اعتراض انگلیسی ها به ارسال سلاح حاوی اورانیوم ضعیف‌شده به اوکراین

ده‌ها انگلیسی با برپایی تظاهرات در لندن، به اقدام دولت کشورشان مبنی بر ارسال سلاح حاوی اورانیوم ضعیف‌شده به اوکراین اعتراض کردند.

به گزارش مشرق، جنبش «همبستگی با اوکراین علیه فاشیسم» تظاهرات اعتراضی را در لندن ضد ارسال مهمات حاوی اورانیوم ضعیف‌شده توسط دولت انگلیس به اوکراین برگزار کرد.

بر اساس این گزارش، تظاهرات انگلیسی‌ها مقابل دفتر نخست وزیر این کشور در لندن برگزار شد و تظاهرکنندگان پلاکاردهایی با خود حمل می‌کردند که بر روی آن نوشته شده بود: «نه به ارسال بمب‌های اورانیوم ضعیف‌شده انگلیس به اوکراین»، «جنگ ناتو را متوقف کنید»، «جنگ ما نیست» و «نه به هزینه حتی یک «پنی» برای رژیم زلنسکی». علاوه بر این، تظاهرکنندگان خواستار آزادی زندانیان سیاسی در اوکراین شدند.

همچنین «تئو راسل» رئیس جنبش «همبستگی با اوکراین علیه فاشیسم» گفت: ما می‌توانیم تلاش کنیم تا استفاده از سلاح‌های حاوی اورانیوم ضعیف‌شده را در یک جنگ دیگر با حمایت ناتو متوقف کنیم، جنگی که کل ناتو با تهیه چندین میلیارد پوند تسلیحات و حمایت فعالانه از دولت کی‌یف با اطلاعات و نیروهایی که در این کشور فعالیت می‌کنند، آن را طولانی‌تر می‌کند.

وی افزود: ما از دولت انگلیس می‌خواهیم که تصمیم خود را مبنی بر ارسال مهمات حاوی اورانیوم ضعیف‌شده به اوکراین، لغو و اطمینان حاصل کند که مهماتی که قبلاً تحویل کی یف داده شده است، در جنگ استفاده نمی‌شود.

این تظاهرات اعتراضی با حضور ده‌ها تظاهرکننده انگلیسی برگزار شد و در حدود ۱۰۰ متری آنها، تظاهراتی در حمایت از کی یف با شرکت همین تعداد تظاهرکننده برگزار شد و آنها نیز از دولت انگلیس خواستند تحریم‌ها علیه روسیه را تشدید کند؛ اما هیچ تنشی بین دو طرف ایجاد نشد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • پری مجرد 44 ساله IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
    1 0
    لعنت خداوند بر انگلیس خبیث و لعنت مضاعف خداوندی بر غرب زده های داخلی
  • IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
    0 0
    رو پلاکارد نوشتن جنگ را تمام کنید ارتش روسیه خارج شود ناتو گسترش نیابد
  • IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
    1 0
    روباه کثیف 🦊 ور بپری

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس