کد خبر 1482098
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۴
لاوروف: آمریکا ممکن است هر لحظه تقلب کند

وزیر خارجه روسیه گفت ایالات متحده ممکن است هر لحظه تقلب کند و روسیه این موضوع را زمانی که ناتو به سمت شرق گسترش یافت، تجربه کرد.

به گزارش مشرق، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه چهارشنبه (۱۹ اوریل) گفت ایالات متحده ممکن است هر لحظه تقلب کند و افزود روسیه این را زمانی که اتحاد غربی ناتو به سمت شرق گسترش یافت، تجربه کرد.

لاوروف بعد از گفت‌وگو با «ایوان گیل پینتو» همتای ونزوئلایی خود در کنفراسی خبری گفت: می‌خواهم تاکید کنم همه به خوبی می‌دانند که ایالات متحده ممکن است هر لحظه تقلب کند، و اغلب آن‌ها تقلب می‌کنند تا این که به وعده‌ها و پیشنهادات خود عمل کنند.

مسکو مدتهاست شکایت می‌کند که کشورهای غربی در پایان جنگ سرد آن را درباره این که ناتو به سمت شرق و مرزهای روسیه گسترش نخواهد یافت، فریب دادند.

به‌رغم هشدارهای مکرر روسیه، سه‌شنبه (چهارم آوریل) فنلاند رسماً در تاریخ تأسیس ناتو در ۷۴ سال پیش به این اتحاد نظامی ملحق شد.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین گسترش ناتو را حمله به امنیت و منافع ملی روسیه خواند و گفت پیوستن فنلاند به ناتو، روسیه را مجبور می‌کند تدابیر متقابلی را برای حفاظت از امنیت خود اتخاذ کند.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه هم پس از نشست شورای وزارت خارجه ناتو در بروکسل گفت این ائتلاف پس از موجودیت ۷۴ ساله خود، هیچ چیز برای بالیدن به آن ندارد و بنابراین زمان آن رسیده است که ناتو بازنشسته شود.

الکساندر گروشکو معاون وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه نیز با بیان اینکه کشورش نیروی نظامی کافی برای جلوگیری از مسلط‌ شدن ناتو بر دریای بالتیک را دارد، گفت افزایش ۱۲۰۰ کیلومتری خط تماس روسیه و ناتو خطرات برخورد را چند برابر کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس