نحوه اجرای قانون اقدام راهبردی با حضور «اسلامی» بررسی شد

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از جلسه این کمیسیون برای نظارت بر حسن اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی خبر داد.

به گزارش مشرق، علی خضریان، سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در تشریح جلسه این کمیسیون در مورد نظارت بر حسن اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها، اظهار داشت: این جلسه با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان برگزار و اسلامی گزارشی از گفتگوی‌های اخیر انجام شده بین مسئولان کشورمان با دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و معاونان آژانس و محتوای توافق در حال انجام با آژانس ارائه کرد.

رئیس کمیته سیاسی، نظامی و امنیتی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس افزود: بر اساس گزارش ارائه شده، برخی از بندهای توافق در حال انجام سازمان انرژی اتمی با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که هنوز نهایی نشده، برخلاف قانون راهبردی برای لغو تحریم‌ها است. لذا مقرر شد رئیس سازمان انرژی اتمی گزارش کاملی از بندهای در حال توافق و جزئیات توافق را در اختیار کمیسیون اصل ۹۰ قرار دهد.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با بیان اینکه توافق در حال انجام بین کشورمان با آژانس بین المللی انرژی اتمی در صورتی که دارای بندهایی برخلاف قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها باشد، غیرقابل نهایی شدن است، گفت: کمیسیون اصل ۹۰ به رئیس سازمان انرژی اتمی متذکر شده است تا در صورتی که بندهای خلاف قانون در توافق در حال انجام دارای مجوز از نهادهای بالادستی است، باید مستندات و مجوز آن به کمیسیون اصل ۹۰ ارائه شود.

خضریان در پایان گفت: قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران مصوب مجلس شورای اسلامی است و کمیسیون اصل ۹۰ اجرای کامل و دقیق آن را از دستگاه‌های مسئول پیگیری خواهد کرد و هر گونه تخلف دستگاه‌ها از آن را بر اساس همان قانون به دستگاه قضا ارجاع خواهد داد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
    5 0
    مذاکره مشکل ما را با آمریکا حل نمی‌کند، زیرا شیطان بزرگ همیشه به‌دنبال باج‌خواهی است و هرگز به تعهدات خود عمل نکرده، نمی‌کند و نخواهد کرد. تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس