کد خبر 1478594
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۳
کاهش جهانی قیمت کالاهای اساسی / نرخ گندم 6.5 دلار در یک روز کاهش یافت

قیمت کالاهای اساسی از جمله گندم، خوراک دام و دانه های روغنی در آخرین روز کاری بازارهای جهانی با کاهش قابل توجهی همراه شد.

به گزارش مشرق، امروز در بازارهای جهانی قیمت انواع غلات، دانه های روغنی و خوراک دام کاهش قیمت داشتند و این خبر خو شی برای کشورهای وارد کننده این محصولات اساسی بود.

وضعیت تامین کالاهای اساسی این روزها در دنیا به دلیل وقوع جنگ روسیه و اوکراین و عوامل تغییرات آب و هوایی و نیز اشتیاق فراوان دولت ها برای ذخیره سازی به جای صادرات، نگران کننده است اما آغاز فصل برداشت گندم و غلات در برخی از کشورها باعث شده که قیمت ها روند کاهشی داشته باشد.

بر اساس آمارهای بلومبرگ، امروز ذرت که عمدتا به عنوان خوراک دام استفاده می شود بیش از ۹ دلار کاهش قیمت داشت و هر بوشل از این محصول به قیمت ۶۴۳.۵ دلار معامله شد.

قیمت گندم به عنوان مهمترین محصول استراتژیک ۶.۵ دلار کاهش داشت و هر بوشل از این محصول به قیمت ۶۷۵.۵ دلار به فروش رفت.

دانه های روغنی هم با کاهش قیمت همراه شدند به طوری که گیاه روغنی سویا کاهش ۱۸.۵ دلار را تجربه کرد.

کاهش قیمت های جهانی می تواند خبر خوبی برای کشورهای و ارد کننده باشد زیرا واردات با قیمت پایین تر می تواند قیمت ها را در داخل پایین بیاورد.ایران در حدود ۹۰ درصد روغن و ۷۰ درصد خوراک دام مورد نیاز خود را وارد می کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
    1 0
    در کشور ما برعکسه. هر چیزی که گران شد ارزان نمی شود. اونم به لطف مسوولان بی عرضه است
  • محسن FI ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
    2 2
    والا ما که جزو این جهان نیستیم گویا. قیمت جهانی بالا میره قیمت های ایران بالا میره، قیمت ها ثابت میمونه قیمت های ایران بالا میره قیمت ها کاهش هم پیدا میکنه باز اینجا قیمت ها افزایش پیدا میکنه! احتمالا ما تو این کره زندگی نمیکنیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس