کد خبر 1430256
تاریخ انتشار: ۶ آبان ۱۴۰۱ - ۰۷:۳۰
رونمایی از خودروی الکتریکی جدید تویوتا

به تازگی شرکت تویوتا محصول bZ3 را به عنوان دومین خودروی الکتریکی سفارشی خود معرفی کرده است که با باتری های پیشرفته عرضه شده توسط غول خودروهای برقی چینی BYD تامین می شود.

به گزارش مشرق، به تازگی شرکت تویوتا محصول bZ3 را به عنوان دومین خودروی الکتریکی سفارشی خود معرفی کرده است که با باتری های پیشرفته عرضه شده توسط غول خودروهای برقی چینی BYD تامین می شود.

تویوتا bZ3 پنج سرنشین که قرار است سال آینده به فروش برسد، به طور انحصاری در چین ساخته و فروخته خواهد شد. این محصول دنباله رو خودروی شاسی بلند تویوتا bZ4X خواهد بود که اوایل امسال در سطح جهانی عرضه شد.
معرفی محصول جدید تویوتا در حالی صورت می گیرد که سومین مدل سری bZ نیز اخیرا تایید شده که یک کراس اوور جمع و جور و شیک محسوب می شود. جزئیات بیشتر این محصول قرار است اواخر سال جاری فاش شود.

بر اساس پلت فرم e-TNGA تویوتا، bZ3 گفته می شود که این خودرو علاوه بر کیفیت بسیار بالای ساخت،  مرکز ثقل پایین و ثبات هندلینگ عالی دارد.به گزارش سیناپرس، طول محصول جدید تویوتا ۴۷۲۵ میل ی‌متر، عرض آن ۱۸۳۵میلی ‌متر و ارتفاع آن ۱۴۷۵ میلی ‌متر است. در حقیقت ابعاد و بخش هایی از ظاهر این خودرو کاملا مشابه تسلا مدل ۳ است.

در این خودرو همچنین از دستگیره‌ درهای تخت، سپر عقب مقاوم در برابر باد و چرخ‌ های آلومینیومی بهره برده شده که ویژگی های فوق، آن را به یکی از آیرودینامیک ‌ترین خودروهای کلاس خود تبدیل می‌ کند.

این محصول از یک باتری لیتیوم-یون لیتیوم-آهن-فسفات  LFP  ساخته شده توسط BYD استفاده می کند که می تواند پس از ده سال کارکرد، هنوز ۹۰ درصد توانایی خود را حفظ کند. در حالی که تویوتا جزئیات خاصی از پیشرانه فوق و عملکرد و نرخ شارژ این محصول را فاش نکرده است اما حدس زده می شود این خودرو با یک بار شارژ در حدود ۵۰۰ کیلومتر مسیر طی کند.

به گزارش سیناپرس، فضای داخلی خودرو با در نظر گرفتن مفهوم سالن خانوادگی تویوتا طراحی شده است، جایی که خودروها بیشتر به عنوان یک فضای ویژه خانوادگی دیده می شوند تا وسیله حمل و نقل. طراحی بخشی تحت عنوان «جزیره دیجیتال»، ویژگی مرکزی کابین است که از یک نمایشگر مرکزی اطلاعات سرگرمی پرتره گرا و آنچه تویوتا آن را کنسول یکپارچه سازی تلفن هوشمند و شارژ بی سیم نامیده است، استفاده می کند.

در خاتمه گفتنی است بعید به نظر می رسد که به این زودی ها bz3 را در خیابان های اروپا و آمریکا مشاهده کنیم زیرا تویوتا تأیید می کند که در حال حاضر تنها برای عرضه این خودرو در چین برنامه ریزی کرده است.

no-alt
no-alt
no-alt
no-alt
no-alt
no-alt
منبع: سیناپرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۶
    0 0
    به نظرم خیلی به کشورهای پیشرو در طراحی نزدیک شده ایم، این کشورها سعی کنن با آشوب ایران را از خود دور کنند!
  • سید IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۶
    0 0
    نکته ای ظریف در این گزارش بود و آن تأمین قوای خودروی برقی کارخانه ژاپنی تویوتا توسط غول خودروسازی چینی بی وای دی!!
  • HK ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۶
    0 0
    مشرق جان به نظرم حتی این مطالب و صحبت از وسایلی که دیگه دست مردم ایران بهشون نمیرسه (جز اندکی) باعث ایجاد نفرت و خشم میشه.
  • IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۶
    1 0
    تویوتا به جای نمایشگر تبلت گذاشته ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس