بلومبرگ: هیچ یک از رهبران اروپایی برای ارسال جنگنده به اوکراین تعهدی نداده است

یک منبع آگاه در اتحادیه اروپا گفت که تاکنون هیچ یک از رهبران اروپایی درباره ارائه جنگنده به اوکراین تعهدی نداده است.

به گزارش مشرق، بلومبرگ پنجشنبه به نقل از یک منبع آگاه که نامش را فاش نکرد، نوشت: رهبران اروپایی این را برای ولودیمیر زلنسکی روشن کرده‌اند که مایل هستند کمک‌های نظامی بیشتری به اوکراین ارائه دهند اما تاکنون هیچ یک از آنها تعهدی درباره تامین جت جنگنده نداده است.

اوکراین در هفته‌های اخیر رایزنی‌های گسترده‌ای با کشورهای غربی انجام داده است تا بتواند از آنها جنگنده‌های اف-۱۶ دریافت کند.

زلنسکی پنجشنبه به بروکسل سفر و در آنجا با برخی از رهبران اروپایی دیدار کرد.

او در سخنانی در صحن پارلمان اروپا با بیان این که کی‌یف در حال دفاع از اتحادیه اروپا است، افزود: اوکراین به عنوان کشوری که در حال پیروزی جنگ است باید تبدیل به یک عضو اتحادیه اروپا شود.

پیش از سخنرانی زلنسکی، روبرتا متسولا رئیس پارلمان اروپا اعلام کرد که متحدان باید خیلی سریع به عنوان قدم بعدی ارائه سامانه‌های دوربرد و جنگنده‌ها به کی‌یف را در نظر بگیرند.

زلنسکی پیش از عزیمت به بروکسل، به انگلیس و فرانسه نیز سفر کرده، از کشورهای اروپایی خواسته بود تا جنگنده و تجهیزات نظامی دوربرد به اوکراین عرضه کنند.

سفر زلنسکی به غرب اروپا در حالی است که حملات روسیه شدت پیدا کرده و درگیری‌های نظامی دو طرف بتدریج افزایش یافته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۶:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
    2 0
    اروپایی ها از ترس آمریکا به اوکراین اسلحه میدهند ولی وقتی به شرایط حساس می‌رسد عدم توافق خود را در مقابل آمریکا را نشان می‌دهند. اروپایی ها در حال ساخت روابط درونی جدیدی هستند و چه بسا در چند ماه آینده یک گسست کامل در این اتحادیه رخ دهد و دو اتحادیه جدید بوجود آید. کشورهای همسود آمریکا و کشورهای مستقل اروپایی که بنظر تعداد این کشورها بیشتر خواهد بود. کشورهای آلمان هلند لهستان دانمارک لاتویا استونی اسلوونی لتونی فنلاند احتمالا جمهوری چک و ایتالیا مخور آمریکا را تشکیل خواهند داد و بقیه مستقل خواهند شد ولی آنچه که مشخص هست هژمونی آمریکا در اروپا به آخر خط رسیده و انموقع خواهد بود که آمریکا و محور اروپایی و آسیایی اش مورد تحریم شدید کشورهای مستقل قرار گیرد در انموقع کشورها چنان لگدهایی به محور آمریکایی بزنند که در تاریخ دیده نشده
  • IR ۰۷:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
    2 0
    خوبه خودشون هم اعتراف میکنند که اوکراین برای اروپا میجنگه،،،اولا جنگنده بدون خلبان به درد نمیخوره ثانیا اگر به اوکراین خلبان هم بدهند این خلبانان و جنگنده هایشان شکار روس ها خواهند شد و باعث آبروریزی آنها خواهد شد
  • مالک IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۱
    2 0
    خاک بر سر این زلنسکی دلقک که به تحریک آمریکایی ها کشورش را نابود کرد .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس