اکران عمومی سریال پوست  شیر

آیا برکناری مدیران لوتوس مدیا از منظر مدیران سازمان سینمایی کافی به نظر می‌رسد. چرا در غفلت ساترا، فراجا هیچ اقدام قانونی را نسبت به آشفته بازار نمایش تولیدات شبکه خانگی انجام نمی‌دهد؟

سرویس فرهنگ و هنر مشرق -روز ۱۲ فروردین گزارشی در مشرق با تیتر "چرا سازمان سینمایی تخلفات «فیلم‌نت» برای اکران عمومی «پوست شیر» را نادیده گرفت؟" منتشر (اینجا) و گزارش مشروح درباره اکران غیراستاندارد و خلافه رویه سریال در سالن‌های نمایش عمومی منتشر شد.

در گزارش تصویری که پس از این برنامه در کانال تلگرامی فیلم‌نت منتشرشده، تصاویر بسیار گویا و واضح حاکی از حضور علاقه‌مندانی بود که در لوتوس مال با پوششی هنجارشکنانه در این سالن حاضر شدند و کاملا قابل حدس بود که در نوبه‌های بعدی اکران حواشی از این دست افزایش پیدا خواهد کرد.

هزینه‌های ورود پلت‌فرم‌ها به عرصه اکران عمومی/ مهندسی پراشتباه ساترا و غفلت سازمان سینمایی تراژدی خلق کرد

رویکردهای اخیر سازمان سینمایی همچون ساترا نشانه‌های فراوانی از انفعال نهادهای نظارتی وابسته به این سازمان در قبال محصولات پلت‌فرم‌ها را به نمایش می‌گذارد و به خاطر حفظ همین رویکرد ، رویه اکران تولیدات شبکه نمایش خانگی در سینماها ادامه یافت و سازمان سینمایی مواضع سخت‌گیرانه‌ای اتخاذ نکرد.

اکران سینمایی سریال پوست شیر به دلیل سلطه بی چون و چرای علی سرتیپی در سینماها ادامه یافت و ساترا نیز به عنوان نهاد نظارتی در قابل این اقدام مواضعی کاملا انفعالی اتخاذ کرد. ساترا البته مدتهاست که به نهاد بی‌خاصیت در رگولاتوری شبکه نمایش خانگی تبدیل شده است.

هزینه‌های ورود پلت‌فرم‌ها به عرصه اکران عمومی/ مهندسی پراشتباه ساترا و غفلت سازمان سینمایی تراژدی خلق کرد

نکته جالب در پروژه تبلیغاتی پوست شیر این است که خبرگزاری‌های رسمی علی رغم اینکه اکران این سریال با آیین‌نامه‌های سازمان سینمایی همخوانی ندارد مبادرت به انتشار گسترده خبر اکران‌های اخیر این سریال کردند و در رپورتاژهای منتشر شده با هدفگذاری"احیای دوباره حضور گسترده مردم در سینماها" تبلیغات گسترده‌ای را در رسانه‌های جریان اصلی نشر دادند.

یکی خبرگزاری‌ها به صورت پیگیرانه و میدانی از این اکران‌های این سریال به صورت گسترده حمایت کرد و گزارش‌های میدانی و تصویری پروپیمانی را درباره اکران‌های عمومی این سریال منتشر کرد. کاملا مشخص بود این اقدامات تبلیغاتی در سریال‌های جریان اصلی توسط کسانی انجام می‌شود که در نشریه «کد» وابسته به ساترا مشغول فعالیت‌ هستند و به نوعی می‌توان اذعان داشت که سریال‌ پوست شیر از گزینه‌های مورد حمایت این نهاد است.

هزینه‌های ورود پلت‌فرم‌ها به عرصه اکران عمومی/ مهندسی پراشتباه ساترا و غفلت سازمان سینمایی تراژدی خلق کرد

طبیعی است که بازتاب رسانه‌های جریان اصلی و مطالبی که به تاسی از جو هیجانی عمومی درباره این مجموعه منتشر می‌شد با سیاست‌های اصولی این رسانه‌ها همخوانی نداشت اما انتشار همین محتواها که اغلب فاقد ساختار کارشناسی «محتوایی و فنی» دقیق است و نشانه‌هایی از هیجان ساترایی در آن ملموس است زمینه را برای ادامه اکران عمومی این سریال در سینماها تسهیل کرد.

هزینه‌های ورود پلت‌فرم‌ها به عرصه اکران عمومی/ مهندسی پراشتباه ساترا و غفلت سازمان سینمایی تراژدی خلق کرد

اکران‌های اخیر سریال پوست شیر از ۹ فروردین آغاز شد و طی ۲۰ روز اخیر با هیچ مخالفت و ممانعتی از سوی سازمان سینمایی منتشر نشد تا اینکه بنر تبلیغاتی سریال پوست شیر با حضور پانته‌آبهرام منتشر شد.

هزینه‌های ورود پلت‌فرم‌ها به عرصه اکران عمومی/ مهندسی پراشتباه ساترا و غفلت سازمان سینمایی تراژدی خلق کرد

پانته‌آبهرام بهمن ماه سال گذشته در واکنشی به اظهارات غیر مسئولانه ابولقاسم طالبی کشف حجاب کرد اما به صورت همزمان در سریال پوست شیر با حجاب عرفی ظاهر شد.

هزینه‌های ورود پلت‌فرم‌ها به عرصه اکران عمومی/ مهندسی پراشتباه ساترا و غفلت سازمان سینمایی تراژدی خلق کرد

در فضای مجازی پیش‌بینی‌هایی منتشر می‌شد که این بازیگر برخلاف سایر عوامل این سریال با پوششی غیرمتعارف در مراسم رونمایی از آخرین قسمت از سریال پوست شیر حضور پیدا خواهد و این پیشگویی به وقوع پیوست.

هزینه‌های ورود پلت‌فرم‌ها به عرصه اکران عمومی/ مهندسی پراشتباه ساترا و غفلت سازمان سینمایی تراژدی خلق کرد

پس از این حضور پانته‌آبهرام با پوششی غیرمتعارف در مراسم رونمایی از آخرین قسمت سریال «پوست‌شیر» معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی از برکناری مدیر سینما لوتوس خبر داد.

حبیب ایل بیگی ضمن اعلام خبر فوق افزود: طی جلسه‌ای ضمن بررسی تخلفات سرمایه‌گذار و تهیه‌کننده سریال در خصوص پخش موزیک ترانه غیرمجاز و نمایش سریال مغایر با مجوزهای دریافتی، مقرر شد ضمن درج در پرونده عوامل مقصر، در نوع همکاری سازمان سینمایی با مسببین این تخلف تجدید نظر شود.

همچنین با توجه به حضور بدون حجاب یکی از بازیگران زن و عدم اقدام درست و به موقع مدیریت سینما در کنترل برنامه و عدم هدایت فرد متخلف و قانون شکن به بیرون از فضای سینما، مدیر آن به علت ضعف مدیریت از سمت خود برکنار شد.

لازم به ذکر است تخلفات سینمای لوتوس نیز در دست بررسی است که بزودی درباره آن تصمیم گیری خواهد شود.

ایل بیگی ضمن انتقاد از بازیگران و عواملی که سرمایه‌ سرمایه گذاران در عرصه‌ سینما را به خطر می‌اندازند تصریح کرد: رعایت قوانین و مقررات رسمی اعلام شده الزامی ست؛ مضافا، اینکه مسئولیت تبعات رفتارهای قانون شکنانه‌ عوامل و بازیگران نیز بر عهده‌ خود آنها خواهد بود.

هزینه‌های ورود پلت‌فرم‌ها به عرصه اکران عمومی/ مهندسی پراشتباه ساترا و غفلت سازمان سینمایی تراژدی خلق کرد

در حالیکه پیامدهای غیرقانونی اکران‌های مذکور در گزارش نهم فروردین مشرق مطرح شد؛ اما تا وقوع اقدامات تبلیغاتی و ساختارشکنانه‌ از سوی عوامل پوست شیر و پلت‌فرم حامی آن، سازمان سینمایی به این فرآیند غیرقانونی واکنشی نشان نداد.

اما الزام تصمیات تنبیهی در مورد مدیر سینما از منظر سازمان سینمایی که یکی از حامیان پروژه پوست شیر است کافی به نظر می‌رسد؟ آیا تصمیمات قاطعانه‌تر مشمول پلت‌فرم مذکور نخواهد شد.

یکی دیگر از حاشیه‌های این سریال پخش ترانه پوست شیر ابراهیم حامدی در تیتراژ پایانی قسمت آخر است. با توجه به اظهارات ایل‌بیگی همچنان این سئوال مطرح است، چرا نسخه‌ای که ساترا ادعا می‌کند توسط این نهاد موفق به اخذ مجوز شده با ضوابط سازمان سینمایی تعارضات فراوانی دارد و آنچه تعجب‌برانگیز به نظر می‌رسد انفعال فراجا در قبال این حاشیه سازی است.

اما در یک جمع‌بندی قاطعانه می‌توان اذعان داشت حمایت‌های خاص ساترا و فراجا و انفعال سازمان سینمایی در قبال این سریال پیامدها و تبعات مخربی به همراه داشت و می‌توان امیدوار بود که مدیران سازمان صدا و سیما به این انفعال و بی عملی در ساترا پایان دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 47
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    7 2
    از بهرامی فقط اینو یادمه که با خواهرش در برنامه ایی به مردم توهین کرد بعد بجای عذرخواهی از خواهرش دفاع کرد و مردم را مقصر دانست
    • IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
      2 1
      ظاهرا مافیای سلبریتی‌ها از مافیای خودرو هم قوی‌تره
    • IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
      1 1
      فیلمیو هم در تازه ترین تبلیغش درباره فیلیمو پارتی، علنا دوست دختر و دوست پسر گرفتن را نشر می دهد!
    • IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
      3 0
      عَی حالم بهم خورد از این موجودات چندش آور!
  • IR ۰۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    9 4
    مو هم نداره که انداخت بیرون ، با حجاب بهتر بود
    • وطنم IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
      3 1
      جدای از بحث عفت و قانون و شرع، واقعا حجاب برای بعضی ها نعمته. نمیخوام مسخره اش کنم ولی بدون حجاب شبیه آدمیزاد نیست. بیشتر پوست و استخونه. منو یاد سحر تبر می اندازه!
  • شهروند IR ۰۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    7 2
    متاسفانه قانون برای افراد مختلف میتونه به شدت متفاوت باشه و یه عده ای از این موضوع نهایت سوء استفاده رو میکنن و به قانون مملکت پوزخند میزنن
  • سامان IR ۰۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    6 4
    شروع کردن به ازار و اذیت مردم
  • حمیدرضا IR ۰۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    34 14
    *** بخدا قسم در مدیریت پلیس امنیت شبهه فراوان وجود دارد ‌‌ .... یک مهندسی کاملا حساب شده در ساخت سریال ها وجود دارد .
    • IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
      3 4
      مهندسی را در ساقیت جستوجو کن
    • پری مجرد 44 ساله IR ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
      6 6
      دشمنان داخل و خارج ایران می خواهند با این سریال های سخیف و مبتذل جوان های ما رو مسخ کنند و به... بکشند.
  • CA ۰۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    7 4
    کاری به سریال ندارم ولی اخه اهنگ ابی این مردتیکه معتاد رو گذاشتید روی سریال که به کی دهن کجی کنید به خلیج فارس به مردم ایران دولت باید از اول نمی گذاشت سریال با این خواننده پخش میشد این همه خواننده و اهنگ این کسانی که این سریال رو درست کردند منظوری دارند و داشتند و این سریال فقط سیاهی و بدی از جامعه ایران به نمایش گذاشت داستان همون قیصر شده که راه بیفته انتقام بگیره و مردم رو تشویق کنه که خودشون قانون رو اجرا کنند یعنی هرج و مرج .
  • US ۰۴:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    0 0
    مختار هم در تصویر هست
  • IR ۰۴:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    39 18
    کاش یک ذره همت کنند و بساط این بی قانونی های علنی رو جمع کنند ... ساترا که عملا بیکاره هست این وسط و نصیحت میکنه !! قوانین نظارت بر پلتفرم ها رو اصلاح کنید ، چرا باید هر پرت و پلایی راحت از پلتفرم ها پخش بشه ؟؟؟
    • IR ۰۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
      5 1
      همجوری شم کسی سریالهای بی سرته و بدرد نخور ایرانی رو نمیبینه زیاد خودتونو اذیت نکنید
  • IR ۰۶:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    36 17
    پانته آ کچل اگه حجاب میذاشت مشخص نمیشد چقدر کچله
    • IR ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
      10 1
      این جوری با توهین به طرف مثلا داری از حجاب دفاع می کنی
    • IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
      0 1
      خب الان کشف حجاب هم کردی خب که چی ؟
  • IR ۰۶:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    4 1
    فیلیمو و غیره پلتفورم داخلی هست دیگه، روبیکا هم مثل همین میشه و هزینه مسدودی اینستاگرام و بیکاری چندهزار نفر می مونه روی دست ما که از نظام دفاع میکنیم و آبرو وسط گذاشتیم و البته خواهیم گذاشت.
  • IR ۰۷:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    5 0
    ساترا نماد بی مسئولیتی در رسانه
  • علوی IR ۰۷:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    6 2
    واقعا حجاب زن را زیبا می کند. بی حجاب این زن ها چقدر زشته
  • رامین IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    6 0
    وقتی 1 برنامه به درد بخور تلوزیون نمیتونه درست کنه دوس داره بقیه رو تخریب کنه
  • IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    4 1
    بیچاره فراجا که همه ازش توقع دارن جور بقیه رو هم بکشه
  • IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    1 5
    لعنت بر چشم حسود
  • IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    1 5
    همه میگن فیلم خوب و خوش ساختیه شما میگی بده چرا چون هم فکر شما نیستن بس کنید این همه بسته فکر کردن رو
  • IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    5 1
    انقدر نظارت کم رنگ که این جماعت هر کاری دلشون می خواد انجام میدن وبا این یکی به نعل یکی به میخ کار فرهنگی مملکت میشه این واقعا الان که اقای رییسی راس کار هستند انتظار بیشتری داریم که کاری انجام بدن . خانم پانته ا بهرام امیدوارم تو اون همه کتاب پشت سرتون یه قران پیدا بشه وبخوونید که حجاب دستور خداست با کی لجبازی می کنید خوشحال از کف وسوت چند نفر نباشیدخدا با کسی شوخی نداره
  • سعید IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    2 1
    چیزی که از اول عیان بوده و هست اینست که مدیریت و برنامه اولیه ساترا دنبال لائیک کردن جامعه میباشد بقیه حرفها شعار است؟
  • IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    5 1
    چقدر بی حجاب زشتن اینا...
  • IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    5 0
    چقدر بی حجاب زشتن اینا...
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    1 0
    رفتارهای چون بستن و پلمپ کردن آغازی برای بحران قیچی است.
  • زهرا IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    17 1
    آره این پانته آ رو اینقده نشون بدید تا سیر شه دست از این مسخره بازیا برداره
  • IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    4 1
    هر بار که بازیگری کشف حجاب می‌کنه هربار مطمئن تر میشم که واقعا داشتن حجاب از هر نظر نعمت بزرگیه
  • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    4 1
    این زن میانسال با این اقدام طفلانه و رقابت با یکسری دختر جوان و نا آگاه سر کشف حجاب، خودش رو همرده هنرپیشه های زن دسته سوم زمان شاه همونایی که در فیلمها فقط نقش خاله زنک و سبزی پاکن و غیبت کن رو بازی میکردن کرده ،واقعا حیف کامنت
  • IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    1 0
    نمیشه هم یه عده علنا کشف حجاب کنند براش سوت وکف بزنند بعد تو مترو جلوی دختر 15 ساله رو گرفت چون تنهاست
  • IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    0 3
    غرب گرا ها وابسته به بایدن سلطان باد هستند و بوده ان
  • IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    0 0
    این خانم خانواده نداره که بهش بگه تو سینمای فاسد ایران (بنا به گفته خود بازیگرا) تو لیدر بی حجابها شدی ،پس پشت پرده سینما چی میکنی؟
  • IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    0 0
    نکته جالبش اینه که اینها بعد نظام رو دیکتاتور مینامند، تصور کنید اگر اینها تو عراق یا لیبی با صدام یا قزافی مخالفت میکردند، چی میشد؟ یکی به اینها معنی دیکتاتوری رو بفهمون.
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    0 1
    آهنگ قشنگی است
  • IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    1 2
    با این سن و سالش جا پای گلشیفته گذاشته ،گلشیفته چقدر قبل از کشف حجاب و ... عزت و احترام داشت ؟ یکی از بهترین بازیگران زن بود، بعد اون اتفاق دیگه حتی ی نقش درست بهش ندادن مگرنقشهای روسپی و بی ارزش بطوریکه الان به عنوان بازیگر هیچکسی دیگه توی ایران و حتی توی همون خارج هم کسی اسمش رو هم به میان نمیاره ،نه توی سیاست کسی جدی میگیرتش، نه راهی برای بازگشت به بازیگری و دوران اوج خودش رو داره
  • IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    1 1
    سینمای ایران یک فیلم درست حسابی از تاریخ شیعه، شاهنامه و تاریخ ایران نساخته، یک سطل اشغال بیارید همه اهالی سینما رو بریزین توش ساعت نه بگذارید دم در
    • IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
      0 0
      تاریخ شیعه چه ربطی به فردوسی داره؟
  • IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    0 1
    چقدر زشته
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    0 0
    حالم بهم خورد اه اه اه
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    0 1
    چقدر حجاب برداشته ،زشتتر شده
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    0 0
    وسط سرش کلن خالیه
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    0 3
    وای چقدر بد شده
  • مهدی IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
    0 0
    سال هاست که عرصه ی فرهنگ را رها کردیم به حال خود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس