کد خبر 1482160
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۹
اختلافات مقامات رژیم صهیونیستی بالا گرفت

منابع رسانه‌ای از بالا گرفتن اختلاف و تنش میان وزیر امنیت قومی و رئیس پلیس رژیم صهیونیستی خبر دادند.

به گزارش مشرق، تداوم تنش میان «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت قومی و «یعقوب شبتای» رئیس پلیس رژیم صهیونیستی در مراسم روز پلیس این رژیم بیش از پیش خود را نشان داد.

وبگاه «عرب ۴۸» با انتشار این خبر نوشت: به نظر می‌رسد که تنش میان وزیر امنیت قومی رژیم صهیونیستی و رئیس‌پلیس این رژیم همچنان ادامه دارد. بن‌گویر امروز (پنجشنبه، ۲۰ آوریل)، از افسران پلیس خواست تا سیاست‌های او و دستورات بازرس کل را اجرا کنند. امری که با واکنش شبتای مواجه شد و وی گفت: «وظیفه پلیس، ماموریتی است که او هر روز برای خدمت و دفاع از کشور به عنوان یک کشور دارای قانون دموکراتیک انجام می دهد».

تنش میان شبتای و بن‌گویر پس از آن بالا گرفت که وی تصمیم به تشکیل یک گروه شبه‌نظامی موسوم به «نیروی گارد ملی» تحت فرمان خود گرفت و کابینه رژیم صهیونیستی نیز روز یکشنبه (۱۳ فروردین) با این درخواست بن‌گویر موافقت کرد. امری که سر و صدای زیادی را در میان مخالفان نتانیاهو برانگیخت و با مخالفت صریح شبتای همراه شد.

ناظران سیاسی در خصوص ماموریت این نهاد شبه‌نظامی جدید می‌گوید که قرار است نیروهای آن مستقل از ارتش و پلیس عمل کنند و در اصل محفلی از صهیونیست‌های تندرو که تشنه به خون فلسطینیان هستند و فرماندهی آن‌ها را نیز ایتمار بن گویر بدنام‌ترین وزیر کابینه نتانیاهو بر عهده خواهد داشت.

دلیل دیگر تنش ایجاد شده میان این دو مقام صهیونیست، انتشار مکالمه میان آن‌ها د بود که در آن شبتای، بن‌گویر را به افشای آن متهم کرد. این مکالمه پس از تصمیم بن گویر در خصوص برکناری «آمیچای ایشید» رئیس پلیس تل آویو از سمت خود به دلیل عدم سرکوب شدید تظاهرات در این شهر علیه لایحه اصلاحیه قضایی نتانیاهو صورت گرفته بود.

حال در مراسمی که به مناسبت روز پلیس در مقر پلیس رژیم صهیونیستی در قدس برگزار شد، همزمان با تظاهرات ده‌ها نفری از جمله رئیس‌ پلیس‌های سابق این رژیم علیه بن‌گویر، وی گفت: «باید پذیرفت که در پلیس و گارد مرزی، چیزی برای اصلاح و بهبود شرایط و تغییر وجود دارد. من انتظار دارم حقوق‌بگیران و صاحبان مناصبی که امروز مشخص می‌کنم، سیاست من و دستورالعمل های روشن بازرس کل را اجرا کنند».

شبتای نیز تاکید کرد: «ماموریت پلیس، پیامی است که او هر روز با خدمت و دفاع از کشور به عنوان یک کشور دارای قانون دموکراتیک انجام می‌دهد و نیز خدمت خالصانه به هر شهروندی است».

وی سپس ضمن تشکر از بن‌گویر برای موافقت با حقوق‌ها و انتصاب‌هایی که در این روز نهایی شد، تاکید کرد که در عین حال برای تاخیر صورت گرفته در این زمینه از بن‌گویر انتقاد دارد.

از سوی دیگر، روزنامه هاآرتص نوشت که روز گذشته، یک افسر ارشد پلیس استعفای خود را به شبتای تقدیم کرد و وی را متهم کرد که «پلیس را به یک باشگاه برای اعضاء تبدیل کرده است».

«ایلی کزری» افسر پلیس رژیم صهیونیستی که خود را نامزد تصدی پست فرماندهی پلیس یک منطقه در تل‌آویو می‌دانست، استعفاء و اعلام کرد که دلیل این استعفا، اقدام شبتای در انتصاب افسران نزدیک به بازرس کل در پست‌های بالای پلیس است.

کزری پست منشی امنیتی بن گویر را برعهده گرفته و پیش از آن در پست معاونت فرماندهی پلیس قدس مشغول به کار بود. وی انتظار داشت که به عنوان فرمانده یک منطقه در تل آویو یا جنوب آن در نیروی پلیس منصوب شود. وی با این استعفا، به گروهی از افسران ارشد پیوست که به دلیل انتقاد از عملکرد شبتای، استعفا کرده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
    0 0
    مؤمنین جهان ائتلاف کنید 🪂 دشمن بیاری خدا متفرق می‌شود
  • IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
    0 0
    کدام بخش‌های جهان مال ما بوده؟ چرا پس ندادن هنوز؟ دست صهیونیس مگه نیس.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس