کد خبر 1486809
تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۵
اعلام آمادگی چین و پاکستان برای بازسازی افغانستان

در آستانه نشست سه جانبه چین، پاکستان و افغانستان در اسلام آباد، «کین گانگ» وزیر خارجه چین با «بلال بوتو» همتای پاکستانی دیدار و در یک نشست خبری مشترک شرکت کرد.

به گزارش مشرق، وزیر خارجه پاکستان و همتای چینی او طی نشست خبری مشترک در اسلام آباد، درباره تلاش‌ها برای ایجاد صلح در افغانستان صحبت کردند.

منابع رسانه‌ای از اسلام آباد خبر دادند که وزیر خارجه چین بعد از دیدار دوجانبه با همتای پاکستانی خود در یک نشست خبری مشترک حضور یافت.

به گزارش روزنامه پاکستانی «نیشن»، بلاول بوتو وزیر خارجه این کشور در نشست خبری با کین گانگ اعلام کرد که صلح و ثبات در افغانستان، موضوعی کلیدی برای توسعه اقتصاید و اجتماعی و رفاه در منطقه است.

به گفته وزیر خارجه پاکستان، این کشور مصمم به همکاری با همه کشورهای تاثیرگذار از جمله چین برای حصول به صلح در افغانستان است.

بلاول بوتو تاکید کرد که پاکستان و چین درباره این موضوع که صلح و ثبات در افغانستان، موضوعی اساسی برای توسعه اقتصادی و اجتماعی و رفاه منطقه است، اتفاق نظر دارند.

این مقام ارشد پاکستانی در نشست خبری مشترک با همتای چینی خود اعلام کرد که اسلام آباد در همه مسائل کلیدی از قبیل سیاست «چین واحد»، تایوان، تبت، سین کیانگ، هنگ کنگ و دریای چین جنوبی کاملا از پکن حمایت می‌کند.

وی درباره روابط پاکستان و چین اینطور گفت: «وقتی مساله مشارکت راهبردی پاکستان و چین مطرح می‌شود، یکپارچگی مطلق وجود دارد».

بوتو با بیان اینکه دوستی با چین اساس سیاست خارجی پاکستان را تشکیل می‌دهد، افزود: «چین همیشه پاکستان را قابل اتکاترین شریک و معتمدترین دوست خود خواهد یافت».

وزیر خارجه چین در نشست خبری مشترک با همتای پاکستانی خود ضمن ابراز خرسندی از روابط دو کشور، بلاول بوتو را برای سفر به پکن دعوت و ابراز امیدواری کرد که این سفر به زودی انجام شود.

کین گانگ ضمن تشکر از حمایت‌های پاکستان از وزیر خارجه چین اعلام کرد که دوستی پین و پاکستان، ابدی است.

وی ادامه داد: «چین برای خدمات پاکستان در مبارزه با تروریسم ارزش قائل است. امیدواریم روابط و مذاکرات دوستانه ما در آینده نیز ادامه یابد».

کین گانگ درباره نشست سه جانبه وزرای خارجه چین، پاکستان و افغانستان به میزبانی اسلام آباد هم حرف زد؛ نشستی که قرار است امروز شنبه برگزار شود.

این مقام ارشد پکن ابراز امیدواری کرد که این نشست سه جانبه باعق ایجاد اجماع بین کشورهای منطقه در موضوع افغانستان شود.

وی افزود: «پاکستان و چین برای کمک کردن به بازسازی افغانستان آماده هستند. امید است که افغانستان نگرانی‌های همسایگانش درباره تروریسم را جدی بگیرد و مذاکرات سه جانبه (چین، پاکستان و افغانستان به میزبانی اسلام آباد) توفیق یابد».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
    0 0
    پاکستان اگر زرنگه در باغ خودشو بیل بزنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس