خانواده وزنه‌برداری برای موفقیت این رشته بسیج شدند

رییس کمیته فنی فدراسیون وزنه‌برداری گفت: کم‌توجهی به تیم‌های پایه در گذشته موجب شده تا نتوانیم در هر وزن چند مدعی تاپ داشته باشیم لذا برای نجات این رشته خانواده وزنه‌برداری بسیج شده‌اند.

به گزارش مشرق، حسین رضازاده روز شنبه در گفت‌وگویی با بیان اینکه انتخاب نواب نصیرشلال به عنوان سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری حاصل تصمیم جمعی بود، اظهار داشت: نواب از جمله قهرمانان و مربیان خوش آتیه ایران است. انتخاب وی حاصل یک اقدام جمعی است و باید کمک کنیم تا بتواند با تفکر نو و دانش روز، وزنه‌برداری ایران را در مسیر موفقیت قرار دهد. نصیرشلال هم مدال طلای المپییک را در کارنامه دارد و هم در یک مقطع در کنار سجاد انوشیروانی مربی تیم ملی وزنه‌برداری بود. برنامه فدراسیون و تیم مدیریتی جدید آن است که تیم ملی ایران در مسیر مسابقات قهرمانی جهان، قهرمانی آسیا و سهمیه المپیک موفق باشد.

دارنده ۲ مدال طلای المپیک ادامه داد: اردوهای تیم ملی وزنه‌برداری از هفتم فروردین آغاز و تا زمان اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا ادامه دارد. در تلاشیم تا یک تیم قدرتمند را به کره‌جنوبی اعزام کنیم و نتایج خوبی را به دست بیاوریم. این مسابقات گزینشی المپیک ۲۰۲۴ پاریس به شمار می‌رود و تاثیر زیادی در امتیازات مدعیان دارد. لذا کشورهای صاحب وزنه‌برداری با بهترین نفرات خود در این رقابت‌ها حاضر خواهند شد.

تغییرات مدیریتی از دیگر موضوعات مورد نظر عضو هیئت رییسه فدراسیون وزنه‌برداری بود. قهرمان دسته فوق سنگین جهان در این خصوص گفت: تیمی از قهرمانان و پیشکسوتان وزنه‌برداری در فدراسیون، همه تلاششان توسعه این رشته المپیکی است. همه از وزنه‌برداری انتظار دارند چون این رشته نخستین مدال ایران را در ادوار المپیک ضرب کرده است. تمام عزیزانی که در فدراسیون هستند خاک خورده این رشته هستند، لذا راهکارهای توسعه این رشته را به خوبی بلدند. سجاد انوشیروانی در زمان کوتاه سرپرستی فدراسیون اقداماتی زیربنایی و فنی خوبی انجام داد و ما نیز در این مدت به وی کمک خواهیم کرد تا وزنه‌برداری به روزهای خوب خود بازگردد.

رکورددار سابق دسته فوق سنگین جهان و المپیک در تشریح دلایل کم شدن شمار قهرمانان این رشته در ایران گفت: کم‌توجهی به رده‌های پایه موجب شده تا نتوانیم در هر وزن چند وزنه‌بردار شش دانگ داشته باشیم و این یک آسیب بزرگ است که ناشی از تفکر مدیریت قبلی فدراسیون بود. برای رفع آن باید چند سال تلاش شود تا از سرمایه‌های کنونی قهرمان ساخته شود. نفرات خوبی در رده‌های سنی داریم و باید با تمرین و اردوی مستمر این نوجوانان و جوانان را به بهترین شرایط ممکن برسانیم. در گذشته اتفاقات خوبی در زمینه قهرمان پروری رخ داد و هنوز هستند کسانی که بعد از یک دهه امید اول کسب مدال طلای جهان و المپیک به شمار می‌روند.

رییس پیشین فدراسیون وزنه‌برداری این را هم افزود: توجه مدیریت کنونی فدراسیون تنها به بخش مردان نیست بلکه برای رده‌های سنی بانوان نیز باید برنامه داشته باشیم. با تلاش خانواده وزنه‌برداری یک توسعه متوازن در تمام بخش‌ها ایجاد خواهد شد تا در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس بتوانیم در جمع قدرت‌های برتر قرار بگیریم. ایران در وزنه‌برداری جهان حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و باید به جایگاه اصلی خود برگردیم.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس