کد خبر 1467422
تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۲
اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم به زودی

مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران گفت: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید، قیمت خرید تضمینی گندم به زودی در شورای قیمت گذاری بازنگری می‌شود.

به گزارش مشرق به نقل از صدا و سیما، علیقلی ایمانی گفت: با توجه به بارش‌های اخیر و پراکنش بارش، وضعیت سبزینگی مزارع گندم در اکثر استان‌ها مساعد است.

مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران افزود: گرچه در ابتدای فصل کشاورزان با مشکل تأمین کود روبه رو بودند، اما با تلاش‌های شرکت خدمات حمایتی، کود را از بنادر به صورت فله‌ای به استان‌ها آوردند و اکنون هم در بحث کود سرک هیچ مشکلی نداریم به طوریکه به ازای هرهکتار ۳۰۰ کیلو کود توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: هم اکنون وضعیت مزارع گندم در جنوب، برخی مناطق غربی و قسمت‌های شرقی کشور مناسب است که با استمرار پراکنش بارش‌های مناسب پیش بینی می‌شود که نیازی به واردات گندم برای تأمین نان مردم نداشته باشیم.

مدیرعامل بنیاد ملی گندمکاران درباره آخرین جزئیات اصلاح قیمت خرید تضمینی گندم گفت: بنابر مکاتبه‌ای که با کمیسیون کشاورزی مبنی بر آنالیز هزینه‌های تولید و شورای قیمت گذاری داشتیم، اصلاح قیمت خرید در دستور کار شورا قرار می‌گیرد تا پس از بررسی در کمیته‌های کارشناسی، نرخ منطقی متناسب با هزینه‌های تولید اعلام شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس