کد خبر 1481000
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۱
خط و نشان قهرمان قزاق برای یزدانی و تیلور

«عظمت دولت بیک‌اف» قزاق با شکست یکی از باتجربه‌ترین کشتی‌گیران ایران به دنبال مطرح کردن خود در وزن ۸۶ کیلوگرم در سطح جهان و المپیک است.

به گزارش مشرق، فینال وزن ۸۶ کیلوگرم مسابقات قهرمانی آسیا یکی از مهیج‌ترین دیدارهای این دوره از رقابت‌ها بود. در این مسابقه عظمت دولت‌بیک‌اف قزاقستانی موفق شد علیرضا کریمی را با نتیجه چهار بر یک شکست دهد.

دولت‌بیک‌اف با این برد هم انتقام شکست سال ۲۰۱۷ در پیکارهای قهرمانی آسیا را از کریمی گرفت و هم توانست خود را در عنوان یک مدعی جدید در سطح جهان معرفی کند.

دولت‌بیک‌اف ۲۹ ساله هر چند که مدال برنز مسابقات قهرمانی جهان را در سال ۲۰۲۲ بلگراد کسب کرده اما به خوبی می‌داند که رقابت در این دسته کار راحتی نیست و برای شکست حسن یزدانی و دیوید تیلور آمریکایی نیاز به تلاش و توانایی بیشتر است. او در مسابقات جهانی ۲۰۲۱ اسلو با نتیجه ۱۲ بر ۲ به یزدانی باخت و در جهانی ۲۰۲۲ بلگراد نیز به دیوید تیلور باخت و در نهایت به مدال برنز قناعت کرد. دولت‌بیک‌اف در سال ۲۰۲۱ نیز با باخت به آرتور نایفنوف روس به عنوان پنجم وزن ۸۶ کیلوگرم رسیده بود.

خط و نشان قهرمان قزاق برای یزدانی و تیلور

قهرمانی دولت‌بیک‌اف قزاق در ۲ سال متوالی و شکست یکی از شناخته‌ شده‌ترین کشتی‌گیران ایرانی در سطح آسیا اعتماد به نفس قهرمان قزاق را افزایش داده تا وی بتواند در آوردگاه‌های بزرگ برابر نامدارانی مانند یزدانی، تیلور و نایفنوف حرفی برای گفتن داشته باشد. البته سبک کشتی یزدانی و تیلور بسیار متفاوت از علیرضا کریمی است و دولت‌بیک‌اف برای رسیدن به دیدار نهایی وزن ۸۶ کیلوگرم کار راحتی ندارد.

سختی کار وی زمان بیشتر خواهد شد که در چهار سال گذشته فینال یزدانی و تیلور به یکی از دیدارهای سنتی این وزن تبدیل شده است.

خط و نشان قهرمان قزاق برای یزدانی و تیلور

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس