کد خبر 1486310
تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۰
دیدار فرستاده سازمان ملل با رئیس شورای ریاستی یمن

فرستاده سازمان ملل متحد در یمن در سفری به عدن با رئیس شورای ریاستی یمن وابسته به ریاض دیدار کرد.

به گزارش مشرق، هانس گراندبرگ فرستاده سازمان ملل متحد در یمن امروز پنج‌شنبه در عدن با «رشاد العلیمی» رئیس شورای ریاستی این کشور دیدار کرد.

دفتر گراندبرگ پس از این دیدار در بیانیه‌ای اعلام کرد که وی بر اهمیت حفظ پیشرفت طرف‌های یمنی برای دستیابی به صلح تأکید کرد.

وی در این دیدار العلیمی را در جریان آخرین تحولات و گفت‌وگوهای انجام شده با هدف اعتمادسازی، کاهش درد و رنج یمنی‌ها و زمینه‌سازی برای ازسرگیری روند سیاسی، قرار داد.

گراندبرگ همچنین بر اهمیت حفظ پیشرفت طرف‌های یمنی در سایه تلاش‌های منطقه‌ای برای حمایت از این طرف‌ها جهت دستیابی به توافق تأکید کرد و گفت: «این امر تنها از طریق گفت‌وگو، وجود اراده سیاسی و ارائه امتیازات دو طرف به نفع ملت یمن ممکن خواهد بود».

به نوشته روزنامه «رأی الیوم»، فرستاده سازمان ملل در یمن تصریح کرد که گفت‌وگوهای مثمر ثمر و اساسی با العلیمی درباره راهکارهای حل و فصل مسائل اصلی یمنی‌ها و دستیابی به فرآیند فراگیر تحت نظارت سازمان ملل انجام داده است.

وی افزود: همچنان به حمایت از دستیابی به راه‌حل پایدار درگیری‌ها که بیانگر اراده ملت یمن است، پایبند هستم.

اخیرا تحرکات دیپلماتیک بین‌المللی برای تقویت روند آتش‌بس در یمن و دستیابی به توافق صلح فراگیر برای پایان دادن به درگیری‌ها در این کشور افزایش یافته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس