کد خبر 1483982
تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۷
حمایت ایران از ثبات و استقرار در لبنان

وزیر امور خارجه در دیدار با نجیب میقاتی بر حمایت ایران از ثبات و استقرار در لبنان و پشتیبانی از دولت، ملت، مقاومت و ارتش این کشور تأکید کرد.

به گزارش مشرق، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (پنجشنبه) هفتم اردیبهشت در سفر به بیروت با «نجیب میقاتی» نخست وزیر پیشبرد امور لبنان دیدار و در خصوص موضوعات مورد علاقه به گفت‌وگو و تبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان در حوزه همکاری‌های دوجانبه، بر ضرورت گسترش مناسبات دو کشور در حوزه‌های مختلف خصوصا در بخش همکاری‌های اقتصادی و تجاری و با توجه به ظرفیت‌های موجود برای ارتقای همکاری‌ها تأکید کرد.

امیرعبداللهیان عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران آماده همکاری برای حل بحران انرژی و برق در لبنان است و حاضر است تجربیات و کمک‌های فنی خود در زمینه احداث و راه اندازی نیروگاه های برق و نیز تعمیر و نگهداری در این حوزه را در اختیار لبنان قرار دهد.

وزیر امور خارجه همچنین حمایت جمهوری اسلامی ایران را از ثبات و استقرار در لبنان و پشتیبانی از دولت، ملت، مقاومت و ارتش لبنان مورد تأکید قرار داد.

امیرعبداللهیان در ادامه عنوان کرد: مسائل لبنان از جمله انتخاب رئیس جمهور و تکمیل فرآیند سیاسی در این کشور باید توسط خود لبنانی‌ها و از طریق گفت‌وگو و توافق بین جریان‌های سیاسی لبنانی مدیریت و حل شود و کمک ها و ابتکارهای خارجی در صورتی که با حسن نیت همراه بوده و مورد تایید دولت و مردم لبنان باشند، می‌تواند در راستای حمایت از انتخاب لبنانی‌ها و نه دخالت در امور لبنان صورت گیرد.

وزیر امور خارجه در این دیدار همچنین دیدگاه کشورمان در خصوص تحولات فلسطین، یمن، سودان، افغانستان و اوکراین را تشریح کرد.

نجیب میقاتی نخست وزیر لبنان نیز در این دیدار ضمن با اهمیت توصیف کردن مناسبات فیمابین و تشریح وضعیت جاری در لبنان و استقبال مجدد از توافق اخیر ایران و عربستان، ارزیابی خود را از تاثیرات مثبت این رویداد بر موضوعات منطقه‌ای مطرح کرد.

میقاتی ایران را کشوری مهم در منطقه خواند و ضمن قدردانی از مواضع سازنده ایران در قبال لبنان، بر اهمیت مناسبات موجود تأکید کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
    0 0
    شما حواست به استقرار و ثبات خودت باشه
  • ایران قوی IR ۰۷:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
    0 0
    تمدن ها بدون نیروی نظامی قوی زاده نمیشود پس برای ایجاد تمدن ایران اسلامی نیازمند نیروی نظامی قدرتمند و قوی و بزرگ هستیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس