وزیر خارجه چین: مذاکره تنها راه برای پایان دادن به جنگ اوکراین است

وزیر امورخارجه چین روز پنجشنبه ضمن اعلام آمادگی کشورش برای همکاری با جامعه بین المللی برای حل بحران اوکراین، تاکید کرد که این مناقشه باید بر سر میز مذاکره حل شود.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری تاس، چین گانگ وزیر امور خارجه چین در اظهاراتی خاطرنشان کرد که پکن آماده همکاری با جامعه بین المللی از جمله کشورهای آسیای میانه برای دستیابی به یک "مخرج مشترک" به منظور حل بحران اوکراین است.

وی که این اظهارات را در نشست وزاری امورخارجه با پنج کشور آسیای مرکزی مطرح کرد، افزود: یک درگیری هر چقدر هم که پیچیده باشد، باید تنها با سیاست حل شود.

چین گانگ سپس یادآور شد که پیشینه تاریخی و دلایل واقعی پیچیده باعث شده است که بحران اوکراین به مرحله کنونی برسد.

روز گذشته نیز برای اولین باز از زمان شروع جنگ اوکراین، شی جینپینگ رئیس جمهوری چین در تماس تلفنی با ولودیمیر زلنسکی همتای اوکراینی خود، بر ضرورت پایان جنگ از طریق راه حل سیاسی و گفت و گو تاکید کرد و گفت که چین آماده کمک به پیشرفت روند مذاکرات برای پایان جنگ است.

نشست وزرای امور خارجه چین و پنج کشور آسیای مرکزی قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبکستان از تاریخ ۲۶ تا ۲۷ آوریل (۶ تا ۷ اردیبهشت) در چین برگزار شد و مسائل مهم بین‌المللی و منطقه‌ای از محورهای اصلی گفت و گو اعلام شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
    1 0
    روسیه باید تکلیف شرق رود دنیپر را با اعلام بسیج 300 هزار نفری دیگری باید حل و فصل نماید قبل از پایان تابستان گروه 300 هزار نفری سال پیش از محور خارکف و گروه 300 هزار نفری جدید از محور چرنیهوف و شمال کیف
    • عمیر IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
      0 1
      ببند
  • IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
    1 0
    روسیه برای ادامه جنگ سالانه به 30 هزار پهباد ایرانی شاهد نیاز دارد ایران هم متخصص ساخت جنس بنجل به تعداد فراوان است چرا ناتو را در اوکراین زمین گیر نمی کنیم و قصد داریم با سهل انگاری جنگ به مرزهای ایران نزدیک شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس