کد خبر 1486301
تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۶
دیدار رئیسی با نخست وزیر سوریه

رئیس جمهور با بیان اینکه اراده ایران و سوریه بر توسعه روابط دوجانبه است گفت: سفر به دمشق نقطه عطفی در روابط دو کشور خواهد بود.

به گزارش مشرق، رئیس‌جمهور کشورمان در جریان سفرش به سوریه در جمع فعالان اقتصادی دو کشور گفت: بدون تردید این سفر نقطه عطفی خواهد بود در تاریخ کشورهای ایران و سوریه و تأثیر خود را بر توسعه دو کشور خواهد گذاشت.

وی افزود:کشورهای سوریه و ایران کلیه تهدیدها و تحریم‌های دشمن را تبدیل به فرصت کردند و پیشرفت جمهوری اسلامی ایران در دوران تحریم بسیار زیاد بوده که برای دشمنان بسیار خیره‌کننده است و حتما این تهدیدها و تحریم‌ها در سوریه هم تبدیل به فرصت و باعث شرایط بهتر زندگی برای مردم عزیز سوریه خواهد شد.

رئیس‌جمهور گفت: ما تجربیات خوبی در حوزه نفت، گاز، پتروشیمی، برق و کشاورزی داریم، در حوزه علم و فناوری گام‌های خوبی در کشور ایران برداشته شده است و اعلام می‌کنم که آمادگی داریم تمام این تجربیات را به فعالان عرصه‌های مختلف در کشور سوریه منتقل کنیم.

رئیسی در ادامه، گفت: برخی سخنان که شما اشاره کردید، مثل بانک مشترک در جلسات دیروز ما مطرح شد و وزرای راه و شهرسازی و اقتصادی دو کشور حضور داشتند و نتایج آن انشاءالله به زودی به شما ابلاغ خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: نسبت به استثنا شدن برخی کالاهای سوریه، این هم در توافق‌نامه‌ای که بین دو کشور تنظیم شده، درج شده است و فکر می‌کنم اگر این جلسه چند روز بعد تشکیل می‌شد؛ شما در جریان توافقات ما چه در سطح رئیس‌جمهور دو کشور و چه در سطح وزرای دو کشور در جریان قرار می‌گرفتید و بسیاری از مواردی را که مطرح کردید در راستای اراده دو کشور در توسعه روابط و شما تجار و بازاریان بر تحقق توافقات است که دو دولت در این سفر انجام دادند و این رابطه شرایط جدیدی را به نفع دو کشور رقم خواهد زد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    0 0
    سودش فقط برای روسیه هست و بس..
  • CA ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    1 0
    800 میلیارد هزینه بازسازی سوریه است
  • IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    0 0
    فاتحت خوندس
  • DE ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    0 0
    دوجانبه که چه عرض کنیم . تاحالا مالی و جانی از سفره و جان ملت ایران هزینه شده .. از آن جانب چه سودی داشتیم ؟؟؟؟
  • IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    0 0
    چی میرسه به ما از این سوریه داغون؟ کی تموم میشه حماس و فلسطین؟ بابا ما مسول کشور خودمان هستیم
  • کارشناس IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
    0 0
    نام ایران را الوده نکنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس