کد خبر 1478296
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۲
فؤاد ایزدی: دموکرات‌ها برای پیروزی ترامپ در انتخابات درون حزبی، او را دادگاهی کردند

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد روند بررسی اتهامات رئیس جمهور پیشین آمریکا، شکاف سیاسی در بسیاری از موضوعات پیرامون او را مشخص کرده است.

به گزارش مشرق، بر اساس نظرسنجی رویترز، دادگاهی شدن دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا بین مردم این کشور به طور مساوی مخالف و موافق پیدا کرده است، اما در مجموع به نظر می‌رسد شانس او را برای کسب نامزدی جمهوری خواهان در انتخابات ۲۰۲۴ افزایش داده باشد.

این نظرسنجی که در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه و پس از کیفرخواست روز سه‌شنبه ترامپ انجام شد، نشان می‌دهد که ۴۹ درصد از آمریکایی‌ها فکر می‌کنند پیگیری اولین پرونده کیفری علیه رئیس‌جمهور سابق آمریکا کار درستی است.

اما این یافته همچنین شکاف سیاسی در بسیاری از موضوعات پیرامون ترامپ را نیز نشان می‌دهد. حدود ۸۴ درصد از کسانی که خود را دموکرات می‌دانند گفته‌اند که این اتهامات درست است، در حالی که تنها ۱۶ درصد از جمهوری‌خواهان با اتهامات ترامپ موافق هستند.

حدود ۴۰ درصد از جمهوری‌خواهان می‌گویند این رخداد باعث می‌شود در سال ۲۰۲۴ به ترامپ رای دهند، در حالی که ۱۲ درصد عقیده دارند دادگاهی شدن احتمال حمایت از ترامپ را کاهش می‌دهد.

گفتنی است، ترامپ با اختلاف زیادی پیشتاز میدان برای نامزدی جمهوری خواهان است و ۵۸ درصد جمهوری خواهان می‌گویند که او نامزد مورد نظر آنهاست. این رقم در نظرسنجی رویترز که روز دوشنبه منتشر شد، ۴۸ درصد افزایش یافته است.

در حالی که دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان بر سر پرونده قضایی ترامپ و درست یا نادرست بودن دادگاهی شدن او به شدت اختلاف دارند، این نظرسنجی نشان می‌دهد بیشتر آمریکایی‌ها فکر می‌کنند اتهامات ترامپ در مورد پرداخت حق‌السکوت درست بوده است. حدود ۷۳ درصد از آمریکایی‌ها معتقد هستند ترامپ حق‌السکوت را پرداخت کرده که در این میان ۵۵ درصد هم از جمهوری خواهان هستند.

با این حال، ۷۶ درصد جمهوری‌خواهان فکر می‌کنند برخی از مجریان قانون در حال تلاش برای مشروعیت‌زدایی از ترامپ هستند. این افراد معتقدند دادگاهی شدن ترامپ و انجام تحقیقات از او «انگیزه سیاسی» دارد. در میان دموکرات‌ها نیز ۳۴ درصد بر این عقیده هستند.

گفتنی است، به تازگی هیأت منصفه عالی دادگاه منهتن نیویورک علیه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا اعلام جرم و وی را به پرداخت حق‌السکوت در جریان کمپین انتخاباتی سال ۲۰۱۶ متهم کرده است. با این تصمیم، وی اولین رئیس جمهور آمریکا است که رسما با جرایم کیفری مواجه می‌شود. وی روز سه‌شنبه برای اولین بار در دادگاه منطقه‌ای منهتن نیویورک حاضر و تفهیم اتمام شد. جلسه بعدی رسیدگی به اتهامات مطرح شده علیه او روز ۴ دسامبر برگزار خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی افصحی IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
    0 0
    به نظر می رسد که این نظرسنجی ها بیشتر نظر سازی است تا به انتخابات دور آینده توسط صاحبان صندوق ها که قروت اندوزان باشند؛ضریب داده شود.کاری که آمریکا طی دویست و پنجاه سال گذشته و پس از استقلال ، همواره بدان مشغول بوده و خواهد بود. چرا که از ابتدا در آمریکا این برده داران و صاحبان زمین های بزرگ بودند که فرمان سیاسی اجتماعی آمریکا را در اختیار گرفتند تا رسید به ثروت اندوزان بزرگ دوران پسا صنعتی، که همه روسای جمهور بلا استثنا صاحب ثروت های کلان بوده و هستند.در واقع بلائی که در آمریکا و غرب وحشی سر نعمت مقدس «آزادی» آورده‌اند این است که آزادی را به اسارت ثروت اندوزان درآورده و عمل مقدس رأی دادن را به عمل شنیع «رای سازی» تقلیل داده اند. ثروت اندوزان با ساخت دستگاه پر حجم سرگرمی سازی و عوامل آن که «سلبریتی »نامیده می شوند (همان «ملأ» قرانی اند که هماره «تو چشم و نظرند») دست به « تسخیر ذهن و مهندسی آن » زده و «رأی را در اذهان تراش خوشگل می دهند» در واقع سلبریتی های در اختیار ثروت اندوزان همان «سحرهٔ فرعون زمانه اند که در یوم الزینة یا جشن ها و گردهمایی های کارناوالی انتخاباتی، مردم مسحور شدهٔ سرمایه سالاران، ربات وار رأیی را می دهند که از دوسال قبل با نمایش هایی چون دادگاه ترامپ یا هر موضوع شنیع دیگر و به کمک نظرسازی! به صندوق ها می ریزند.
  • IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۸
    6 0
    بجای اینکه ثانیه به ثانیه از احوالات این پیر سگ خبر بزنید . انتقام سردار را ازش بگیرید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس