کد خبر 1479098
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۴:۳۰
هشدار جدی؛ خوابیدن در این ساعت باعث مرگ می‌شود!

افرادی که کمتر از ۵ ساعت در شب می‌خوابند در مقایسه با افرادی که ۷ ساعت در شب می‌خوابند‏، سه برابر احتمال وقوع سکته مغزی در آن‌ها بیشتر است.

به گزارش مشرق، می‌دانیم که خوابِ باکیفیت تاثیر به سزایی در سلامت عمومی ما دارد، اما اگر شما مشکل خواب دارید، بررسی جدید نشان می‌دهد که ممکن است با افزایش خطر سکته مغزی روبرو باشید.

در این تحقیق، عادت‌های خواب در حدود ۴۵۰۰ نفر از افرادی که میانگین سنی شان ۶۲ سال بود، مورد بررسی قرار گرفت. محققان پرسشنامه‌ای را در مورد عادت‌های خواب در اختیار این شرکت کنندگان قرار دادند از جمله این که آیا بیش از حد می‌خوابند یا به اندازه کافی نمی‌خوابند؟ آیا چرت‌های طولانی دارند؟ خواب کم کیفیت دارند؟ در خواب خرخر می‌کنند؟ یا این که آپنه خواب دارند؟

محققان گزارش دادند کسانی که پنج یا بیش از پنج مورد علائم مرتبط با (بی خوابی، کم خوابی و ...) داشتند در مقایسه با افرادی که هیچ مشکلی در خوابیدن نداشتند، میزان خطر سکته مغزی در آن‌ها پنج برابر می‌شود.

این تحقیق همچنین نشان داد افرادی که کمتر از پنج ساعت در شب می‌خوابند در مقایسه با افرادی که هفت ساعت در شب می‌خوابند، سه برابر احتمال وقوع سکته مغزی در آن‌ها بیشتر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    0 0
    خدا هر آنکس را عقل ندادی چه دادی..
  • IR ۰۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۳
    0 0
    والا من حاضرم سه روز غذا نخورم ولی خوب بخوابم روخوابم خیلی حساس ام اگرخوب نخوابم انون روزکسلم وباهیچ کس حرف نمی زنم خوابم خیلی دوس دارم ولی برعکس اصلا فکرغذانیستم وتحملم بالاست-خواب هم فقط شب..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس