کد خبر 1486262
تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۱
واکسن تب‌برفکی با حضور معاون علمی رییس جمهور رونمایی شد

خط تولید واکسن تب برفکی اکتیمای واگیر با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهور و سرپرست وزارت جهاد کشاورزی رونمایی شد.

به گزارش مشرق، روح الله دهقانی فیروزآبادی روز پنجشنبه در آیین رونمایی و بهره‌برداری از خط تولید واکسن تب برفکی با بیان اینکه اقتصاد سلامت به عنوان یک حوزه ارزش آفرین و اقتدار آفرین است، گفت: زیست فناوری یکی از حوزه‌های پیشتاز در ارزش آفرینی، اقتدار و از اولویت‌های راهبردی کشور است که به مدد مسئولان و نیروی انسانی جوان و دانش آموخته به آن توجه شده و دستاوردهای خوبی را حاصل کرده است.

وی به نقش نیروی انسانی خلاق اشاره کرد و افزود: زیست فناوری حوزه‌ای بیشتر مبتنی بر مغز افزار نوآوری و فناوری بوده و با بهره‌گیری از میزان اندک زیرساخت، می‌تواند ارزش افزوده‌ای بالا به ارمغان بیاورد.

رییس بنیاد ملی نخبگان با تشریح اولویت‌گذاری کشور و حمایت جدی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری از این حوزه یادآور شد: ایران در سال های اخیر ریل گذاری بسیار خوبی را در این حوزه صورت داده است.

دهقانی فیروزآبادی با یادآوری حمایت معاونت علمی ریاست جمهوری از محصولات زیست فناوری و حوزه سلامت عنوان کرد: این حوزه که در ابعاد کم ارزش افزوده بالایی را به ارمغان می آورد یکی از حوزه‌های بسیار مهم و اولویت دار فناوری به شمار می‌رود که معاونت علمی برای حمایت از آن اهتمامی ویژه دارد.

وی به تلاش ارزشمندی که صورت گرفته تا این محصول دانش‌بنیان برای تامین نیاز صنعت دام و خودکفایی کشور تولید شود، اشاره کرد و ادامه داد: کدام صنعت را در کشور می شناسیم که در یک بازه زمانی کوتاه، تا این اندازه اثرمندی و خیر مرکب داشته باشد. این حوزه علاوه بر جلوگیری از خروج ارز به ارتقای امنیت غذایی کمک کرده است. همچنین زمینه را برای حفظ و ماندگاری نیروی انسانی نخبه و فرصت اثرگذاری آنان فراهم می آورد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهور با بیان این که تلاش شرکت های دانش بنیان، اقتصاد مبتنی بر مغزافزار و سرمایه های فکری زمینه ساز تحول می شود، افزود: علاوه بر ایجاد اشتغال شاهد موجی از امید آفرینی و انگیزه بخشی به جوانان هستیم.

دهقانی افزود: این شرکت که یک زیست بوم کامل را در حوزه دانش بنیان فراهم کرده است، علاوه بر تولید محصولات راهبردی و مهم، با ایجاد مرکز رشد و نوآوری زمینه را برای تبدیل ایده های نوآورانه فراهم آورده است. در حال حاضر مهم ترین و ضروری ترین نیاز کشور همین حوزه است.

وی تخصیص بازار به شرکت های دانش بنیان با همراهی تمامی دستگاه‌ها را ضروری دانست و گفت: این که وزارت جهادکشاورزی پای کار حمایت از این نهضت دانش بنیان آمده و بازار خود را در اختیار این شرکت‌ها قرار دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس