پلیس در شبکه نمایش خانگی

پلت‌فرم‌هادر یک هدفگذاری دقیق زمینه شکاف اجتماعی پلیس با مردم را در دستور کار قرار داده‌اند و با بررسی دقیق این آثار می‌توان دریافت که پلت‌فرم‌ها زمین بازی تبلیغی مناسبی برای فراجا نیستند.

سرویس فرهنگ و هنر مشرق - طی روزهای گذشته سردار دکتر سعید منتظر المهدی معاون فرهنگی و اجتماعی فراجا در اظهارنظری با تمجید از آثار پلیسی ساخته شده توسط مهدی فخیم‌زاده کارگردان سینما گفت: آثار هنرمندان دیگری همچون مسعود آب‌پرور با مجموعه‌ هوش سیاه، سیروس مقدم با مجموعه میکاییل و دیوار و برادران محمودی با مجموعه پوست شیر نیز مبتنی بر خواست مخاطب و حفظ ملاحظات سازمانی پلیس بوده و از جمله آثار بسیار خوب و به یاد ماندنی محسوب می‌شوند.

تخریب نامحسوس پلیس زیر سایه خلافکاران/ پلت‌فرم‌ها سیاست فراجا برای ساخت آثار پلیسی را به نفع ابرخلافکاران مصادره کردند  +عکس

این اظهارنظر از سوی یکی از مقامات فرهنگی فراجا و حمایت تلویحی و اذعان به حفظ ملاحظات سازمانی پلیس در سریال پوست شیر از چند جنبه قابل اعتنا نیازمند تحلیل و بررسی است.

شاید سریال‌های پلیسی ساخته شده در سیما که در گفت‌وگوی سردار منتظرالمهدی بدان اشاره شده را بتوان آثاری ارزیابی کرد که هم‌ارز با فعالیت‌های پلیس زمینه‌های تعاملی و تبلیغی را با جامعه تشدید می‌کنند ، اما سریال پوست‌شیر با همه حواشی اخیر آن و سریال های اخیر شبکه نمایش خانگی با محوریت پلیس، در این دسته‌بندی گنجانده نمی‌شود.

برای بررسی دقیق‌تر این موضوع باید به این مقوله اشاره داشت، پلت‌فرم‌هایی که در شبکه نمایش خانگی اقدام به تولید سریال‌های پلیسی کرده‌اند، در یک هدفگذاری دقیق زمینه شکاف اجتماعی پلیس با مردم را در دستور کار قرار داده‌اند که با بررسی دقیق سریال پوست شیر و سایر آثار می‌توان دریافت که پلت‌فرم‌ها زمین بازی مناسبی برای فراجا نیستند

برای کاوش دقیق‌تر باید رویکرد محتواسازی در حوزه آثار نمایشی را از منظر دقیق‌تری مورد بررسی و ارزیابی قرار داد.

تخریب نامحسوس پلیس زیر سایه خلافکاران/ پلت‌فرم‌ها سیاست فراجا برای ساخت آثار پلیسی را به نفع ابرخلافکاران مصادره کردند  +عکس

۱- سریالی که ریشه‌های فراجا را نشانه گرفت

رخدادهای روایت سریال «می‌خواهم زنده بمانم» در دهه شصت می‌گذرد و این مجموعه نمایشی در یک طرف، باند خلافکاری را نشان می‌دهد که با اجیر کردن کاوه سیاح قصد جابجایی حجم عظیمی از مواد مخدر را دارند. کاوه برای این کار از خودروی سنگین عمویش استفاده می‌کند، اما ماموران کمیته پی به این ماجرا می‌برند و همایون حقی بیگناه را دستگیر و روانه زندان می‌کنند.

هما دختر همایون حاضر است برای رهایی پدر بی‌گناهش دست به هر اقدامی بزند و در کمیته با بهمن آشنا می‌شود او نیز شایگان را به هما معرفی می‌کند. شایگان داماد یکی از صاحب منصبان دستگاه قضایی، از هما می‌خواهد نامزدش را رها کند و در ازای این وصلت، او زمینه رها شدن پدرش را فراهم کند.

کمیته انقلاب اسلامی بخشی از دستگاه پلیسی محسوب می‌شود و سریال آشکارا با تاکید بر فساد درونی این سیستم بنیان قضائی و پلیسی کشور را با چالش‌های تاریخی و کاملا انحرافی مواجه می‌کند.

برخورد میان شهروندان و افراد وابسته به کمیته و دستگاه پلیسی وقت نفرت رادر خودآگاه تماشاگر تشدید می‌کند. اما مهمترین نقطه عطف منفی در سریال قدرت شبکه خلافکاران و نفوذی های درون دستگاه پلیس است.

رویکردهای انتقادی نسبت به محتوای سریال موجب شد پس از توزیع چند قسمت، این مجموعه توسط معاونت اجتماعی نیروی انتظامی توقیف و با ملاحظاتی دوباره منتشر شد.

تخریب نامحسوس پلیس زیر سایه خلافکاران/ پلت‌فرم‌ها سیاست فراجا برای ساخت آثار پلیسی را به نفع ابرخلافکاران مصادره کردند  +عکس

۲- لذت پلیس کشی در قورباغه

یکی از چالش‌هایی نظارت سست و غیرعملگرای ساترا در دوره مدیریتی پیشین این مجموعه، توزیع سریال قورباغه است. نمایش پلیس‌کشی در قسمت نخست این سریال با اعتراض گسترده رسانه‌ها مواجه شد اما سریال با وقفه و حذفی خاص مواجه نشد و این نادیده‌انگاری در نسبت با مجموعه دستگاه پلیسی در کارنامه ساترا ثبت شد.

تخریب نامحسوس پلیس زیر سایه خلافکاران/ پلت‌فرم‌ها سیاست فراجا برای ساخت آثار پلیسی را به نفع ابرخلافکاران مصادره کردند  +عکس

۳- پلیس سست و سودای شبکه قدرتمند خلافکاران

آنچه در سریال می‌خواهم زنده بمانم در قالب شبکه خلافکاران پرابهت به نمایش گذاشته شد در سریال «سودا» (ایمان یزدی) گسترش بیشتری یافت و بر انفعال پلیس در مقابل این دسته‌جات مافیایی صحه بیشتری گذاشته شد.

تخریب نامحسوس پلیس زیر سایه خلافکاران/ پلت‌فرم‌ها سیاست فراجا برای ساخت آثار پلیسی را به نفع ابرخلافکاران مصادره کردند  +عکس

۴- ابرقاتلانِ همکار پلیس جامعه را تطهیر می‌کنند؟

سریال خون‌سرد که پخش آن اخیرا در شبکه‌نمایشی به پایان رسید ترکیبی از مجموعه «هانیبال» و «دکستر» است که در این نمونه کپی‌کاری شده ،آشکارا هیچ وجه تمایز نمایشی ایرانیزه شده‌ای در متن اثر لحاظ نشده است.

نکته مهم در فرآیند این بازسازی این است که مجموعه‌های مورد استفاده برای این کپی‌کاری در فرهنگ کشورهای مبدا با فرهنگ عامه حاکم، تناسب دارد.


قتل‌های زنجیره‌ای و قاتلان سرد خودی که با تابلوی پاک‌سازی جامعه اقدام به کشتار شهروندان می‌کنند در سریال‌های غربی، وضعیت نمایشی کاملا طبیعی و رایجی است.

چون در اغلب موارد قانون کارکردهای فنی خود را از دست داده و پلیس با محدودیت‌هایی در اجرای عدالت مواجه است، قاتلان زنجیره‌ای جذابی، تبدیل به نمادهای اجرای عدالت می‌شوند.

با توجه به این سرفصل مهم سریال خون‌سرد با الهام گرفتن از نمونه‌های مشابه غربی تناسبی با فرهنگ پلیسی رایج در داخل کشورمان ندارد و در این سریال پلیس پرتلاش منضبط و سخت کوش در مقابل «کسری کیا» پزشک آزمایشگاه و همکار نهادهای پلیسی، تحقیر می‌شود. کیا زودتر از پلیس و دستگاه قضائیی اقدام به مجازات مجرمان می‌کند. با اینکه او به دام دستگاه پلیسی می‌افتد اما یک کارآموز دوره وکالت و همکار همسر دکتر کیا، فعالیت‌های او را در قتل متهمان و مجرمان ادامه می‌دهد.

با اینکه پلیس این سریال به صورت جذابی طراحی شده اما هدفگذاری داستانی در ناتوانی پلیس نظر مخاطبان را به خود جلب می‌کند.

تخریب نامحسوس پلیس زیر سایه خلافکاران/ پلت‌فرم‌ها سیاست فراجا برای ساخت آثار پلیسی را به نفع ابرخلافکاران مصادره کردند  +عکس

۵- سریال پوست‌شیر و درماندگی پلیس در مقابل یک روانی

با تحلیل دقیق سریال پوست‌شیر و ساختار روایی این مجموعه می‌توان اذعان داشت این سریال با تحقیر و شرمساری پلیس تمام شد. منصور(مجتبی پیرزاده) شخصیت قاتلِ طراح روایت در نهایت توسط نعیم‌ همکار خلافکار سابقش در زندان کشته شد و مشمول مجازات‌های قانونی نمی‌شود.

در طول سریال، مجموعه خلافکاران برای یافتن قاتلِ طراح، چندین بار از دستگاه پلیسی پیشی می‌گیرد. به عنوان مثال در یافتن نریمان، یکی از اعضای باند متجاوز و رباینده ساحل، دسته اوباش و خلافکارانی که نعیم و رضا پروانه را همراهی می‌کردند، موفق‌تر از پلیس عمل می‌کنند. هوش و سرعت عمل خلافکاران چندین برابر کاراکترهای پلیس هستند.

منصور به عنوان قاتل‌طراح در قالب ارتش تک‌نفره موفق می‌شود که در دستگاه پلیسی نفوذ کند و نتیجه آزمایش DNA مهمی را دستکاری کند.

پلیس با مسئله نفوذ در ساختارش دست و پنجه نرم می‌کند و حتی در بازجویی از خانواده‌ای که برای نجات دادن منصور اقدام به ارائه شهادت دروغ کرده‌اند، توفیقی کسب نمی‌کند.

ساختاری پلیسی در این سریال حتی در یافتن یکی از شاهدان که توزیع کننده معمولی مشروبات الکلی است، ناتوانی‌هایش برجسته می‌شود وتمامی المان‌های روایی بر نقصان‌های پلیسی صحه می‌گذارند.

موسیقی انتخابی تیتراژ پایانی با عنوان «پوست شیر» که در غفلت سکوی نظارتی منتشر شد در فیلمفارسی مشهوری با عنوان ذبیح برای نخستین بار استفاده شد. این اثر سینمایی محصول ۱۳۵۴ ، در ستایش یکی از اوباش معروف ساکن در اراک ساخته شد و استفاده مجدد آن با نمایش تصاویری از نعیم که می‌تواند در دوگانه قانون یا مجازات شخصی پیروز شود، بر استدلال‌های ضد پلیسی مندرج در این گزارش صحه می‌گذارد.

تخریب نامحسوس پلیس زیر سایه خلافکاران/ پلت‌فرم‌ها سیاست فراجا برای ساخت آثار پلیسی را به نفع ابرخلافکاران مصادره کردند  +عکس

یکی از نکات قابل ملاحظه در این سریال این است که زندان در پوست شیر تبدیل به قلمرو مطلق بزهکاران است و زندان دیگر معنای ندامتگاه مجرمان را برای اجرای عدالت از دست می‌دهد.

قانون در پوست شیر ابزار و در خدمت مجرمین و قاتلین قرار گرفته و قاتل به راحتی رضایت می‌گیرد و در سرنوشت قضایی خود دخیل است. در پایان سریال پوست شیر این مهم را می‌توان مطرح کرد که چرا ناجی هنر شریک تحقیر پلیس،ارکان عدالت و دستگاه قضامی‌شود؟

چرا فراجا نمی‌تواند به پلت‌فرم‌ها اعتماد کند؟

سیاست حمایت از تولیدات پلیسی پلت‌فرم‌ها، تیرماه سال گذشته توسط سردار مهدی حاجیان سخنگو و معاون فرهنگی اجتماعی فرماندهی سابق فراجا اعلام شد. وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه پلتفرم‌های نمایش خانگی(VOD) در توسعه امنیت عمومی و در پیشگیری از وقوع جرم تأثیرگذار هستندو آیا پلیس برنامه‌ای برای ورود به (VOD) ها را دارد یا خیر، گفت: در مؤسسه ناجی هنر تولیدات زیادی داریم، امسال هم با توجه به رشد شبکه‌های نمایش خانگی در جامعه و تأثیراتی که بر پیشگیری از وقوع جرم دارند برنامه‌ای داریم که ان شاء الله بتوانیم در پلتفرم‌های خانگی حضور پیدا کنیم.

وی با اشاره به اینکه می‌توان از ظرفیت پلتفرم‌های نمایش خانگی(VOD) در راستای امنیت عمومی در جامعه کمک گرفت، اشاره کرد: البته با برخی از پلتفرم‌های خانگی صحبت شده است تا بخشی از سریال‌هایی که در گذشته ساخته شده را برای خانواده‌ها به نمایش بگذارند.

تخریب نامحسوس پلیس زیر سایه خلافکاران/ پلت‌فرم‌ها سیاست فراجا برای ساخت آثار پلیسی را به نفع ابرخلافکاران مصادره کردند  +عکس

حاجیان بیان کرد: اما همچنان برای تولید فیلم‌های سینمایی و سریال‌هایی که بتوانند عملکرد و تخصص هرکدام از پلیس‌ها را برای جامعه تبیین کنند را در برنامه داریم.

معاون فرهنگی اجتماعی سابق فراجا از تولید سریال‌های خاص برای نشان دادن عملکرد پلیس‌های تخصصی به جامعه خبر داد و گفت: در کنار تولید مستندات پلیسی به فکر تولیداتی هستیم که بتوانیم ژانرهای پلیسی را در پلتفرم‌های خانگی به نمایش بگذاریم.

حاجیان با بیان اینکه تولیدات شبکه نمایش خانگی امروزه جایگاه خاصی در میان خانواده‌ها پیدا کرده است، افزود: امسال کار تولید آثار پلیسی در پلتفرم‌های نمایش خانگی شروع می‌شود و اقدامات لازم را داریم و از سال آینده خروجی این اقدامات را می‌توانیم در این بستر مشاهده کنیم.

از زمان این اظهارنظر تا امروز و تولید آثاری نظیر خون‌سرد، سودا و پوست‌شیر می‌توان بر این تحلیل استدلالی صحه گذاشت که تمامی آثار ساخته شده، نه تنها بر رابطه پلیس و مردم تاثیر مثبتی نداشته بلکه زمینه بی‌اعتمادی افکار عمومی به پلیس را در جامعه تشدید کرده است.

رابطه تنگاتنگ موسسه ناجی هنر در ذیل معاونت فرهنگی اجتماعی فراجا، برای تولید فیلم و یا سریال گاهی به ساخت آثاری نظیر «خانه‌پدری» منجر شده که صرفا در فضای فرهنگی کشور تولید حاشیه کرده‌اند.

امید می‌رود با تغییر معاون فرهنگی اجتماعی فرماندهی و حضور دوباره سردار منتظرالمهدی این رویکردها در تعامل با پلت‌فرم‌ها سویه اصلاحی پیدا کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 45
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • حمیدرضا IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
    9 5
    *** با صراحت و تایید متن گزارش رسانه ارزشمند مشرق نیوز که گویی واکاوی پرونده ای پیچیده و نانوشته را دنبال نموده است و طی گردش کار جهت تصمیم گیری به استحضار مقام قضایی رسانده است ..... در نیروی انتظامی عواملی به تکیه به راهنمایی از بیرون در درون نیروی انتظامی در حال توطئه هستند ...
  • رضا IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
    20 3
    نفوذ در دستگاههای متولی فرهنگی و آموزشی و برخوردهای شعاری سالهاست ریشه دوانده؟
    • IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
      15 6
      خیلی وقته همه چی بیصاحب شده
    • IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
      5 3
      نفوذ در خودتون اتفاق افتاده ، ریشه های نفاق از خودتونه جریان چپ
    • IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
      6 1
      بی احترامی به پلیس و خودسری مدتهاست در سریال و فیلمهای صداسیما و سینما نمایش داده می شود
    • سيد مجتبى بنيادى IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
      3 2
      اين جماعت خبيث و مزدور در نبود اراده اى جدى براى دستگيرى و محاكمه آنان ! دائم از در بيرون ميكنى از پنجره وارد شده !!؟ و نيات پليدشان را به نوعى عملى ميكنند،،،
    • IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
      1 1
      ومن سالهاست گفتم مراکز آموزشی را رها کردین بدبختمون کردن ان شاءالله سر نوه نتیجه هاشون بیاد حداقل ماده قانونی تبصره ایی بسازن
  • وطنم IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
    12 1
    همش میگن خصوصی سازی- خصوصی سازی. بیا این نمایش خانگی ها افتاده دست دشمنان قلدر داخلی که هیچی براشون اهمیت نداره. فقط زیر پوستی القای برعندازی میکنن.
  • IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
    21 22
    جمع کن کاسه کوزه رو بابا مشرق
    • IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
      4 5
      هر چیزی که مردم دوسش داشته باشن اینا پول میگیرن تا تخریبش کنن
    • ارسلان IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
      5 1
      کجایی بیام جمت کنم پهلوون؟
    • IR ۰۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
      3 1
      مغرب گفتم بیان جمع کنند آفتابه لگنت را
    • IR ۰۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
      7 3
      دقیقا جمع کن عوام فریبی تا کی اخه ؟سریالهای خانگی زیر نظر صدا و سیما فعالیت میکنن و مجوز میگیرن
    • IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
      2 0
      روبیکا هم پس فردا همون اینستاگرام می شوند بلکه بدتر، این وسط هزینه بیکاری هزاران نفر از اینستا و بی اعتمادی موند روی دستمون. _____ همون مطالب اینستا رو روبیکا انجام خواهد با این تفاوت که روبیکا نمیتواند مثل اینستاگرام اشتغالزایی کند چون نه جامعه اناری دارد نه الگوریتم فنی و نه اراده ی اشتغالزایی
    • بصیرت IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
      2 0
      اگر اینو می فهمیدید که امکانات نظام بین جناح های مختلف تقسیم (برای جلوگیری از نزاع داخلی) یا شاید در بعضی مواقع مصادره شده و هر کدام از آنها گرایشات خاص و رهبر معنوی خاصی (داخلی و شرقی و غربی) دارند و در بزنگاه ها این امکانات را علیه یکدیگر استفاده میکنند. الان اوضاعمان این نبود.
  • IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
    2 3
    جالبه ، یه اثر در حد آثار بین المللی ساخته شده ، مردم هم خوششون اومده
  • IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
    4 3
    پوست شیر بهترین سریال بعد از انقلاب هست .... چون 90 درصد مردم عاشقش شدن
    • IR ۱۷:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
      2 0
      الان یعنی تو ۹۰ درصد مردمی؟
  • IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
    3 3
    همه ی مشکلات و گرسنگی و معیشت مردم رو بی خیال شدین و هی هفته ای ده تا پست از سریال و فیلم ها میذارین و انتقاد میکنید
  • ارون IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
    5 0
    صدا و سیما با بودجه ی هنگفتش کم آورده مقابل نمایش خانگی الان بشینین تحلیل مفت کنین
  • IR ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
    0 0
    بیچاره بینوا...
  • IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
    4 1
    وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خوابه؟!!
  • حسین IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
    5 3
    به نظر من اهالی سینما و بازیگران همه با هم هیچ فرقی با گروهک تروریستی منافقین ندارن همه از دم
  • IR ۰۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
    1 1
    پلیسی میتواند تحلیل درستی از سختی ها و مشغله های این راه پر خطیر را داشته باشد که خود کف میدان باشد
  • ایمانش IR ۰۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
    2 5
    وجه پلیس خیلی خوبه؟
    • IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
      0 1
      الان اگر همین پلیس ایران نبود طالبان با خیالی آسوده با کمال میل با امثال تو هزاران هزار بار بدتر از رفتارشون با خوده افغانیها با امثال تو رفتار میکردن
  • ایران قوی IR ۰۶:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
    3 1
    یعنی کلن یگان های نظامی کشور از تبلیغات مابقی کشورها بخصوص این امریکایی ها و هندی ها یاد بگیرن ارگان های نظامی باید هم در ظمینه ساخت فیلم های پلیسی و هم در نظارت بر فیلم های پلیسی نظارت کلی داشته باشه و بدون مجوز و تغییر در محتواهای فیلمنامه مجوز ندن.
  • IR ۰۷:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
    4 0
    تضعیف پلیس رو انجام دادند و حتی به این اکتفا نکردند
  • US ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
    2 3
    خود پليس ميگه خوبه اينا ميگن نخير! اشتباه مي كنيد!!!
    • سيد مجتبى بنيادى IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
      2 0
      كدوم پليس ؟! نكنه پليس اونجا كه زير بيرقش سينه ميزنى رو ميفرمايى ؟!!!
  • IR ۱۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
    2 3
    سایت هایی مثل تاینی مویز اذیت کردین جریمه کردین فیلتر کردین این پلتفرم اوردید بالا با پول بیت المال. اما الان... مشرق سانسور چی فیلتر چی
  • عیسی هرموزی IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
    1 2
    خب اینا همش واقعیاته چون رسانه مثلا ملی به ان نمی پردازه شبکه های خانگی دارن بازگو میکنن
  • IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
    1 0
    چیه؟پلیس دوست داره زیرذره بین وزیرتیغ نقدباشه شماچته؟
  • علی IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
    1 1
    توی سریال پوست شیر اتفاقا پلیس عالی عمل کرد
  • IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
    3 2
    این فیلیمو که شورش رو در آورده... اینقدر واضح و بی پرده حرف از رابطه جنسی میزنه که منی که متاهلم و دو تا بچه دارم و خیلی هم مذهبی نیستم، اذیت میشم خانومم فیلمها رو ببینه...
    • IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
      1 0
      شر نگو برادر
    • IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
      0 0
      دقیقا
    • محسن IR ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
      0 0
      عجببب... زن بدون روسری می‌بینید تحریک میشید، در مورد واقعیت‌های انسان دوپا و نیازهاش صحبت میشه، تحریک میشید، سوسک ماده می‌بینید تحریک میشید، عصر به عصر چایی نبات با کافور میل بفرمایید...
  • IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
    1 1
    فیلمه آقاجان. فیلم. اگه ناراحتی نگاه نکن.
  • الدار IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
    1 0
    پلیس که معصوم نیست! قرار نیست همیشه قهرمان داستان بلشه!
  • IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
    0 0
    تخلفات در این سازمان کم نیست. کم کاری ها و بی توجهی ها در این سازمان کم نیست. این رو هر کسی که حداقل سربازی رو در اونجا گذرونده باشه میدونه.
  • IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
    1 0
    تخریب پلیس از اونجایی برای پلتفرم های دستگاه نفاق اهمیت پیدا می‌کنه که با تطهیر چهره مجرمان و بزه کارانی که اغلب در جریان اغتشاشات خود از حامیان فتنه و براندازی بودند،با اینکار نظر مساعد و دل منافقان داخلی و حمایت از بیرون رو بدست بیاره تا به این ترتیب پلتفرم خانگی با این سیاست غیر مستقیم بیشترین حجم مخاطب رو از آن خود کنه
  • مصطفی IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
    0 1
    تحلیلتون واقعا اساس درستی نداشت حداقل به نظرم در خصوص پوست شیر ، چون بقیه رو ندیدم..
  • ارش IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
    0 2
    روزی ۴تا گزارش میری واسه این؟
  • صادق IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
    0 0
    فیلم های نمایش خانگی دارای تبعات منفی برای جوانان و خانواده که بازیگران در بعضی فیلم هااز کلمات غیر متعارف وزشت غیر اخلاقی بکار می برند وجنگ خون ریزی را برای یک قتل ده ها نفر رابا اشراف پلیس وایجاد خشونت در بین خانواده ها ترویج می نمایندحتی فیلم ها و بازی های آنلاین راباادبیات فحاشی و مستهجن برای نوجوانان پرسایت های اینترنتی به نمایش آن بدور از دید مسیولین وعاملین نظارت بر فرهنگ و هنر پخش مینمایند ومناسفانه دانش آموختگان مدارس ابتدایی و دبیرستانی با تربیت روش غرب وارد اجتماع میشوند که نمونه بارز آن بچه های ده هشتادی یک نمونه تربیت آموزش های از راه دور وسائل رسانه های اینترنتی فیلم وموبایل و...در حال فاصله گرفتن جوانان از اسلام بسوی بد آموزی های فرهنگ غربی هستند که عدم رسیدگی وتوجه ویژه به مدارس ودانشگاه مسیولین فرهنگی حوزه و دانشگاه بصورت جهادی این خ ل ا ء تربیت اسلامی رامورد توجه قرار دهند ومحیط های غیر اخلاقی را که توسط منافقین نفوذی رادر مدارس و دانشگاه هاکه بصورت معلم واستادخیانت میکنند شناسائی وبشدت محاکمه ومجازات نمایند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس