کد خبر 1484070
تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۰
گفت‌وگوی نمایندگان پارلمان لبنان با امیرعبداللهیان/ ایران دوست روزهای سخت لبنان

وزیر امور خارجه در دیدار نمایندگان پارلمان لبنان از فراکسیون‌های مختلف، جمهوری اسلامی ایران را دوست روزهای سخت لبنان خواند و بر آمادگی ایران برای کمک به حل مشکلات این کشور تأکید کرد.

به گزارش مشرق، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در بیروت حضور دارد، بعدازظهر امروز (پنجشنبه) در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در لبنان با نمایندگان پارلمان این کشور از فراکسیون‌های مختلف دیدار کرد.

نمایندگان پارلمان لبنان این نشست و دعوت از نمایندگان فراکسیون‌های مختلف و با دیدگاه‌های متنوع را ابتکار و گامی مثبت در جهت روابط دو کشور ارزیابی کردند.

نمایندگان حاضر در این نشست در اظهارات خود با استقبال از توافق ایران و عربستان برای از سرگیری روابط فیمابین، بر آثار مثبت این همکاری‌ها بر تمامی کشورهای منطقه از جمله لبنان تاکید کردند.

تشریح آخرین وضعیت و تحولات داخلی لبنان از دیگر محورهای مورد اشاره از سوی نمایندگان پارلمان در این نشست بود.

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان پس از استماع نقطه نظرات و دیدگاه‌های نمایندگان فراکسیون‌های مختلف سیاسی پارلمان لبنان به تشریح توافق ایران و عربستان و آثار مثبت آن بر منطقه، دیدگاه جمهوری اسلامی ایران در قبال لبنان و تحولات مرتبط با آن مبتنی بر دعوت از تمام طرف‌های لبنانی برای گفت‌وگو برای حل مشکلات خصوصا در ارتباط با انتخاب رئیس جمهور این کشور پرداخت.

وی جمهوری اسلامی ایران را دوست روزهای سخت لبنان خواند و آمادگی کشورمان برای همکاری در حل مشکلات لبنان را مورد تاکید قرار داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس