کد خبر 1486549
تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۱
صنعا: آمریکا در مسیر صلح یمن سنگ‌اندازی می‌کند

رئیس کمیته امور اسیران دولت نجات ملی یمن گفت: آمریکایی‌ها همواره در مسیر برقراری صلح در یمن سنگ‌اندازی می‌کنند.

به گزارش مشرق، عبدالقادر المرتضی روز جمعه در گفت و گو با شبکه المسیره افزود: در مذاکرات گذشته برای آزادسازی و مبادله اسیران نیز آمریکایی ها سنگ اندازی و از هر نوع پیشرفتی جلوگیری می کردند.

وی اضافه کرد: در مرحله آینده پیش بینی می شود هزار و ۴۰۰ اسیر از طرفین آزاد شود و اگر برای مبادله شمار بیشتری نیز توافق شود ما استقبال می کنیم.

المرتضی با بیان اینکه براساس توافقات قبلی، همچنان منتظر تشکیل کمیته ها برای آغاز بازدید از زندان های دو طرف هستیم گفت: در مراحل گذشته شاهد ایجاد موانعی از سوی مزدوران ائتلاف بودیم که امیدواریم این بار سنگ اندازی نشود.

در ماه مبارک رمضان ۷۰۵ اسیر ارتش و کمیته های مردمی یمن براساس توافق انجام شده در اردن از طریق مبادله آزاد شدند.

دور گذشته مذاکرات میان دولت مستعفی و فراری یمن و انصارالله ۲۳ ماه مارس (چهارم فروردین) در امان اردن برگزار شد.

پیشتر رئیس شورای عالی سیاسی یمن در جریان دیدار با هانس گراندبرگ نماینده ویژه سازمان ملل در امور این کشور نسبت به تلاش‌های آمریکا و انگلیس برای تشدید تنش در این کشور هشدار داده بود.

مهدی المشاط ۱۱ اردیبهشت در این دیدار تاکید کرد: حقایق ثابت کرده است که آمریکا و انگلیس بر اساس دیدگاه خود مبنی بر اینکه ادامه تجاوز و محاصره به نفع منافع اقتصادی و سیاسی آنهاست، مانع همه تلاش‌ها برای برقراری صلح در یمن می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: هرگاه نزدیکی میان یمن و عربستان سعودی و تفاهم صورت می‌گیرد، آمریکا اقدام به اعزام نماینده شوم خود به منطقه می‌کند و همه تلاش‌ها با شکست مواجه می‌شود.

المشاط گفت: نقش اصلی آمریکا در تجاوز و محاصره یمن و همراهی آن با قطع حقوق همه کارکنان دولت و همچنین تلاش این کشور برای خنثی کردن تلاش‌های صلح، این مساله را برای ملت یمن روشن می‌سازد که آمریکا پشت همه رنج های آنها بوده و همیشه به دنبال ادامه جنگ و مبارزه با هرگونه تلاش برای صلح است.

وی خطاب به نماینده سازمان ملل افزود: ما از طریق شما به جامعه بین‌الملل از جمله کشورهای اروپایی نسبت به تلاش‌های آمریکا و انگلیس برای تشدید تنش هشدار داده و تاکید می‌کنیم که در صورت بازگشت تنش به یمن، تمام جهان از جمله آمریکا و انگلیس از آن متاثر خواهند شد، چرا که ما نمی پذیریم یمن وارد تشدید تنش شود و در مقابل آمریکا و انگلیس در صلح باشند.

المشاط ادامه داد: ما همانطور که برای جنگ آماده‌ایم برای صلح نیز آماده‌ایم، اجازه می‌دهیم ائتلاف متجاوز راهی را که می‌خواهد انتخاب کند، ما در موضع دفاع مشروع از کشور، آزادی و استقلال خود هستیم.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • نشاط IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
    1 0
    تمام ترسشم از همراهی حتی ظاهری عربستان با حوثی هاست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس