کد خبر 1484062
تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۲
1

وزارت خزانه‌داری آمریکا سازمان اطلاعات سپاه پاسداران و سرویس امنیت فدرال روسیه را در فهرست تحریم‌ها قرار داد.

به گزارش مشرق، وزارت خزانه داری آمریکا در راستای سیاست های دوگانه واشنگتن، سازمان اطلاعات سپاه پاسداران و سرویس امنیت فدرال روسیه را به اتهام گروگانگیری در فهرست تحریم‌ها قرار داد.

خزانه‌داری آمریکا در این بیانیه که روی وب‌سایت این نهاد آمریکایی قرار گرفته گفته که چهار مقام ارشد سازمان اطلاعات سپاه نیز تحریم شده‌اند.

خزانه‌داری مدعی شده که سازمان اطلاعات سپاه، از سوی وزارت خارجه آمریکا در فهرست نهادهای تحریم‌شده قرار گرفته است.

در این بیانیه این سازمان ایرانی به «نقش‌آفرینی در گروگان‌گیر و بازداشت خطاکارانه اتباع آمریکا در ایران» متهم شده است.

اقدام امروز ذیل فرمان اجرایی شماره ۱۴۰۷۸ انجام شده است. خزانه‌داری می‌گوید این تحریم‌ها نخستین اقدام ذیل این فرمان اجرایی محسوب می‌شوند.

رئیس‌جمهور آمریکا فرمان اجرایی مذکور را «برای تقویت تلاش‌ها جهت آزادسازی گروگان‌ها و اتباع آمریکایی اشتباهاً بازداشت‌شده» امضا کرده است.

این بیانیه همچنین تصریح می‌کند سازمان امنیت فدرال روسیه نیز به موجب همین فرمان اجرایی تحریم شده است.

روسیه چندی پیش یک خبرنگار آمریکایی را بازداشت و او را به جاسوسی متهم کرد. سرویس FSB ماه پیش اعلام کرد «ایوان گرشکویچ»، خبرنگار روزنامه وال‌استریت‌ژورنال را بازداشت کرده است.

مسکو گفته گرشکویچ ۳۱ ساله که ۶ سال به فعالیت روزنامه‌نگاری در روسیه مشغول بوده اقدام به جاسوسی در راستای منافع دولت ایالات متحده کرده است. کاخ سفید این اتهامات را رد کرده است.

 «برایان ای.نلسون»، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا درباره تحریم‌های جدید گفت: «اقدام امروز مقام‌های ارشد و سازمان‌های امنیتی در ایران و روسیه را که در گروگان‌گیری یا بازداشت خطاکارانه اتباع آمریکایی نقش دارند هدف قرار می‌دهد.»

جمهوری اسلامی ایران همواره بازداشت اتباع کشورهای دیگر بر مبنای اغراض سیاسی را رد کرده است. برخی از اتباعی که آمریکا مدعی است خطاکارانه بازداشت شده‌اند به جاسوسی متهم شده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 26
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ناشناس IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
    7 10
    مرگ بر آمریکا و مرگ بر پوتین
    • ح IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
      7 4
      باشه فهمیدیم غربگدا و منافق نیستی!!
    • IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
      0 0
      مرگ بر کشوری که ابزار آمریکا و لیبرالیسم شده. انشالله با گسترش سریع کشورهای بریکس و پیمان شانگهای این کشورهایی که ابزار آمریکا شده اند بخاطر رفتارشان مسئول شناخته شوند و در مقابل نتایج اعمال خود قرار گیرند.
    • ضد ظلم IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
      2 0
      در جواب به ح اصلا مشخص نیست
    • جعفر IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
      0 0
      داداش حرفات تناقض داره (وقتی دلت با مردمه ولی ساندیس خیلی دوست داری )😏
  • IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
    16 9
    شما که التماس می کنین برگردن به برجام !!
    • ح IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
      5 1
      بسیار حرف خنده داری ممنون که موجبات شادی مارو فراهم کردید!! ما داریم التماس میکنیم یا اونا هی میگن مذاکره مذاکره؟؟ وگرنه اصلا برجام سندیتی نداره!!
  • IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
    1 0
    چندصدمین بار است که سپاه را تحریم میکنند ؟ فقط مانده دژبان و دبیرخانه و بهداری سپاه . تحریم های بی مصرف و دهن پر کن مفت زیاد داریم . و از بدتر که یک مشت نادان حرف امریکایی ها را باور میکنند
  • علی افصحی IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
    1 1
    قرآن مجید در سورهٔ حج آیهٔ سی امر می کند « و اجتنبوا قول الزور از اظهار نظر ناعادلانه و باطل دوری کنید » تمام مصائب افراد و نظامات حکومتی استکباری در جهان معاصر از رعایت نکردن همین دستور الهی است. و از این که همواره تلاش شود « قولوا قولا سدیدا سخن دقیق و حساب شده گفته شود». جواسیس آمریکایی دستگیر شده اند ، بله، اما وزارت خزانه‌داری آمریکا در مقامی نیست که تشخیص دهد کدامیک از آمریکائی تباران به اشتباه بازداشت شده اند یا حقشان بوده بازداشت شوند؟ راه تشخیص این امر اقدام مقامات قضایی آمریکا در بررسی پرونده و شواهد محاکم است البته اگر قرار است عدالت جریان یابد و الا بهترین ابزار زورگویی فعلا برای شیطان بزرگ همین وزارت خزانه‌داری است تا بعد چه شود ؟!! . اما این که به جای مقامات قضایی آمریکا ، وزارت خزانه داری اقدام کرده و پیش از بررسی شواهد پرونده جواسیس ،(که البته در حوزهٔ صلاحیتی این وزارت زرگو و کم خرد ، نیست) هم فضاوت کرده و هم به زعم شیطانی اش مجازات کند این نهایت نادانی و حماقت است. همین اقدام عجولانه و زورگویانه و غیر قانونی وزارت خزانه‌داری نشان از درستی اقدام سازمان اطلاعات سپاه عزیز در شکار جواسیس آمریکا دارد. خدا قوت پاسداران حافظ امنیت.
  • محمدرضا IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
    1 0
    آمریکا تا کی می خواهد به این عوام فریبی ادامه دهد،در واقع آمریکا می خواست با کلمه تحریم سایر دنیا بترساند ولی جواب عکس گرفته و دلار در دنیا داره بی اعتبار میشه و دولت‌ها ترسیده اند و راه خود را از استفاده از دلار کج می کنند و طولی نمی‌کشه که این آمریکایی ها هستند برای استفاده از دلار به سایر دولت‌ها التماس خواهند کرد
  • IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
    0 0
    بخاطر خوش رقصی جلوی الهام علی اف رهبران حسینیون که جزوی از محور مقاومت هستند رو دستگیر کردن توی قم..رهبران مقاومت رو آزاد کنید.
  • NL ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
    0 0
    رفقای مشرق تحریم شدن😂
  • IR ۱۵:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
    0 1
    دشمن ما همینجاست دروغ میگن آمریکاست
  • مهران IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
    0 0
    سلام تبریک ب مردم ایران . اگه معاون های سازمان اطلاعات سپاه آمریکا ترور کنه کمک بزرگی ب جنبش مردم ایران میشه.با درود از ایالات متحده
  • IR ۱۷:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
    0 0
    آمریکا دست الهی است یدالله فوق ایدیهم حالا هی مقابل ملت قرار بگیرید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس