نافرمانی نیروهای ویژه ارتش رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد

تعدادی از نظامیان تیپ ویژه «گولانی» رژیم صهیونیستی در اقدامی اعتراضی بدون اجازه پایگاه خود را ترک کردند، اقدامی که رسانه‌های صهیونیست آن را یک «اتفاق خطرناک» توصیف کرده‌اند.

به گزارش مشرق، خبرگزاری فلسطینی «سما» در این باره اعلام کرد که هشت نفر از نظامیان تیپ «گولانی» رژیم صهیونیستی در اعتراض به بازجویی از چهار نفر از همرزمان خود بدون کسب اجازه پایگاه محل خدمتشان را ترک کردند.

روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» در این باره با اشاره به اینکه این نظامیان از گردان باراک (۱۲) در تیپ گولانی بودند، اتفاق رخ داده را «حادثه خطرناک» ارزیابی کرد.

این روزنامه نوشت: صحبت از یک حادثه خطرناک و استثنایی شده است که در آن نظامیان برخلاف دستورات ارتش و آنچه از آنها انتظار می‌رود عمل کردند. این حادثه پس از بازگرداندن نظامیان به پایگاه مورد بررسی قرار گرفت و آنها توسط فرماندهان خود محاکمه شدند.

طبق گزارش این روزنامه، این نظامیان به دلیل رها کردن سلاح و رفتار ناپسندشان تحت پیگرد قانونی قرار گرفتند و برخی به چند روز بازداشت محکوم شده و ۳سه نفر از آنها نیز تبعید شدند.

"اسرائیل هیوم" در ادامه آورده است: این هشت نظامی بدون اجازه یگان خود را ترک کردند و پیش از آنها نیز چهار نظامی دیگر اقدام مشابهی را انجام داده بودند که مورد بازجویی قرار گرفته و از اقدامات رزمی کنار گذاشته شدند و اکنون در بخش اداری مشغول به خدمت هستند.

این نافرمانی نظامی تازگی ندارد و پیش از این نیز روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت ۳۰ فروردین اعلام کرده بود که ارتش رژیم اسرائیل شاهد رویداد بسیار خطرناکی بود و ده ها نظامی تیپ «گولانی» روز سه شنبه به طور خودسرانه اسلحه خود را رها کرده و پایگاه نظامی خود را ترک کردند.

گولانی نامی در ظاهر بزرگ برای ساکنان صهیونیست سرزمین های اشغالی بشمار می رود و این نام نشانگر خشن ترین و باصطلاح زبده‌ترین جنگجویان ارتش رژیم صهیونیستی است. گولانی از تیپ‌های کماندویی معروف رژیم اسرائیل می باشد که این رژیم تبلیغ بسیاری روی آن انجام می‌دهد و روحیه خصمانه و خشونت آمیز حاکم بر آن در سرزمین های اشغالی معروف است و سران رژیم صهیونیستی به آن افتخار می کنند!

هنگامی که در جریان جنگ ۳۳ روزه سال ۲۰۰۶ ارتش رژیم صهیونیستی با بن‌بست نفوذ به داخل لبنان مواجه شد، از این تیپ کمک گرفت و چند گردان آن راهی مرزهای شمالی فلسطین اشغالی شدند. نظامیان متکبر این تیپ هنگامی که به سمت خاک لبنان حرکت می‌کردند، در برابر دوربین‌های تلویزیونی به گونه‌ای حرکت می‌کردند که گویی تا ساعتی دیگر سرنوشت جنگ به دست آنها رقم خواهد خورد، اما تنها ساعتی صبر نشان داد تا صدای گریه این نخبه‌های نظامی! و نحوه بازگشت آنها از منطقه جنگی چگونه رقم خورد.

این گردان همچنین در جریان نبرد با مبارزان فلسطینی در منطقه الشجاعیه در شرق نوار غزه در جریان جنگ سال ۲۰۱۴ میلادی گرفتار کمین آنها شد. آبانماه سال گذشته "ایریز کاباتس" افسر عالی رتبه و فرمانده گردان ۱۳ تیپ گولانی در جنگ ۵۰ روزه غزه در سال ۲۰۱۴ برای اولین بار جزئیاتی را در مورد آن جنگ افشا و نبرد منطقه الشجاعیه در غزه را «شب سیاه گولانی» توصیف کرد و گفت که در آن شب نظامیانش را به تله مرگ فرستاده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    0 0
    ....و ابلهان باور کنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس