هلند درحال بررسی گزینه‌های تامین جنگنده‌های F-۱۶ برای اوکراین است

نخست وزیر هلند امروز کنفرانس مطبوعاتی با رییس جمهور اوکراین گفت: هلند درحال بررسی گزینه‌های تامین جنگنده‌های F-۱۶ برای کی‌یف است.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «مارک روته» نخست وزیر هلند امروز پنجشنبه و در جریان کنفرانس مطبوعاتی با «ولودیمیر زلنسکی» رییس جمهور اوکراین در شهر لاهه اعلام کرد: در حال کار با شرکای خود روی گزینه هایی در خصوص ارائه جنگنده های اف-۱۶ به اوکراین هستیم.

نخست وزیر هلند در این خصوص اضافه کرد: هیچ تابویی در این زمینه وجود ندارد.

نخست وزیر هلند در این ارتباط افزود: ما در حال همکاری نزدیک با شرکای خود از قبیل بلژیک، بریتانیا و دانمارک هستیم تا این بحث را به نحوی به نتیجه برسانیم. ما هنوز تصمیمی در این باره نگرفته ایم.

به گزارش رویترز، «مارک روته» قبلا گفته بود که هلند هر نوع حمایت نظامی از اوکراین را تا زمانی که باعث درگیری آشکار بین ناتو و روسیه نشود، در نظر خواهد گرفت.

وی امروز پنجشنبه گفت که بحث در مورد F- ۱۶ مانند بحث های قبلی در مورد ارسال تانک های لئوپارد- ۲ و هویتزرهای زرهی «زمان می برد».

«روته» خاطرنشان کرد: در حال حاضر این تسلیحات در حال تحویل به اوکراین هستند. بنابراین ما با جدیت روی F-۱۶ها کار خواهیم کرد و واضح است که در پارلمان از این دولت حمایت می شود تا روی آن کار کند.

گفتنی است که زلنسکی رئیس جمهور اوکراین پس از فنلاند ساعاتی پیش به هلند رفته بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    0 2
    دمشون گرم...روسیه متجاوز باید بداند که اکراین تنها نیست..
  • عمیر IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    2 8
    هلند و لهستان و امریکا واقعن دوستای خوبی برای اوکراین بودن ، بعد از شکست دادن تروریستای روسی باید همین رابطشو با اینا حفظ کنه !
    • IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
      1 0
      هلند و لهستان نوکرای خوبی برای یانکی‌های گاوچرون تروریست همجنس باز آدمکش بودن و ارتش آزادی بخش روسیه حتما بعد از آزادسازی و نازی/صهیونیست زدایی از اوکراین باید حق این دو کشور نوکر رو کف دستشون بزاره!!!
  • IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    0 0
    انگلیس جان! تایفون ها و تورنادو های عربستان رو پس بگیرید بدید به اوکراین
  • IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
    0 0
    ن دوست واقعی چینه بابا،،،رفت عربستان بلافاصله بهتون‌پشت کرد۴
  • GB ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
    0 2
    خیلی هم عالی... اوکراین خوب غرامتی نصیبش میشه ، باید غرب با تکنولوژی جدید شهرهای اوکراین و بازسازی کنه.... اینطوری برای پیوستن به اتحادیه اروپا هم آماده میشه !! خوش به حال شرکت های ساختمانی غربی...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس