بورل: اروپا تاکنون بیش از ۱۶هزار سرباز اوکراینی را آموزش داده است

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا می‌گوید که این بلوک تاکنون تسلیحاتی به ارزش ۶۰۰میلیون یورو به اوکراین ارسال و ۱۶هزار سرباز این کشور را آموزش داده است.

به گزارش مشرق، جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در توییتر نوشت که این بلوک تاکنون ۱۶ هزار سرباز اوکراینی را آموزش داده و انواع و اقسام مهمات به ارزش ۶۰۰ میلیون یورو برای کی‌یف ارسال کرده است.

بورل نوشت: در نشست «گروه تماس دفاعی اوکراین»، گزارش حمایت نظامی اتحادیه اروپا را به‌روزرسانی کردم. تاکنون بیش از ۱۶ هزار سرباز اوکراینی آموزش دیده‌اند. بالغ بر ۶۰۰ میلیون یورو مهمات و موشک تحویل داده شده است.

وی در ادامه مدعی شد که کار کشورهای عضو اتحادیه اروپا درباره «تجهیز مشترک همچنان ادامه دشته و نسبت به حصول اطمینان از پیروزی اوکراین ابراز امیدواری کرد.»

پیش‌تر رسانه‌های اروپایی درباره اختلاف نظر لهستان و فرانسه بر سر نحوه تخصیص ۲ میلیارد یورو به اوکراین از «تسهیلات صلح اروپایی» جهت خریداری مهمات بیشتر برای اوکراین، خبر داده بودند. فرانسه مصرانه تاکید دارد که قراردادهای تهیه و تامین عمدتاً باید بین تولیدکنندگان تجهیزات نظامی در اروپا توزیع شود و این در حالی است که ورشو معتقد است که این قراردادها باید در دسترس تمام کشورهای جهان از جمله آمریکا باشد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۲
    0 1
    بله داعشی ها رو هم آموزش داه بودید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس