کد خبر 1479642
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۹
رییس جدید صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری کیست؟

سخنگوی دولت از انتصاب محمدصادق خیاطیان یزدی به عنوان رییس جدید هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری خبر داد.

به گزارش مشرق، علی بهادری جهرمی این خبر را بعدازظهر امروز سه شنبه در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی اعلام کرد.

پایه گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، در جلسه ۲۷ اردیبهشت ماه ۱۳۹۲ رقم خورد و اساسنامه آن توسط هیات وزیران وقت و بنا به پیشنهاد شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری و پس از تایید شورای نگهبان و به استناد تبصره (۳) ماده (۵) قانون حمایت از شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان و تجاری‌سازی نوآوری‌ها و اختراعات ـ مصوب ۱۳۸۹ به تصویب رسید.

صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری که در واقع ماموریت حمایت از شرکت های دانش بنیان را عهده دار است، دارای ارکان هیات امنا، هیات عامل، رییس هیات عامل (رییس صندوق) و بازرس است.

اعضای هیات امنای صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری نیز شامل رییس‌جمهور (رییس هیات امنا)؛ معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزیر امور اقتصادی و دارایی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزیر جهاد کشاورزی، وزیر صنعت، معدن و تجارت و چهار نفر از اعضای کمیسیون‌های آموزش تحقیقات و فناوری، صنایع و معاون، اقتصاد و کشاورزی، آب و منابع طبیعی و محیط زیست به انتخاب مجلس شورای اسلامی به عنوان ناظر است.

محمدصادق خیاطیان یزدی رییس جدید هیات امنای صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری پیش از این، به مدت چهار سال عضویت هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی را عهده دار بوده است.

ریاست مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری در دولت سیزدهم، ریاست مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سرپرستی پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی از جمله سوابق اجرایی خیاطیان است.

پیش از این علی وحدت عضو هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، ریاست هیات عامل این صندوق را عهده دار بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس