کد خبر 1483175
تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۹
تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران

وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد چند مقام ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست تحریم خود قرار داده است.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه العربیه، دولت آمریکا با پیش کشیدن ادعاهای حقوق بشری دور تازه‌ای از تحریم‌ها را علیه فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وضع کرد.

«برایان نلسون» معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی امروز دوشنبه در توجیه تحریم‌های تازه علیه جمهوری اسلامی مدعی شد: مردم ایران شایسته بهره‌مندی از آزادی بیان، بدون تهدید به انتقام جویی خشونت آمیز و سانسور از سوی صاحبان قدرت (در این کشور) هستند.

معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی در ادامه ادعاهایش افزود که آمریکا در کنار متحدان و شرکای کلیدی خود از جمله انگلیس، به اقدام علیه کسانی که مسئول سرکوب خشونت‌آمیز و سانسور در ایران هستند، ادامه خواهد داد.

دور تازه تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، چند مقام ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را هدف قرار می‌دهد. بنا به اعلام وزارت خزانه داری آمریکا پرویز آبسالان، امان الله گشتاسبی، احمد خادم سید الشهدا، ۳ تن از فرماندهان سپاه، سلمان آدینه وند از فرماندهان انتظامی و سید محمد امین آقا میری، دبیر شورای عالی فضای مجازی در فهرست تحریم قرار گرفتند.

این اولین بار نیست که دولت آمریکا با بهانه جستن از ادعاهای حقوق بشری تحریم‌هایی را علیه مقامات جمهوری اسلامی وضع می کند.

وزارت خارجه انگلیس نیز امروز در بیانیه‌ای در ادامه اقدامات خصمانه و مداخله در امور داخلی ایران، چهار تن از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به بهانه «نقض حقوق بشر» تحریم کرد.

وزارت خارجه انگلیس اعلام کرده که این تحریم‌ها با هماهنگی آمریکا و اتحادیه اروپا علیه تهران اعمال شده است.

جمهوری اسلامی همواره اعمال تحریم‌های یکجانبه علیه مقامات و نهادهای ایرانی را قویاً محکوم کرده و آن را نقض حقوق بین‌الملل و مصداق بارز مداخله در امور داخلی خود خوانده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
    6 0
    از تیک تاک بگو از جولین آسانژ بگو آقای آزادی بیان
  • IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
    7 0
    از تیک تاک بگو از جولین آسانژ بگو آقای آزادی بیان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس