.

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا دیدار وزرای امور خارجه ایران و عربستان را گامی مورد انتظار توصیف کرد.

به گزارش مشرق، ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست خبری خود به دیدار وزرای امور خارجه ایران و عربستان در چین واکنش نشان داده و گفت: نشست وزرای خارجه ایران و عربستان یک گام مورد انتظار در روند گفت‌وگو است.

پاتل مدعی شد: ما مدت‌هاست که گفت‌وگو و دیپلماسی مستقیم را تشویق کرده‌ایم، از جمله بین ایران و دولت منطقه‌ای همسایه‌اش برای کمک به کاهش تنش‌ها و خطر درگیری.

این مقام وزارت خارجه آمریکا بار دیگر ایران را به ایجاد بی‌ثباتی در منطقه متهم کرده و مدعی شد: اگر این گفت‌وگو منجر به اقدامات ملموس ایران برای مهار فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده‌اش در منطقه، از جمله تکثیر سلاح‌های خطرناک شود، البته ما از آن استقبال خواهیم کرد.

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: تنها چیزی که باید به خاطر بسپارید این است که ما تقریبا 80 هزار شهروند آمریکایی ساکن عربستان سعودی داریم؛ اگر اقداماتی از سوی ایران و همسایگانش (در این مورد عربستان سعودی) انجام شود که به مهار اقدامات بی‌ثبات‌کننده کمک می‌کند، باعث می‌شود تا این آمریکایی‌ها ایمن‌تر و کمتر در معرض حملات قرار گیرند، و این مطمئناً امر خوشایندی خواهد بود.

دیدار و گفت‌وگوی حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان و فیصل بن فرحان، وزیر خار عربستان دیروز در پکن برگزار شد و در پایان این دیدار بیانیه مشترک میان دو کشور به امضای امیرعبداللهیان و بن فرحان رسید.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
    3 0
    از یارو پرسبدن نظرت راجع به تابش نور خورشید چیه گفت اشکال نداره من احازه میدم بتابه !.
  • IR ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
    4 0
    تو دلش عذاست که عربستان رو داشتیم بی حساب و تا ابد می دوشیدیم اما نشد!!!
  • IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
    2 2
    با این گزارشها میخواهید ادعا کنید سعودی تکفیری ییهو دگرگون شده
  • US ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
    2 0
    دارد نقش چین رو در روند صلح رو مصادره می کند
  • IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
    0 0
    هههخخخ........آمریکا دیگه چه کشوریه ، شما چجور کشور داری می‌کنید ک ۸۰ هزار از شهروندان آمریکایی عازم و ساکن و مشغول به کار در عربستان هستند..؟؟!!
    • FR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
      0 0
      پایگاه نظامی ، استخراج نفت و گاز و....
  • IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
    3 1
    عربستان با اجازه از آمریکا دست دوستی به ایران داده چون ایران هراسی ازسیاستهای خارجی این کشورها بوده
    • IR ۰۷:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
      0 0
      یانکی‌های گاوچرون تروریست همجنس باز آدمکش رو کسی دیگه آدم حساب نمیکنه، براشون پپسی باز نکن بیخودی!!!
  • IR ۰۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
    0 0
    هههخخخ........شد عین جریان داستان شکست داعش ، خودشون داعش را بوجود آوردن پرورش و کمک و ازش حمایت کردن در نهایت که توسط محور مقاومت شکست خوردن و بدرک واصل شدن آخراش اومدن ی چندتا نقطه از بیابان های عراق و سوریه علکی بمباران کردن که القا کنند آمریکا مقر تواجد عناصر و سرکرده های داعش را به هلاکت رسوند و شکست شون داد ، با الگو گیری از ضرب المثل کار رو کی کرد آنکه تموم کرد........
  • سید فروزان CH ۰۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
    0 0
    تاریخ تکرار میشود ،قبل از انقلاب در ایران هم حدود هشتاد هزار مفت خور امریکایی داشتیم که بیرونشان کردیم ‌حال نوبت سرزمین حجاز است که گورشان را گم‌کنند , سخنگوی مذبور هم از سلاحهای خطرناک (شیمیایی و رادیو اکتیو که در نقاط مختلف مثل عراق و افغانستان و یمن و سوریه ا)استفاده کرده و میکنند بگوید ، البته حالا هم نوبت اوکراین است که در آنجا استفاده کنند علیه روسیه
  • علیرضا IR ۰۵:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
    0 0
    آمریکا به کی دیگه سلاح ایران هراسی بفروشه !
  • IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۹
    0 0
    ۰۰:۲۳ نهههههه باباآاااا با اجازه از آمریکا ؟؟ با قطر و ترکیه چی ؟؟ اونم از هراس این دو کشورا با اجازه ای آمریکا بوده ؟؟ به هفت جان خودتون هرکجا ک منافع تون ایجاب میکنه میگید عربستان با اجازه ای آمریکا دست دوستی با ایران داده ، وهر کجا که ایجاب نمی کنه میگید ایران در برابر عربستان کوتاه اومد و التماس کرد....!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس