بیل کلینتون: از سال ۲۰۱۱ انتظار حمله روسیه به اوکراین را داشتم

بیل کلینتون رئیس جمهور پیشین آمریکا مدعی شد که در سال ۲۰۱۱ متوجه شده بود که حمله روسیه به اوکراین «دیر یا زود» اتفاق می افتد.

به گزارش مشرق، بیل کلینتون این خاطره را طی یک برنامه با حضور همسرش هیلاری، وزیر امور خارجه سابق آمریکا و نامزد سابق انتخابات ریاست جمهوری، در نیویورک به اشتراک گذاشت.

بیل کلینتون گفت، در آن دیدار در داووس سوئیس، پوتین توافقی را که با میانجیگری آمریکا برای احترام به خاک اوکراین در ازای نابودی زرادخانه هسته‌ای دوران شوروی کی یف بدست آمده بود، رد کرد.

رئیس جمهور پیشین آمریکا افزود: ولادیمیر پوتین در سال ۲۰۱۱ - سه سال قبل از تصرف کریمه - به من گفت که با توافقی که من با بوریس یلتسین بدست آوردم موافق نیست.

بیل کیلینتون ادامه داد: پوتین گفت من با این توافق موافق نیستم از آن حمایت نمی کنم و به آن مقید نیستم. از آن روز می دانستم که (حمله روسیه به اوکراین) دیر یا زود اتفاق می افتد.

بیل کلینتون و همسرش هیلاری کلینتون از غرب خواستند تا حمایت خود از اوکراین را تقویت کند و گفتند که اگر تسلیحات و مهمات کافی به کی یف داده شود، این کشور می تواند در جنگ با روسیه پیروز شود.

آنها هشدار دادند که شکست اوکراین نه تنها پوتین بلکه شی جین پینگ، رئیس جمهور چین را نیز جسور خواهد کرد.

هیلاری کلینتون وزیر خارجه پیشین آمریکا نیز استدلال کرد که شکست های نظامی روسیه در اوکراین و پاسخ قاطعانه غرب به حمله این کشور، از تلاش رییس جمهور چین برای بازپس گیری تایوان جلوگیری کرده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
    0 0
    یعنی از همون موقع که برنامه نفوذشان به شرق اروپا وتهدید ثبات منطقه علنی شد.
  • عمیر IR ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
    1 0
    اوکراین با دستور داداشم زلنسکی ، صد هزارنفرو بسیج کنه یه ضد حمله توپی بزنن ، پوتین به گور خودش بخنده ،تروریستای واگنری هم هفته بعد میخان شرشونو کم کنن ، درود بر رزمندگان اوکراینی !
  • عمیر IR ۰۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
    1 0
    کمک های اوکراینو موقع زلزله وحشتناک بم سال های قبل رو بیاد داشته باشید # از اوکراین حمایت کنید .
  • IR ۰۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
    2 0
    یعنی که نقشه اشو از اون موقع کشیده بودن
  • IR ۰۷:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
    1 0
    خداییش این آمریکا از همه چی خبر داره،والله من غربگدانیستم تا حالام نتونستن ی سفر برم شمال چ برسه ب اروپا و آمریکا،،ولی خداوکیلی الان مطمئنم از پایان جنگم خبر داره ک چ کسی بازنده س
  • IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
    1 0
    نفوذ خیالی غرب و حمله عملی روسیه، به بهانه نفوذ و شیمیایی و... حمله میکنن و فقط مردم بی گناهو میکشن. همشون کثیفن، چه شرق ،، چه غرب، چه مزدوراشون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس