کد خبر 1483789
تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۰
واکنش آلمان به حکم صادره برای سرکرده یک گروهک تروریستی

وزیر خارجه آلمان امروز به حکم صادره برای سرکرده گروهک تروریستی تندر از سوی قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق به نقل از بی بی سی، «آنالنا بائربوک» وزیر خارجه آلمان امروز چهارشنبه در اقدامی متناقض با منشور ملل متحد در خصوص لزوم عدم مداخله در امور داخلی کشورهای مستقل، در واکنش به صدور حکم اعدام برای «جمشید شارمهد» سرکرده گروه تروریستی تندر، آن را حکمی «غیرقابل قبول» توصیف کرد.

بر اساس اعلام این رسانه، «آنالنا بائربوک» وزیر خارجه آلمان در توییتی در این باره با طرح ادعایی مضحک مدعی شد که جمشید شارمهد از دادرسی عادلانه برخوردار نبوده و لذا از جمهوری اسلامی ایران می خواهد تا فورا حکم اعدام وی را لغو کند!

وی ادعا کرد که برلین تمام تلاش خود را برای کمک به شارمهد و علیه اجرای حکم او به کار خواهد گرفت!

وزیر خارجه آلمان گفت که سفیر این کشور در تهران که در سفر کاری بوده پس از دریافت این خبر برنامه خود را لغو کرده و برای گفتگو بر سر این موضوع در راه بازگشت به ایران است.

گفتنی است که دادنامه جمشید شارمهد سرکرده گروهک تروریستی تندر ساعاتی پیش به استناد بند الف ماده ۴۶۹ قانون آئین دادرسی کیفری در دیوان عالی کشور ابرام شد.

در رأی شعبه دیوان عالی کشور آمده است؛ در لایحه فرجام خواه، دلیل و مدرکی که موجبات نقض رأی را فراهم آورد وجود ندارد و دادنامه محکوم علیه مطابق دلایل موجود در پرونده و طبق قانون صادر شده است.

گفتنی است: دستگیری جمشید شارمهد سرکرده گروه تروریستی تندر توسط وزارت اطلاعات بود. در پرونده این گروه جنایت‌های بسیاری مانند بمب گذاری در حسینیه سیدالشهدای شیراز و قصد انفجار سد سیوند شیراز مشاهده می‌شود که در این میان بمب گذاری در حسینیه سیدالشهدای شیراز حادثه‌ای خون بار است که افراد بی گناه بسیاری در آن به شهادت رسیدند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 22
  • در انتظار بررسی: 10
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    26 5
    نازیست های ادم کش
    • IR ۱۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
      0 0
      این المان همون المانیه که به یه دیوانه اسلحه کشتار جمعی داد تا ایرانی رو بکشه و لذت ببره اخرش برای اینکه ببینه سلاحش خوبه چهار نفر برد المان خوب کنه ببینه چه اسلحه بسازه که نشه خوب کرد
  • حسین IR ۲۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    28 0
    آلمان غلط کرد
    • یاشاسین اردبیل IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
      1 0
      آلمان بره رد جنایات خودشو در تاریخ و در زمان حمایت از جونوری مثل صدام علیه کشور ما را جواب بده
  • IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    24 2
    آلمان نازی چه قبول کند و چه قبول نکند این عنصر جنایتکار اعدام خواهد شد
  • فرهنگی بازنشسته IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    16 0
    آلمان درجریان برجام بااینکه چرخ زاپاس برجام بودبازهم خیلی کارشکنی وفضولی می کرد.
  • IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    19 1
    آلمانی ها می‌گویند سنگ را ببندید و سگ را رها کنید. آدم کش تحت حمایت شون داره به سزای اعمالش میرسه ناراحت هستن. واقعا فاشیست و نازی به تمام معنا هستن.
  • سید فروزان CH ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
    2 0
    برای المان غیر قابل قبول است ، برای ملت ایران قابل قبول آنهم صد رو صد نتیجه شکر خوری زیادی نکنند آلمانی‌ها ، بهتر است به فکر خودشان باشند تا تروریست‌ها ایرانی زبان
  • IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
    0 0
    عضو معدود کارهای جمهوری اسلامی است که به نظرم تصمیم درستی است.
    • IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
      0 0
      حرف مفت نزن جمهوری اسلامی کارهای درست زیادی کرده
    • IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
      0 0
      ای کاش درست جواب میدادی این جوابت بر ضد جمهوری اسلامی میشه
  • US ۰۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
    0 0
    جمهورى اسلامى بكبار براى هميشه به اين فضول هاى پر رو بطور صريح بگويد كه به درك شما اين حكم را عادلانه نميدانيد لطفا خفه بشويد و در انور داخلى ايران فضولي نكنيد. ضمنا مردم ايران انتظار دارند كه حكم اعدام اين عنصر نا پاك و كثيف همين امروز نه فردا و پس فردا اجرا بشود .مردم صبرشان تمام شده است.
  • IR ۰۷:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
    0 0
    درود خدا بر آلمان مقتدر
  • ارشک IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
    2 0
    چرا این زباله را داخل سطل نمی اندازید؟
  • ترابیان IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
    0 0
    داعش صفت های تاریخ همین غربی های جنگ افروز خونخوار به سرکردگی آمریکای جنایتکار هستند هرجا جنگ و خونریزیه پای این سگ طوله ها وسط هست
  • IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
    0 0
    اگر وجودش را دارید اعدامش کنید
  • IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
    1 0
    من می خوام به عنوان جلادش داوطلب بشم همه تبعاتشم به عهده خودم کجا باید برم
  • حامد IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
    0 0
    به شماها چه ربطی داره؟ چقدر پر رو هستین شماها واقعا!!!
  • IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
    0 0
    راست می گویند ایران باید به جای اعدام او پاهای جمشید شارمهد را در ازای پاهای قطع شده ترور ها درد کند و دستهایش را در عوض دست های قطع شده قطع کند و چشم هایش را در عوض چشم های نابینا شده کورد کند و زبانش را در عوض زبان های خاموش شده توسط ترور او را قطع کند بدن کثیف شرا به آلمان بدهد تا از غذای سگی خود به او بخورانند
  • علی افصحی IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
    1 0
    همین چند وقت پیش بود که در آلمان هیتلری ارتش هیتلری با تمام تجهیزات یک مشت پیرمرد و پیر زن را طی چند عملیات ! دستگیر کرد که مثلاً این از کار افتاده ها می خواستند مجلس را تسخیر کنند و کودتا راه بیندازند کسانی که نه سلاح داشتند و نه اگر داشتند توان بهره گیری از آن و اصلأ اقدامی نکرده بودند ، فقط ارتش مدعی بود در بارهٔ آن صحبت کرده بودند همین !. ارتش چنان این عملیات را ظفرمند تبلیغ می کرد که انگار « آل کاپون » یا « اوتنیل مخوف ترین قاچاقچی کوکائین جهان »! را دستگیر کرده اند.اما همین اقدام کنندگان علیه چند پیر ناتوان ، به حکم اعدام سر کردهٔ گروهکی ای که آمر و پشتیبان و سازمان دهندهٔ ترورهای مردم بی سلاح و عزادار آقا ابا عبدالله و آمر خسارات مالی از طریق انفجار مراکز دولتی و...‌بوده و همواره بر کشتار تأکید داشته را غیر قابل قبول می خواند! آن هم وزیر خارجه ای که خانم هم هست ! یعنی خانم و آقای غرب وحشی تفاوتی در تروریست پروری ندارند . چنان که هیلاری کلینتون با اوباما و ترامپ در تروریست پروری و داعش سازی با هم تفاوتی ندارند! چرا ؟ چون به این تروریست پناهندگی و اقامت داده و امثال او تروریست های دیگری نیز در خاک آلمان مستقر بوده و از پذیرایی نوادگان هیتلر بهره مندند و به آن ها کولی می دهند حالا اگر این مزدور شیطان بزرگ آمریکا و غرب وحشی اعدام شود روحیهٔ تروریست ها به شدت آسیب خواهد دید لذا برای تقویت روحی مزدوران فارسی زبان غرب وحشی حکم اعدام جانی ظالم شارمهد را غیر قابل پذیرش می خواند. خب ، کمی صبر کند تا خبر اعدامش را هم دریافت کند آن وقت است که دودمان این خانم وزیر خارجهٔ آلمان هیتلری به فنا خواهد رفت.
  • IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
    0 0
    انفعال به ضرر ایرانه. باید ایران هم دو سه بار دخالت و انتقاد کند تا آن‌ها معترض شوند بعد هم مذاکره و توافق عدم دخالت متقابل.
  • IR ۱۹:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
    0 0
    از این وزیر خارجه آلمان پلشت تر در سرتاسر اروپا پیدا نمی شود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس