کد خبر 1484747
تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۲
«فاطمی‌امین» در خدمت دو خودروساز بزرگ کشور است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: وزیر صمت در خدمت دو خودروساز بزرگ کشور است در حالی که وی باید وزیر صنعت باشند نه اینکه وزیر دو خودروساز باشد.

به گزارش مشرق، الله وردی دهقانی در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با استیضاح سید رضا فاطمی امین، گفت: در کشور ۲۹ میلیون خودرو در حال تردد داریم که اگر عمر مفید خودرو را ۷ سال در نظر بگیریم، ۲۳ میلیون خودرو فرسوده است. اگر عمر مفید خودرو را به طور متوسط ۱۲ سال در نظر بگیریم، باز هم حدود ۱۸ میلیون خودرو فرسوده در کشور داریم.

وی با اشاره به مصرف بنزین در کشور، گفت: روزانه به طور متوسط بیش از ۱۰۰ میلیون لیتر بنزین مصرف می‌کنیم. ما در مصرف بنزین در صنعت و ناوگان فرسوده خودرو در کشور سالانه هزار همت از منابع ملی و بیت المال را هدر می‌دهیم که فاجعه ملی است.

نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ۷۰ درصد آلایندگی‌های کلانشهرها مربوط به خودروها است و همچنین اگر تصادفات جاده‌ای و هزینه‌های اورهال کردن آنها را در نظر بگیریم، با توجه به تولید حدود یک میلیون خودرو در سال چگونه می‌توانیم خودروی فرسوده را از رده خارج کنیم؟

الله‌وردی دهقانی تصریح کرد: از زمانی که فاطمی امین تصدی وزارت صمت را بر عهده گرفته است، قیمت خودرو تاکنون ۳ برابر شده و قیمت پراید از حدود ۱۰۳ میلیون تومان به ۳۳۰ میلیون رسیده است که این فاجعه است.

وی متذکر شد: وزیر صمت در برنامه خود گفت ۱.۵ میلیون خودرو در سال تولید خواهد شد که خبری از آن نیست. همچنین قول داده بود قرعه کشی را حذف خواهند کرد که از آن هم خبری نیست. وزیر صمت در خدمت دو خودروساز بزرگ کشور است، در حالی که باید وزیر صنعت باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس