صهیونیست‌ها برای سرکوب فلسطینیان اراضی 1948، تیپ نظامی تشکیل دادند

یک نشریه صهیونیستی خبر داد که رژیم صهیونیستی یک تیپ نظامی جدید برای مقابله با فلسطینیان ساکن اراضی اشغالی ۱۹۴۸ تشکیل داده است.

به گزارش مشرق، روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» امروز یکشنبه از تشکیل یک تیپ نظامی جدید برای مقابله با فلسطینیان ساکن اراضی اشغالی ۱۹۴۸ خبر داد.

روزنامه العربی الجدید به نقل از این روزنامه عبری گزارش داد، برای نخستین بار یک تیپ مشترک از ارتش و پلیس صهیونیستی تشکیل شده است که دو وظیفه دارد: نخست «عملیات تثبیت و حفظ امنیت عادی و دوم: مقابله با حوادث خشونت بار در گوشه‌ و کنار اسرائیل (فلسطین اشغالی) در جنگهای آتی».

در گزارش این نشریه عبری آمده است، تصمیم تشکیل این تیپ به خاطر «درس گرفتن» از اعتراضات گذشته ساکنان اراضی اشغالی ۱۹۴۸ است و بخش عملیات ارتش صهیونیستی این طرح را برنامه‌ریزی کرده است.

به گزارش اسرائیل هیوم، از جمله تصمیمات اخذ شده، این است که گروههایی از نیروهای مرزبانی با پلیس صهیونیستی همزمان با آغاز جنگ آینده، به صحنه درگیری منتقل شوند تا «بازدارندگی میدانی» [در روستای و شهرکهای عربی نشین و شهرهای ساحلی فلسطین] ایجاد شود».

بنا بر این گزارش، مقرر شده است که نیروهای ذخیره نیز برای تأمین امنیت و حراست از محورهای مواصلاتی اصلی جذب شوند و کامیونهای حامل تجهیزات و نیروهای نظامی را اسکورد کنند تا هدف حمله قرار نگیرد.

در ادامه این گزارش آمده است، مسئولان صهیونیست با این اقدامات، هر گونه تظاهرات و اعتراضات ساکنان اراضی اشغالی ۱۹۴۸ را سرکوب خواهند کرد؛ چه این اعتراضات در ادامه جنگ در جبهه شمالی (سوریه و لبنان) باشد یا جبهه جنوب (نوار غزه).

بر اساس این گزارش، تغییر جدید در جابجایی و  الحاق افراد به یگانهای ذخیره نظامی عادی در پیاده نظام این رژیم است. این افراد، کسانی هستند که خدمت عادی را در مرزبانی ارتش به پایان رسانده اند و بر اساس طرح جدید، از «تجربه نظامی» آنها برای سرکوب اعتراضات فلسطینیان اراضی ۱۹۴۸ در دوران جنگ استفاده خواهد شد.

بر اساس این طرح، اعضای تیپ جدید عموماً در دوره آموزشی ذخیره و فعالیت میدانی در کرانه باختری و قدس اشغالی فعالیت خواهند کرد و در صورت لزوم، تحت فرماندهی پلیس اسرائیل در مأموریت‌های امنیتی داخلی از جمله جلوگیری از اغتشاش در شهرهای اراضی اشغالی فعالیت خواهند کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس