سودان

وزارت امور خارجه سودان در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای واکنش سریع مسئول حمله به هواپیمای مسافربری عربستانی در فرودگاه خارطوم هستند.

به گزارش مشرق، وزارت امور خارجه سودان بیانیه‌ای درباره هدف قرار گرفتن هواپیمای مسافربری عربستان در فرودگاه خارطوم صادر و ضمن توصیف نیروهای پشتیبانی سریع به «شورشیان»، مسئولیت این حادثه را با آن‌ها دانست.

طبق گزارش پایگاه خبری «روسیاالیوم»، در بیانیه وزارت خارجه سودان آمده بود که نیروهای واکنش سریع صبح روز شنبه وارد فرودگاه خارطوم شدند و حملات آن‌ها منجر به اصابت یک هواپیمای خطوط هوایی سعودی و یک هواپیمای سودانی شد.

در ادامه این بیانیه آمده است: نیروهای مسلح ارتش با نیروهای مهاجم مقابله کردند و توانستند در داخل و اطراف فرودگاه پایتخت به حضور شورشیان مسلح پایان دهند.

سخنگوی رسمی ارتش سودان هم پس از هجوم نیروهای پشیبانی سریع به فرودگاه گفته بود: «عناصری از نیروهای شورشی به فرودگاه خارطوم نفوذ کردند و هواپیماهای غیرنظامی را سوزاندند».

شب گذشته (شنبه، پانزدهم آوریل) بود که منابع خبری اعلام کردند همزمان با تشدید تنش در سودان، یک فروند هواپیمای مسافربری خطوط هوایی عربستان هدف قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» این شرکت هواپیمایی دولتی سعودی اعلام کرد که یک هواپیمای «ایرباس -۳۳۰» این خطوط در فرودگاه «خارطوم» در سودان در جریان درگیری‌های روز شنبه مورد هدف قرار گرفت.

این شرکت شب گذشته اعلام کرد که مسافران، خدمه و کارکنان خود را از فرودگاه به سفارت عربستان در خارطوم منتقل کرده است. اکنون پروازهای خطوط عربستان سعودی به سودان و بالعکس تا اطلاع ثانوی متوقف شده است.

شبکه «الجزیره» روز گذشته درباره آغاز درگیری‌ها در این کشور آفریقایی گزارش داد: قرار بود صبح شنبه نشستی میان «عبدالفتاح البرهان» و «محمد حمدان دقلو» مشهور به حمیدتی فرمانده نیروهای پشتیبانی سریع برگزار شود، که به دلیل اختلاف نظرات سیاسی این گفت‌وگو انجام نشد و درگیری‌های نظامی درگرفت.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس