رئیسی

بشار اسد رئیس جمهور سوریه در دیدار با آیت الله رئیسی در دمشق گفت : روابط سوریه و ایران، روابط غنی و پربار و مملو از تجارب است.

به گزارش مشرق، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز چهارشنبه در نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه ایران و سوریه که به ریاست وی و رئیس جمهور سوریه برگزار شد، ضمن ابراز خرسندی از پیروزی دولت و ملت سوریه و جبهه مقاومت در برابر تروریسم‌ و عبور از دوران سخت، گفت: تغییرات منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای بسیار، نتوانسته بر روابط برادرانه دو کشور تاثیر بگذارد.

رئیس‌ جمهور تصریح کرد: روابط ایران و سوریه با خون شهدای عزیز ما به خصوص شهید حاج قاسم سلیمانی گره خورده‌ و این اسم رمز پایداری‌ و استحکام روابط دو کشور است.
رئیسی خاطرنشان‌ کرد: دولت و ملت سوریه دشواری‌ها و مشکلات بزرگی را پشت سر گذاشتند و امروز می‌توانیم بگوییم که شما این مشکلات را پشت سر گذاشتید و با وجود تهدیدها و تحریم‌هایی که علیه شما تحمیل شد، توانستید پیروز شوید.

رئیس جمهور در ادامه متذکر شد: امروز حقانیت‌ جایگاه ایران و سوریه‌، انطباق این مسیر با عقلانیت‌ و مقاومت و ایستادگی کاملاً اثبات شده و جواب داده و کسانی که تا دیروز نسبت به موضع و جایگاه سیاسی و نظرات و دیدگاه‌های ایران درباره سوریه تردید داشتند، متقاعد شده‌اند که این موضع، به‌حق و عادلانه بوده است.

 رئیسی با تاکید بر حمایت و کمک ایران به تحقق صلح پایدار، ثبات‌ و آرامش در سوریه، گفت: جمهوری اسلامی همانطور که در مبارزه با تروریسم در کنار دولت و ملت سوریه ایستاد، در عرصه آبادانی و پیشرفت نیز در کنار برادران سوری خود خواهد ماند.

تمجید بشار اسد از روابط مستحکم ایران و سوریه/ رئیسی: ملت سوریه با وجود تحریم‌ها پیروز شد

«بشار اسد» رئیس جمهور سوریه نیز در این نشست، با قدردانی از مواضع و حمایت‌های جمهوری‌ اسلامی از دولت و ملت سوریه در روزهای سخت‌ و بحرانی این کشور گفت: دولت و ملت سوریه محبت‌ها و کمک‌های برادران ایرانی خود را فراموش نخواهند کرد.
رئیس جمهور سوریه خواستار نقش‌آفرینی بیشتر جمهوری اسلامی ایران در برقراری صلح و امنیت پایدار در این کشور و حضور مؤثر در بازسازی مناطق جنگ‌زده شد.

بشار اسد تصریح کرد: روابط سوریه و ایران، روابط غنی و مملو از تجارب است؛ به این دلیل که حتی در دوره‌های سخت و دشوار هم با وجود طوفان‌های شدید سیاسی و امنیتی در منطقه خاورمیانه، روابط با ثبات و پایداری بوده‌ است.

در این دیدار، روسای جمهور ایران و سوریه با اشاره به امضای اسناد همکاری‌ بین دو کشور، بر اهمیت «برنامه جامع همکاری‌های راهبردی و بلندمدت جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عربی سوریه» در جهت تامین منافع دو ملت و سایر ملت‌های منطقه تاکید کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
    1 3
    درود بر رئیسی که به احترام مردم پیاده شد و مسائل امنیتی را بهانه نکرد ...
  • US ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
    2 2
    دستاورد ما بهاییان، درخواست برای ارجاع پرونده ایران به دیوان عالی کیفری توسط کشور دوست و برادر آمریکا هست.
    • محمد IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
      0 0
      آقاي بشار شما غير از تعريف و تمجيد از ايران و مقامات ايراني حرف ديگري زده بودي عجيب و غريب بود
    • IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
      0 0
      اولاامریکایی ها همونایی ان که پرچم امریکارابخاطرفسادسازما نیافته توسط صهیونیسم میسوزونند وبرای شهیدسلیمانی مثل مسلمانان امریکا مراسم گرفتن که ناجی منطقه بود دوما دیگه این حرفونزن چون درامریکابرادری بخاطرفسادوازدواح باهرچیزی ازبین رفته وتو هم ممکنه بهت تهمت بزنند وبراساس ادیان اعدامت کنن سوما دوست این هرزه هایعنی ازبین رفتن چون این متجاوزهابه هم باخودشونم دشمنندچهارمابهااخرعمرتوبه کردلطفادیگه ازاین پیام ها ندیدچون ممکنه اپوزوسیون هرزه ضدهم ازتون کشت هسازی کنه
    • محبوبی IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
      1 0
      شما بهائیت نجس ضد بشری قاتل مردم ایران و عراق وسوریه و افغانستان ولیبی ویمن و فلسطین هستید . برادر و دوست شما شیطان بزرگ هست .
    • IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
      2 1
      بهاییان باید ازصحنه اجتماعی حذف شوند گمراهانی هستند که وجودشان نفرت انگیزست
    • DE ۰۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
      0 1
      خیلی ضایعست که از طرف مشرق کامت میذاری.
    • IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
      1 0
      16:53 بزرگترین دستاورد شما بهائیان ازدواج با خواهر و مادر خودتونه که براتون آزاده، فعلا به همون کار ادامه بدین و به آمریکا اینا کاری نداشته باشین، باریکلا!!!!
    • IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
      0 0
      بهاییان جاسوسان صهیونیست هستند وامیرکبیر بخوبی با آنها برخورد کرد افرادکثیفی هستند هرکس با آنان تماس گیرد گرفتارشرک شده است
  • IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
    6 2
    غنی و پر بار برای سوریه
    • IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
      0 5
      18:58 سوزش غربگداها و اربابهای یانکی گاوچرون تروريست همجنس باز آدمکششون از منتفع شدن هردو ملت از این رابطهٔ دوستانه!!!
  • پرویز IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
    0 0
    جانم .به به
  • ناشناس IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
    0 0
    خلاصه اگر کمه به بزرگواری خودت ببخش
  • IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
    0 0
    این سفر بیشتر درارتباط با مسائل منطقه خصوصا سوریه وعربستان است
  • IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    8 0
    حداقل به چهارتا کشوردیگه هم سفرمیکردید
  • IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    9 1
    رکب سوری ها به ایران
    • IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
      0 5
      نشان دادن جواب توسط جناب آقای پرزیدنت سید ابراهیم رئیسی و جناب آقای پرزیدنت بشار اسد به یانکی‌های گاوچرون تروریست همجنس باز آدمکش و اروپایی‌های نوکرشون بخاطر عدم موفقیت در برکناری جناب پرزیدنت اسد و تبدیل سوریه به مکانی مثل لیبی!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس