کد خبر 1485151
تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۹
عامل سریالی فریب و اخاذی بانوان با ترفند " فعالیت در مدلینگ در فضای مجازی" دستگیر شد

معاون اجتماعی فرهنگی پلیس فتا فراجا از دستگیری عامل سریالی فریب و اخاذی بانوان با ترفند " فعالیت در مدلینگ در فضای مجازی" خبر داد.

به گزارش مشرق، سرهنگ " رامین پاشایی" اظهار داشت: بر اساس پرونده‌های قضائی واصله به پلیس فتا مشخص شد فردی با هویت معلوم ضمن معرفی خود به عنوان دارنده برند پوشاک با ایجاد صفحه شخصی در شبکه اجتماعی اینستاگرام و تلگرام با برقراری ارتباط با کاربران خانم و پس از جلب اعتماد آنان اقدام به کلاهبرداری از طعمه‌های خود می‌کرد.

این مقام مسئول ادامه داد: این فرد کلاهبردار با ارائه وعده فعالیت مدلینگ با درآمد بالا و سایر وعده‌های تو خالی پس از به دست آوردن تعدادی تصویر نامناسب و کاملاخصوصی و شخصی از فریب خوردگان و دسترسی به اطلاعات بستگان، نزدیکان و همکاران با تهدید به انتشار تصاویر خصوصی و نامتعارف از فریب خوردگان اخاذی مالی می‌کرد.

وی افزود: پس از ارجاع چندین پرونده و شکواییه قضائی به پلیس فتا، موضوع در دستور کار کارآگاهان سایبری این پلیس در دو استان کرمانشاه و سیستان و بلوچستان قرار گرفت و بر اساس انجام اقدامات اطلاعاتی، انتظامی و فنی نامبرده که با هویت معلوم " ش. ع" متولد یکی از استان‌های شمالی کشور به صورت کاملا حرفه‌ای عمل می‌نمود در استان سیستان و بلوچستان مورد شناسایی قرار گرفت.

سرهنگ پاشایی بیان داشت: در این راستا پس از انجام اقدامات تامینی مناسب و هماهنگی با مراجع قضائی در استان‌های کرمانشاه و سیستان و بلوچستان، متهم در مخفیگاه خود در استان سیستان و بلوچستان طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد و پس از مواجه با ادله دیجیتال موجود به بزه انتسابی خود اعتراف کرد.

معاون اجتماعی فرهنگی پلیس فتا فراجا گفت: از نامبرده علاوه بر گوشی تلفن همراه، بیش از ده قطعه سیم کارت با اپراتورهای مختلف و همچنین چندین حساب بانکی متعلق به سایر افراد و به خصوص بستگان درجه یک کشف شد.

وی با اشاره به شیوه و شگرد مجرمانه متهم گفت: این متهم سابقه دار با برقراری ارتباط دوستی با فریب خوردگان و عمدتا دختران جوان که سودای درآمد بالا و معروفیت را داشته اند آنان را اغفال می‌نموده است.

این مقام مسئول به کلیه کاربران فضای مجازی، به خصوص بانوان گرامی خاطر نشان کرد: ارتباط‌های آنلاین و مجازی همواره ریسک بالایی داشته و غیر قابل اعتماد می‌باشد و می‌تواند پوششی در جهت اغفال و فریب آنان باشد.

سرهنگ پاشایی خبر داد: سایر کاربران فضای مجازی که با این روش مورد اغفال قرار گرفته اند و به دلایل مختلف موفق به پیگیری قضائی و شکواییه نشده اند می‌توانند با برقراری تماس تلفنی از طریق شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ پیگیر بزه وارده باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 1
  • بشار عبدالواحد IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
    9 0
    لعنت بر اینستاگرام که جوانان ایران را خراب کرده
  • محمد IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
    13 1
    این داستان بارها و بارها اتفاق افتاده به طرق مختلف،به بعضیاشون تجاوز شده آبروی خیلیاشون رفته سرمایه یکسریشون دود شده رفته هوا بازم آگاه نمیشن اینا،ایا کار تو مدلینگ یعنی تهیه تصاویر عریان،اصلا مسلمون نیستید اسلام رو هم نمی‌فهمید باشه مثلاً مغز که ایشالا دارید چرا متوجه این داستانا نمیشید آخه..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس