.

مقام‌های رژیم صهیونیستی از ادعاهای اخیر یک فرمانده آمریکایی درباره ایران ابراز نگرانی کرده‌اند.

به گزارش مشرق، چهار مقام رژیم صهیونیستی به آکسیوس گفته‌اند اظهارات «مارک میلی»، فرمانده ستاد مشترک ارتش اسرائیل در یک جلسه استماع در کنگره درباره برنامه هسته‌ای ایران باعث ایجاد نگرانی میان مقام‌های اطلاعاتی و امنیتی رژیم اسرائیل شده است.

مارک میلی در یک جلسه استماع در کمیته فرعی اعتبارات مجلس نمایندگان آمریکا گفته بود که سیاست آمریکا این است که ایران «هیچ سلاح هسته‌ای در میدان نداشته باشد.»

منابع صهیونیستی به آکسیوس گفته‌اند که عبارت «در میدان» در اظهارات مارک میلی این نگرانی را ایجاد کرده که آمریکا سیاست خود در قبال برنامه هسته‌ای ایران را تغییر داده و خط قرمز خود برای تحمل برنامه هسته‌ای ایران را به آن‌سوتر برده است.

در حالی که جمهوری اسلامی ایران بارها تأکید کرده برنامه هسته‌ای این کشور در راستای تولید سلاح نیست میلی در آن جلسه مدعی شده بود ایران با ساخت یک سلاح هسته‌ای واقعی تنها چند ماه فاصله دارد.

مقام‌های اسرائیلی به آکسیوس گفته‌اند این اظهارات میلی باعث نگرانی در میان مقام‌های مسئول ایران در دفتر نتانیاهو، وزارت جنگ، ارتش رژیم صهیونیستی، وزارت خارجه این رژیم و موساد شده است.

چهار مقام صهیونیستی در گفت‌وگو با آکسیوس گفته‌اند نگرانی اسرائیلی‌ها این است که عبارت «در میدان» در اظهارات رابرت میلی به معنی این باشد که آمریکا ساخت سلاح هسته‌ای از سوی ایران را هم تحمل خواهد کرد و تا زمانی که ایران این سلاح را روی موشک یا سایر سلاح‌های پرتابی مستقر نکند به آن واکنشی نشان نخواهد داد.

کشورهای غربی به رهبری آمریکا و رژیم صهیونیستی در سال‌های گذشته ایران را به پیگیری اهداف نظامی در برنامه هسته ای این کشور متهم کرده‌اند. ایران قویاً این ادعاها را رد کرده است.

ایران تأکید می‌کند به عنوان یکی از امضاکنندگان پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی (ان‌پی‌تی) و عضوی از آژانس بین المللی انرژی اتمی، حق دستیابی به فناوری هسته‌ای را برای مقاصد صلح آمیز دارد.

علاوه بر این، بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون بارها از تاسیسات هسته‌ای ایران بازدید کرده‌اند اما هرگز مدرکی که نشان دهد برنامه صلح آمیز انرژی هسته‌ای این کشور به سمت مقاصد نظامی انحراف داشته باشد، پیدا نکرده‌اند.

مقام‌های صهیونیستی گفته‌اند ارزیابی میلی از فاصله زمانی ایران با ساخت آنچه «سلاح هسته‌ای» خوانده شده نیز دیگر موضوعی است که موجب نگرانی تل‌آویو شده است.

آنها گفته‌اند تقویم «چند ماهه» که میلی آن را ارائه کرد بسیار کوتاه‌تر از ارزیابی جامعه اطلاعاتی اسرائیل در خصوص این موضوع است.

اما طبق ادعای این مقام‌های صهیونیستی، موضوع نگران‌کننده دیگر این است که آمریکا این برآورد را در اختیار اسرائیل قرار نداده است. مقام‌های اسرائیلی تصور می‌کردند که ایران با ساخت سلاح هسته‌ای بین یک تا دو سال فاصله دارد.

از سوی دیگر، رژیم صهیونیستی تنها دارنده سلاح‌های هسته‌ای در منطقه غرب آسیا است و با حمایت‌های آمریکا برنامه تسلیحات هسته‌ای خودش را از نظارت‌های بین‌المللی دور نگاه داشته است.

یک مقام ارشد صهیونیستی در گفت‌وگو با آکسیوس تصریح کرده که دیگر مقام‌های این رژیم با همتایانشان در دستگاه‌های مختلف دولت آمریکا تماس گرفته و درباره اظهارات رابرت میلی ابراز نگرانی کرده‌اند. آنها همچنین خواسته‌اند که فرمانده آمریکایی درباره اظهاراتش شفاف‌سازی کند و یا اینکه آن را پس بگیرد.

ایران علاوه بر این در سال ۲۰۱۵ به توافقی با کشورهای موسوم به گروه ۱+۵ برای حل و فصل تنش‌ها بر سر برنامه هسته‌ای خود دست پیدا کرد. علی‌رغم اذعان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به پایبندی ایران به تمامی تعهداتش، دولت آمریکا با تشویق‌های رژیم صهیونیستی در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ به صورت یکجانبه از این توافق خارج شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 13
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
    0 0
    صهیونیست حتی به پدرش هم بدبین هست؟
  • IR ۰۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۷
    7 6
    سلام من یک کارگرم ک چند وقته سرگذر کار بهم نمیخوره دوتا بچه دارم مستعجرم خیلی محتاجم اگه مسلمونی میتونه کمکم کنه انسانیت کنیین در هقم جون عزیزانتون اگه واقعا کسی میتونه کمکم کنه. به جون بچه هام کلاه بردار نیستم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس