دو شهر حلب و اللاذقیه را از طریق ادلب متصل می‌کند و گروه‌های مسلح، در حاضر نزدیک به ۱۲۴ کیلومتر از این جاده راهبردی را تحت کنترل خود دارند.

وزیر خارجه ترکیه، هفته پیش از برنامه‌ریزی نشست با همتای سوری با حضور وزرای خارجه روسیه و ایران در تاریخ ۱۰ می (۲۰ اردیبهشت) در مسکو خبر داده بود.

وی تصریح کرده بود در تاریخ ۱۰ می در چارچوب مذاکرات عادی‌سازی روابط آنکارا و دمشق، با همتای سوری خود به میزبانی مسکو دیدار خواهد کرد و «سرگئی لاوروف» و «حسین امیرعبداللهیان» وزرای خارجه روسیه و ایران نیز در این نشست حضور خواهند داشت.

به اعلام منابع سوری، در این نشست، تشکیل یک اتاق هماهنگی میدانی مشترک میان ارتش‌های سوریه و ترکیه در شمال سوریه نیز مورد تایید قرار خواهد گرفت و این اتاق مسئول تدارکات لازم میدانی در شمال سوریه خواهد بود.

این در حالی است که تا پیش از این، طرف سوری، برگزاری هرگونه نشست در سطح وزرای خارجه تا پیش از دریافت تضمین‌های لازم مربوط به عقب‌نشینی کامل ارتش ترکیه از اراضی سوریه را رد می‌کرد.

این نشست در حالی قرار است، در هفته جاری برگزار شود که انتظار می‌رود وزرای خارجه کشورهای عربی در نشست امروز خود در قاهره با بازگشت سوریه به اتحادیه عرب موافقت کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس