کد خبر 1483124
تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۴
چین و سنگاپور رزمایش مشترک برگزار می‌کنند

در پی اقدامات تحریک آمیز واشنگتن در تنگه تایوان، وزارت دفاع چین اعلام کرد بزودی اولین رزمایش ترکیبی مشترک با سنگاپور را از ۲۰۲۱ تاکنون برگزار می‌کند.

به گزارش مشرق، در حالیکه پکن در حال تعمیق روابط دفاعی و امنیتی خود با جنوب شرق آسیا است، چین و سنگاپور هفته جاری قصد دارند اولین رزمایش ترکیبی مشترک خود از سال ۲۰۲۱ تاکنون را برگزار کنند.

وزارت دفاع چین در بیانیه‌ای که امروز (دوشنبه) بر روی وب‌سایت خود قرار داد بدون آن‌که محل دقیق برگزاری رزمایش را مشخص کند، اعلام کرد که نیروی دریایی چین، یک ناوچه حامل موشک به نام یولین و یک کشتی شکار مین به نام چیبی را در رزمایش مشترک دریایی که از اواخر آوریل تا اوایل ماه می ادامه خواهد داشت، مستقر خواهد کرد.

دو سال پیش، چین و سنگاپور یک رزمایش نظامی ترکیبی در آب‌های بین‌المللی در منتهی الیه جنوبی دریای چین جنوبی، به دنبال به روز رسانی یک پیمان دفاعی دوجانبه در سال ۲۰۱۹ برگزار کردند که شامل رزمایش‌های بزرگ‌تر در میان ارتش، نیروی دریایی و نیروی هوایی این دو کشور بود.

در پی برگزاری رزمایش فوق، کشتی جنگی ایالات متحده آ»ریکا از میان تنگه تایوان عبور کرد. کشتی جنگی یو اس اس میلیوس ایالات متحده روز گذشته (یکشنبه) از تنگه تایوان عبور کرد و واشنگتن امروز این اقدام تحریک آمیز را یک عبور و مرور عادی توصیف کرد.

همکاری نظامی عمیق چین و سنگاپور در برهه تشدید تنش‌ها در دریای چین جنوبی، منطقه‌ای به وسعت ۳.۵ میلیون کیلومتر مربع صورت گرفته است.

در آگوست سال گذشته، ارتش ایالات متحده یک تمرین گسترده سپر سوپر گارودا را با اندونزی انجام داد که برای اولین بار شاهد مشارکت سنگاپور، ژاپن و استرالیا بود.

تقریباً در همان زمان، چین بمب‌افکن جنگنده را برای برگزاری رزمایش‌های مشترک نیروی هوایی به تایلند فرستاد. هر دو کشور اعلام کردند که رزمایش‌ها در شمال شرقی تایلند در نزدیکی مرز لائوس، ماهیت دفاعی داشت.

این رزمایش‌ها تابستان گذشته همچنین در حالی برگزار شد که پس از سفر «نانسی پلوسی» رئیس پیشین مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان که چین آن را متعلق به خود می‌داند، تنش‌ها در تنگه تایوان افزایش یافت.

بر اساس این گزارش، انتظار می‌رود که افزایش مشارکت نظامی چین در جنوب شرقی آسیا، نفوذی را که ایالات متحده در سال های آینده در کشورهایی مانند سنگاپور و اندونزی شکل داده است، به چالش بکشد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس