کد خبر 1479144
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۷
خارج شدن دو قطار آمریکایی دیگر از ریل

در ادامه حوادث خارج شدن قطارها از ریل در آمریکا، واگن‌های دو قطار باری آمریکایی دیگر یکی در نزدیکی شهر «پیتزبورگ» ایالت پنسیلوانیا و دیگری در نزدیکی شهر «جاسپر» ایالت آلاباما از ریل خارج شدند.

به گزارش مشرق، رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند، دو قطار باری دیگر متعلق به شرکت «نورفولک ساثرن» به همراه واگن‌هایشان در روزهای شنبه و یکشنبه یکی در نزدیکی شهر پیتزبورگ ایالت پنسیلوانیا و دیگری در نزدیکی شهر جاسپر ایالت آلاباما از ریل خارج شدند.

در جریان حادثه رخ داده در شهر جاسپر که صبح روز یکشنبه به وقوع پیوست، ۱۱ واگن قطار باری شرکت نورفولک ساثرن از ریل خارج شده و باعث نشتی پیدا کردن سوخت و روغن موتور قطار در محل حادثه شدند.

این شرکت در بیانیه خود درباره این حادثه گفت، وقوع وضعیت خطرناک در اثر این حادثه گزارش نشده و دو تن از خدمه قطار مصدوم شدند.

به نوشته شبکه سی.بی.اس نیوز همچنین در حادثه ایالت پنسیلوانا ‌پنج واگن خالی قطار باری شرکت مذکور از ریل خارج شده و باعث بسته شدن خیابان «وست کارسون» که به موازات رودخانه «اوهایو» است شدند. مقام‌های آمریکایی گفتند، موردی از بروز مصدومیت یا خطرات ایمنی در اثر این حادثه نیز گزارش نشده است.

شرکت راه‌آهن «نورفولک ساثرن» بعد از آنکه یک قطار باری این شرکت حامل محموله‌های مواد شیمیایی سمی در ماه فوریه گذشته در اوهایو از ریل خارج شد جنجال به پا کرد.

این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرد، کارکنان و خدمه متعلق به آن عملیات پاکسازی واگنهای از ریل خارج شده در پیتزبورگ و جاسپر را شروع کرده‌اند.

اینها چهارمین و پنجمین مورد از خارج شدن قطارهای متعلق به این شرکت از ریل از ابتدای سال ۲۰۲۳ تا کنون محسوب میشوند.

ماه گذشته میلادی نیز ۳۰ واگن خالی متعلق به یک قطار این شرکت در ایالت آلاباما در شمال شرق آمریکا در مسیر آتلانتا به می‌سی‌سی‌پی از ریل خارج شدند. درست در همان روز مدیر عامل شرکت نورفولک ساثرن در مقابل یک کمیته مجلس سنای آمریکا درباره حادثه فاجعه‌بار خارج شدن قطار حاوی محموله‌های سمی این شرکت در ماه فوریه در دهکده «فلسطین شرقی» اوهایو به ایراد شهادت پرداخت.

آن حادثه فاجعه‌بار باعث یک آتش‌سوزی بزرگ شده و مقام‌های محلی را وادار به تخلیه حدود نیمی از ۴۸۰۰ شهروند ساکن مناطق اطراف محل حادثه از آنجا کرد.

برخی از واگن‌های آن قطار حاوی مواد شیمیایی سمی نظیر وینیل کلراید، مایعات قابل احتراق، بوتیل آکریلات و پسماند بنزنی و برخی مواد شیمیایی غیرخطرناک دیگر بود. این موضوع نگرانی شهروندان دهکده فلسطین شرقی از بابت بروز آلودگی آب و هوای منطقه در بلندمدت را تشدید کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس