مس و استقلال

اگر فرض را بر حذف احتمالی یک یا دو نماینده دیگر کشورمان در آسیا بگذاریم، آنگاه در شرایطی عجیب و باور نکردنی حتی احتمال کسب سهمیه توسط هر ۳ تیم تراکتور، گل گهر و مس رفسنجان نیز وجود خواهد داشت.

سرویس ورزشی مشرق _ با پیروزی تیم پرسپولیس در دربی ۱۰۰ و توقف سپاهان برابر ملوان در هفته ۲۷ لیگ برتر، کلیه نگاه‌ها به سه هفته پایانی و رقابت جذاب قهرمانی میان پرسپولیس، سپاهان و استقلال معطوف شده است.

اما در نیمه بالای جدول یک رقابت بسیار جذاب و تا حدی پنهان مانده از نگاه علاقه مندان برای کسب سهمیه حضور در لیگ قهرمانان وجود دارد که بررسی آن خالی از لطف نخواهد بود.

تقسیم ۴ سهمیه میان دو فصل فوتبالی

بر اساس تصمیم فدراسیون فوتبال در سال گذشته، قهرمانان لیگ و جام حذفی در دو فصل فوتبالی ۱۴۰۱_۱۴۰۰ و ۱۴۰۲_۱۴۰۱ به عنوان نمایندگان کشورمان در فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا معرفی خواهند شد؛ تا پیش از حواشی مربوط به حذف احتمالی استقلال از آسیا، این تیم به عنوان قهرمان فصل گذشته لیگ برتر سهمیه نخست ایران محسوب می شد و نساجی مازندران قهرمان فصل گذشته جام حذفی نیز دیگر سهمیه مستقیم ایران در آسیا را در اختیار داشت.

رقابت جذاب ۳ تیم برای تصاحب سهمیه آسیایی استقلال!/ حضور پرسپولیس و سپاهان در آسیا قطعی شد؟!

طبیعتا قهرمان امسال لیگ برتر (احتمالا پرسپولیس یا سپاهان یا استقلال) نیز سهمیه مستقیم سوم را به دست خواهد آورد و قهرمان امسال جام حذفی سهمیه چهارم و حضور در پلی آف؛ در صورتی که قهرمان جام حذفی امسال نیز یکی از سه تیم پرسپولیس (در صورت قهرمانی لیگ)، استقلال یا نساجی باشند چهارمین سهمیه ایران در آسیا به تیمی از جدول رده بندی لیگ امسال خواهد رسید که بالاتر از سایر رقبا قرار بگیرد.

وضعیت کنونی سهمیه‌ها و حذف‌های احتمالی!

با عدم پرداخت بدهی های قطعی باشگاه استقلال به طلبکارانی نظیر استراماچونی، پادوانی، احمد موسوی و ... در موعد مقرر عمده صاحب نظران معتقدند حذف تیم استقلال از فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا قطعی شده و فقط اعلام رسمی آن از سوی AFC مانده و عدم وقوع چنین اتفاقی به چیزی شبیه معجزه نیاز دارد. این موضوع باعث شده تا یک سهمیه قطعی مربوط به فصل گذشته اکنون عرصه رقابت شدید سایر تیم های لیگ برتری باشد؛ با توجه به اینکه سپاهان و پرسپولیس امسال قطعا در رتبه اول تا سوم قرار خواهند گرفت و استقلال را نیز اگر حذف شده تلقی کنیم، این دو تیم به طور قطع سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا را از هم اکنون به دست آورده‌اند؛ نساجی نیز فصل گذشته قهرمان جام حذفی کشور شده و قهرمان امسال جام حذفی نیز سهمیه چهارم را کسب خواهد کرد (با فرض تایید مدارک تیم های نامبرده از سوی AFC).

رقابت جذاب ۳ تیم برای تصاحب سهمیه آسیایی استقلال!/ حضور پرسپولیس و سپاهان در آسیا قطعی شد؟!

در چنین شرایطی اگر یکی از ۳ تیم پرسپولیس، استقلال و نساجی که در جمع ۴ تیم نهایی جام حذفی امسال حضور دارند قهرمان این جام شوند؛ سهمیه چهارم ایران در آسیا به تیم چهارم لیگ برتر امسال تعلق خواهد گرفت، یعنی یکی از ۳ تیم تراکتور، گل گهر سیرجان و مس رفسنجان (با احتمال بسیار ضعیف و دور از انتظار حتی فولاد خوزستان). این مسئله موجب شده تا ۳ دیدار نهایی این ۳ تیم نیز بسیار جذاب و حیاتی شده و رقابت سنگینی میان آنها شکل بگیرد؛ در حال حاضر تراکتور ۴۶، گل گهر ۴۵ و مس ۴۳ امتیاز دارند.

رقابت جذاب ۳ تیم برای تصاحب سهمیه آسیایی استقلال!/ حضور پرسپولیس و سپاهان در آسیا قطعی شد؟!

اما شرایط زمانی جذاب تر می شود که تصور کنیم علاوه بر قهرمانی یکی از ۳ تیم پرسپولیس، استقلال یا نساجی در جام حذفی، نماینده های حذف شده ایران به دلیل نقص مدارک افزایش یابند!

در حال حاضر شایعات و اخبار ضد و نقیضی از احتمال حذف پرسپولیس نیز به دلیل مسائلی چون مالکیت مشترک (در زمان بارگذاری مدارک) یا وضعیت نامشخص ورزشگاه آزادی وجود دارد؛ همچنین در خصوص تیم نساجی مازندران نیز مسائلی چون نبود هتل مناسب در قائمشهر، نداشتن ورزشگاه با استاندارهای AFC و برخی مسائل ریز و درشت دیگر احتمال عدم تایید مدارک این تیم توسط کنفدراسیون آسیا را محتمل می کند.

اگر فرض را بر حذف احتمالی یک یا دو نماینده دیگر کشورمان در آسیا بگذاریم، آنگاه در شرایطی عجیب و باور نکردنی حتی احتمال کسب سهمیه توسط هر ۳ تیم تراکتور، گل گهر و مس رفسنجان نیز وجود خواهد داشت که همین امر سبب می شود علاوه بر رقابت سنگین قهرمانی میان ۳ تیم نخست، برای سه تیم بعدی نیمه بالایی جدول نیز رقابتی مهیج در زمینه کسب سهمیه آسیایی فصل آینده را شاهد باشیم.

رقابت جذاب ۳ تیم برای تصاحب سهمیه آسیایی استقلال!/ حضور پرسپولیس و سپاهان در آسیا قطعی شد؟!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 23
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • ناشناس IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
    6 5
    چقدر‌ از حذف‌ احتمالی‌ استقلال‌ خوشحال‌ هستید‌ که‌ عامل‌ ان‌ مدیران‌ دولتی‌ است‌ که‌ ثابت شد. در این‌ زمینه‌ هم‌ مانند‌ اقتصاد‌ و.. این‌ دولت‌ ناکارامد‌ و ناتوان‌ است
  • IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
    0 0
    قرص هات را نخوردی با نشسته بوده جفنگیات نوشتی
  • IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
    1 4
    آرزوی قهرمانی برای نساجی مازندران در جام حذفی
    • بشار عبدالواحد IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
      2 0
      زیاد حرف میزنی پشمک
  • علی GB ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
    0 0
    ہواداران ابی حالات بفہمید چرا تیم درپیتی لنگ رائعة برندہ کردن چون استقلال دراسات رقابتہای اسیایی جایی ندارد و نساجی ہم برندہ بازی استفتاء
  • DE ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
    3 1
    یاشاسین آذربایجان یاشاسین تراختور
    • دو پرانتز IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
      2 2
      تراکتور اول تکلیف خودش رو مشخص کنه می خواد برای ایران بازی کنه یا آدربایجان یا ترکیه یا توران یا..... البته این در سواد تو نیست‌
    • پیمان IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
      0 0
      درپاسخ به دوپرانتز تفرقه افکن وقتی درباره تراکتور ویا اذربایجان ایران صحبت می کنی دهنت رو اب بکش البته این مسئله در حد توی ...نیست چون با نظافت بیگانه ای
    • حیدر IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
      1 0
      دوپرانتز سخنانت شبیه رضا پهلوی ملعونه
    • تبریز پایتخت سرداران ایران IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
      0 0
      منافق طرفدار استقلالی یا تراکتور؟تردید ندارم که همشهری ما نیستی.
  • علی IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
    1 0
    به امید حذف دیگر تیم وزارت ورزش (یعنی پیروزی)
  • علی۸ IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
    1 0
    استقلال انشالله قهرمان لیگ برتر و جام حذفی میشه و به لطف خدای متعال چشم دشمنانش را کور میکنه.
    • علی۹ IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
      1 0
      دشمنان ش ایتجور طرفدارهای متوهم ش هستند.ناکارآمدی مدیران باشگاه را به حساب چه کسی می گذارید‌معاون سجادی وقتی می گه ما ۲ بار پول استرا را به باشگاه دادیم اما معلوم نیست کجا هزینه کردند چرا نباید ذهن منکوب شده ات را اندکی فعال کند که ما اساسا در ورز مان مشکل زیرساخت داریم نه دشمن فرضی
  • علی IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
    1 0
    به امید حذف دیگر تیم وزارت ورزش (یعنی پیروزی)
  • بهنام IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
    1 1
    تیمی که با رانت و تبانی اومد لیگ برتر بره آسیا چکار؟
  • امین IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
    1 0
    شاید با گانگستر شهرتان می خواهد برود آسیا؟
  • ... IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
    1 0
    اون وقت تیم های مهمانرا کجا می خواهید اسکان بدهید؟نباید به تیم هایی که حداقل امکانات حرفه ای شدن را ندارند مجوز ورود به لیگ برتر داده شود.حتی اگر شده لیگ با ۸ تیم برگزار شود.تیم هایی مثل نساجی شانی برای حفظ آبروی ملی در آسیا ندارند.
  • IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
    0 1
    هزارن بار دیگه هم که با سیاست تیم محبوب استقلال را حذف کنید بازهم تیم حکومتی و .... زرپولیس نمیتونه جام بیاره بدبختها
    • جاوید IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
      0 0
      اگر چیزی نگی کسی نمی گه مرده ای بلکه از درجه ی فهم ت کسی مطلع نمی شه
    • حمزه IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
      0 0
      تاج ش بخوره تو سرت
    • نساجی IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
      0 0
      چقدر پول می گیری انقدر وراجی.مثلا می خوای روی طرفدارهای تیم ها را بازکنی که مثل خودت چرت و پرت بگن ؟
    • آسیابی IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
      0 0
      برو پوشک ت رو عوض کن پسرخوب تو رو چه به فوتبال و پرسپولیس و استقلال
    • هما IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
      0 0
      بنظرم بخشی از سهم اشتغال زایی رو دولت های خارجی تقبل می کنند که به نوبه ی خودش جای تقدیر داره.بالاخره کارپیدا کردن و مزدوری برای مفلوک هایی مثل شما جز از دست اون ها بر نمیآد‌.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس