حزب سبز آلمان؛ بازوی منافقین و بهاییت/ دلایل رفتار ناپخته آلمان علیه ایران

وزیر خارجه آلمان قرار است در همین روزها به چین سفر کند.سفر وزیر خارجه آلمان به چین کمتر از دو هفته پس از سفر «امانوئل ماکرون»، رئیس جمهور فرانسه به پکن انجام می‌شود.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه سی جی تی ان، پس از مقامات فرانسوی، اکنون قرار است وزیر خارجه آلمان طی همین روزها یعنی از ۱۳ تا ۱۵ آوریل به چین سفر کند.

در همین ارتباط نیز وزارت امور خارجه چین با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد، «آنالنا بائربوک»، وزیر امور خارجه آلمان، به دعوت «چین گانگ»، مشاور دولتی و وزیر امور خارجه چین، از ۱۳ تا ۱۵ آوریل به چین سفر خواهد کرد.

گفته شده در جریان این سفر، دو وزیر خارجه در ششمین دور گفتگوی راهبردی چین و آلمان در زمینه دیپلماسی و امنیت مشارکت خواهند کرد و علاوه بر مسائل سیاسی و بین‌المللی، دیدگاه‌های خود درباره روابط تجاری دو کشور را به اشتراک خواهند گذاشت.

سفر وزیر خارجه آلمان به چین کمتر از دو هفته پس از سفر «امانوئل ماکرون»، رئیس جمهور فرانسه به همراه «اورزلا فن در لاین»، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا به پکن انجام می‌شود.

قبل از رئیس‌جمهور فرانسه، دیگر رهبران اروپایی ازجمله «اولاف شولتز»، صدراعظم آلمان، «شارل میشل»، رئیس شورای اروپا و «پدرو سانچز»، نخست‌وزیر اسپانیا نیز طی چند ماه گذشته به چین سفر کرده بودند. «جوزپ بورل»، دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا نیز قرار است به‌زودی به چین سفر کند، هرچند بورل روز گذشته با انتشار توییتی ضمن تأیید ابتلای وی به کووید -۱۹، از تعویق سفرش به چین خبر داد.

سفر مقامات اروپایی به چین در شرایطی انجام می‌شود که روابط چین و کشورهای اروپایی تحت تأثیر جنگ اوکراین طی یک سال گذشته با فراز و نشیب‌هایی روبرو بوده است.

پیشتر نیز روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز گزارش داده بود که اتحادیه اروپا که به دنبال جدایی اقتصادی از چین است، هنوز ابزار و راهبرد مناسبی را برای تحقق این هدف در اختیار ندارد. این گزارش می‌افزاید: «اتحادیه اروپا در حال حاضر آمادگی خوبی برای جدایی اقتصادی از چین ندارد، زیرا بروکسل و کشورهای عضو باید سخت تلاش کنند تا طرحی را تهیه کنند که خطرات و پیامدهای این جدایی را کاهش دهد.»

این تحولات در حالی است که چین به عنوان اولین شریک تجاری بیش از ۱۲۰ کشور، شناخته شده است؛ به طوری که مرکز آمریکایی «ویلسون» اعلام کرده است که چین در حال حاضر بزرگترین شریک تجاری خارجی اتحادیه اروپا است.

هفته گذشته نیز «اورزلا فن در لاین» رئیس کمیسیون اروپا با تاکید بر اهمیت روابط اروپا و چین اعلام کرد که واکنش چین به بحران کنونی در اوکراین عامل تعیین کننده‌ای در روابط میان بروکسل و پکن خواهد بود. رئیس کمیسیون اروپا روابط اتحادیه اروپا با پکن را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود این روابط عامل تعیین کننده برای رفاه و امنیت ملی آینده اروپا خواهد بود.

فن در لاین، در سخنرانی خود در مورد روابط اتحادیه اروپا و چین، تاکید کرد که اتحادیه اروپا بر این باور است که حفظ خطوط ارتباطی با چین بسیار اهمیت دارد. این مقام ارشد اتحادیه اروپا در این سخنرانی یادآور شد که اتحادیه اروپا نیاز به تقویت نهادها و سیستم‌هایی دارد که کشورها بتوانند در آن رقابت و همکاری کنند و به همین دلیل است که تضمین ثبات دیپلماتیک و ارتباطات باز با چین بسیارحائز اهمیت است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
    114 1
    شاید اتحادیه اروپاییها کم کم دارن بو میبرن که اگه بخوان در مورد تایوان هم پیرو آمریکا و انگلیس باشن معلوم نیست چی سرشون بیاد و قبل از اتفاق و صدور دستورات جدید ارباب شون در این مورد، دارن راه چاره میگردن.
    • IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
      0 0
      این زنیکهٔ خنگ که فرق 180 درجه رو با 360 درجه نمیدونه داره میره اونجا چیکار آخه؟ ؟!! خخخخخخخخ
    • IR ۰۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
      0 0
      یواش یواش دارن از آمریکا طلاق میگیرن و به عقد چین درمیان !
  • سلام IR ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
    37 84
    خودش که سرخود نرفته، به دعوت مقام رسمی چین بوده
    • IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
      0 0
      خوب جناب آقای پرزیدنت رئیسی رو هم که جناب آقای پرزیدنت ولادیمیر پوتین شخصاً دعوت کرده بودند پس چرا میگفتین رفته روسیه دستبوسی؟؟!!
    • مستضعف IR ۱۷:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
      2 0
      حالا تو چرا نارحتی؟ مگه منافعت به خطر افتاده؟
  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
    97 2
    اینا نمیترسندازاینکه اربابشون ناراحت بشه و جیره آنان را قطع کنه؟؟؟!!!!!!!!!!!!
    • IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
      0 0
      به قول غربگداها داره میره چین دستبوسی جناب پرزیدنت شی جین پینگ!!! خخخخخخخخخخ
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
    3 55
    انقدر با کسی رابطه ندارید براتون عجیبه!!!امریکا بزرگترین کارخونه تولید خودرو الکتریکی رو دیروز تو چین افتتاح کرد
    • IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
      0 0
      هیچ کدوم از اینا در حد ایران باهاشون برخورد نشد. ثانیا آمریکا افتتاح نکردن شرکت آمریکایی بوده چون چین بهینه ترین تولید رو داره. نهایتا اینکه بسوز.
    • محمد IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
      0 0
      اینقدر حماقت خودتو فریاد نزن حرفت کاملا چرته. اگر هم به قول تو کارخونه تاسیس کرده فقط به خاطر هزینه های تولید به شدت پایین تو چینه نه روابط سیاسی محکم.
    • IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
      0 0
      برامون عجیبه که شما غربگداها که حتی خود ارباب یانکی گاوچرون تروريست همجنس باز آدمکشتون تو چین کارخونه باز میکنه به ماها میگین با چین و روسیه همکاری نکنین میخوان جیبتونو بزنن ‌‌!!!!! خخخخخخخخخخ
    • مهدی IR ۰۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۵
      0 0
      آمریکا هم‌نیازمند چین است البته خفه شو
  • IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
    3 135
    اگه جنگی رخ نده تو 2 دهه اینده هند به جایگاه چین خیلی نزدیک میشه و مهمترین رقیب جهانی چین میشه، دوره هارت و پورت چین هم تموم میشه همونجور که بقیه قدرتها هم افول کردن
  • سهراب IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
    117 1
    اصلاح طلبانِ آمریکا ذلیل نظری ندارند؟! احتمال نمی دهند فرانسه وآلمان و...تحت استعمار چین قرار گرفته وسر کدخداشون (آمریکاواسرائیل)بی کلاه مونده...
  • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
    0 0
    اگر فقط و فقط ۵ سال دیرتر میشد ایران قدرت اقتصادی اول منطقه بود . اونم نه با کارگر ارزان یا مالیات کم و کلا امتیازدهی به سرمایه گزاران خارجی بلکه با التماس اونا فقط اجازه فعالیت میداد.اینو تمامیه شاخصهای سرمایه گزاری و صنعتی تایید کردند. متاسفانه بعد چین جای ایران رو گرفت اونم با حمالی برای غرب
  • IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
    0 0
    سران کنونی آلمان کثیفترین هستن
  • ناشناس IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
    0 0
    دنيا توسط گلوباليست ها اداره مي شه همون هايي كه انگليس ابرقدرت رو با جنگ جهاني دوم نابود كردن قدرت رو به امريكا دادن الان هم قدرت رو مي خوان به چين بدن ، همه جاي دنيا سراي گلوباليست ها است ديروز انگليس بود امروز امريكا فردا چين پس فردا هند براشون معنا نداره چون پشت همه اين بازي زرگري خودشونن
  • رز IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۴
    0 0
    الان هربیسوادی هم میداند که نظم جهانی راچین تعیین میکنه اروپا ازباج دادن به امریکا دیگه خسته شده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس