کد خبر 1485971
تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۸
دستاوردهای سفر رئیس‌جمهور ایران به دمشق از زبان نماینده سوری

رئیس کمیسیون روابط خارجه پارلمان سوریه گفت که سفر امروز رئیس‌جمهور ایران به سوریه، دستاوردهایی به نفع مردم و دولت این کشور به همراه دارد.

به گزارش مشرق، «پطرس مرجانه» رئیس کمیسیون روابط خارجه پارلمان سوریه در خصوص سفر امروز آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور ایران به دمشق گفت که این سفر مسائل زیادی را با خود به همراه دارد که به نفع کشور و مردم سوریه است.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور امروز (چهارشنبه) ۱۳ اردیبهشت ماه در رأس یک هیأت سیاسی و اقتصادی و در پاسخ به دعوت بشار اسد رئیس جمهور سوریه وارد دمشق شد. این نخستین سفر رئیس جمهور ایران به سوریه بعد از ۱۳ سال است.

رئیس کمیسیون روابط خارجه پارلمان سوریه در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری فارس، در خصوص این سفر تصریح کرد: بی‌تردید این سفر در زمانی انجام می‌شود که سوریه در حال بهبود وضعیت خود و رهایی از تبعات جنگ تحمیل شده برخود است. لذا، این سفر آقای رئیسی چیزهای زیادی را که به نفع دولت سوریه و مردم آن است، به همراه دارد. ایران در گذشته به ویژه در زمان فاجعه زلزله اهمال و کوتاهی نکرده و در آینده نیز نخواهد کرد.

وی در خصوص تاثیر سفر رئیس جمهور یک کشور قدرتمند منطقه به دمشق و این‌که آیا این سفر، تاثیری بر جایگاه سوریه در منطقه و جهان دارد؟ گفت: روابط مستحکم دو کشور و اعتماد متقابلی که در روابط دوجانبه میان دمشق و تهران، حاکم است، دیرینه است و این دیدار نیز در راستای تحکیم پیوندهای روابط، اعتماد و منافع مشترک است.

پطرس مرجانه در ادامه افزود: طی این سفر در خصوص وضعیت مشترک سیاسی، تثبیت حق، جایگاه سوریه، روابط دو کشور و بازتاب آن در اوضاع منطقه‌ای و بین المللی تبادل نظر خواهد شد.

رئیس کمیسیون روابط خارجه پارلمان سوریه در ادامه با اشاره به نقش جمهوری اسلامی ایران در بهبود شرایط اقتصادی سوریه، گفت: معتقدم ایران با برخورداری از تمایز اقتصادی در ارائه کمک‌ و مساعدت مورد نیاز به سوریه برای بهبود و احیای وضعیت اقتصادی آن، دریغ نخواهد ورزید.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس