بائربوک: درگیری نظامی میان چین و تایوان سناریویی مخوف است

وزیر خارجه آلمان امروز در سخنانی با تأکید بر «نقش پکن در خاتمه جنگ اوکراین» اعلام کرد: درگیری نظامی میان چین و تایوان سناریویی مخوف است.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری دویچه وله، «آنالنا بائربوک» وزیر خارجه آلمان امروز جمعه از چین خواست تا با استفاده از نفوذ خود به جنگ در اوکراین پایان دهد.

وزیر خارجه آلمان در این خصوص اضافه کرد که هیچ کشوری به اندازه چین روی روسیه نفوذ ندارد.

وی سپس گفت که پکن باید از روسیه بخواهد تا به جنگ در اوکراین خاتمه دهد.

«آنالنا بائربوک» این سخنان در را نشست خبری مشترک با همتای چینی خود در پکن بیان کرد. این اولین سفر «بائربوک» به چین به شمار می رود.

به گزرش یورور نیوز، وزیر خارجه آلمان گفت: مایلیم چین همانطور که به طور موفق برای برقراری موازنه صلح‌ آمیز بین ایران و عربستان دست به کار شد، به روسیه نیز فشار بیاورد تا به تهاجم خود پایان دهد و در راه‌ حلی صلح‌ آمیز در این مناقشه شرکت کند.

این مقام آلمان خاطرنشان کرد که چین به عنوان عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل، مسئولیت ویژه ای در حل و فصل اوضاع پیرامون کشور اوکراین دارد.

وزیر خارجه آلمان همچنین به موضوع تایوان اشاره کرد و گفت: درگیری در تنگه تایوان یک فاجعه جهانی خواهد بود. اروپا، اتحاد چین با (جزیره) تایوان از راه تحمیل زور را نمی‌ پذیرد. درگیری نظامی بین چین و تایوان سناریویی دهشتناک است. یک جنگ جدید، منجر بە ایجاد یک بحران اقتصادی جهانی خواهد شد، کە روی آلمان و چین هم تاثیر می‌گذارد.

وی ادامه داد: برلین همچنان به «اصل چین واحد» پایبند است؛ برلین نگران اوضاع در این منطقه است!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • عمیر IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
    0 2
    چین و روسیه باید از نقشه دنیا محو بشن ، کل دنیا همت کنند از راس قدرت بیارنشون پایین دوتا انگل دنیارو . زنده باد اوکراین !
    • IR ۰۴:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
      1 0
      قرصاتو بخور خوب میشی
    • محمد IR ۰۴:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
      1 0
      راست میگه قرصاتو بشور و بخور،آمریکا ان گلیس چی یا اسرائیل اینا چی هستن،اگه اونا انگل هستن ،اینا خیلی بدترن ولی شما همچنان کاستو بلیس
    • IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
      0 0
      به امید از بین رفتن آمریکای جهانخوار با همهٔ یانکی‌های گاوچرون تروریست همجنس باز آدمکش حرومزاده بدون بلانسبت و استثناء!!!! ژن یانکی و آنگلوساکسون کلا از روی زمین باید محو بشه تا چهان روی آرامش ببینه!!!!
  • amirmohammd IR ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
    1 0
    تو ببند دهان گشاد ات را
    • IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
      0 0
      00:26 فقط دهن گشادشو؟؟!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس