کد خبر 1481184
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۳
سودان

شبکه الجزیره گزارش داد که یک هواپیمای مصری در فرودگاه شهر مروی در سودان در آتش سوخته است.

به گزارش مشرق، خبرنگار شبکه الجزیره از سودان گزارش داد که عصر یک شنبه به وقت محلی، یک هواپیمای خطوط هوایی مصر در فروگاه مروی در شمال سودان در آتش سوخت.

این در حالیست که روز یک شنبه ارتش سودان اعلام کرد که موفق شده است کنترل این فرودگاه را در اختیار بگیرد اما به خاطر حفظ جان اسرای مصری و سودانی که در گروگان نیروهای پشتیبانی سریع قرار دارند، بسیار با احتیاط رفتار می‌کند.

مروی در ۲۰۰ کیلومتری شمال سودان در کرانه راست رود نیل قرار دارد.

برخی شرکتهای هواپیمایی از جمله شرکتهای قطری و عربستانی به خاطر تنشها در اطراف فرودگاههای سودان، پروازهای خود به این کشور را به حالت تعلیق درآورده‌اند.

از سوی دیگر شبه نظامیان موسوم به نیروهای پشتیبانی سریع مدعی شدند که یک گردان ارتش سودان در نیل شرقی تسلیم آنها شده است. همچنین این گروه گفته که یک اردوگاه نظامی را در منطقه «حطاب» در شمال خارطوم به تصرف خود درآورده و ضمن اسارت سربازان و برخی افسران این پایگاه سه تانک و ۹ خودروی زرهی را به غنیمت گرفته است.

درگیریها در سودان میان ارتش این کشور و نیروهای پشتیبانی سریع از روز شنبه آغاز شده و همچنان ادامه دارد. طبق آمارهای کمیته پزشکان سودان حداقل ۵۹ نفر در این درگیریها تا کنون کشته شده اند.

اختلاف میان البرهان و حمیدتی از زمانی علنی و تشدید شد که گروه‌های سیاسی سودان با نظامیان تحت فرماندهی البرهان یک توافقنامه سیاسی (توافقنامه چارچوب) امضا کردند تا نظامیان صحنه سیاست را ترک و قدرت را به یک دولت مدنی واگذار کنند و تمام گروه‌های مسلح از جمله نیروهای پشتیبانی سریع در ارتش ادغام شوند و تحت نظارت دولت مدنی فعالیت کنند و ساختار نظامی و امنیتی سودان اصلاح شود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ع ع IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۸
    2 0
    شک نکنید که نفر بعدی نوبت مصره. مصر دوباره آشوب میشه و ایندفعه بدتر از حسنی مبارک

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس