هشدارنهاد اطلاعاتی صهیونیستی درباره افول جایگاه استراتژیک رژیم

مرکز تحقیقات اداره اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی در گزارشی نوشت که تحولات داخلی در سرزمین اشغالی به شدت موجب افول جایگاه راهبردی این رژیم شده است.

به گزارش مشرق، مرکز پژوهش‌های اداره اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی در گزارشی با هشدار به مقامات تل آویو آورده است که جایگاه و موقعیت راهبردی این رژیم به دلایل مختلف داخلی و خارجی افول کرده است.

به نوشته وبگاه خبری عرب ۴۸ مرکز تحقیقات اداره اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی (امان) در گزارش خود تأکید کرد که در پی شکاف داخلی به وجود آمده بر سر تلاش کابینه نتانیاهو برای تغییرات در سیستم قضایی موقعیت این رژیم به شدت افول کرده است و «دشمنان اسرائیل» در حال رصد این وضعیت هستند.

روزنامه اسرائیل هیوم نیز در این باره نوشت که این مرکز تحقیقات اخیرا اسناد رسمی گزارش خود را برای ارتش و مقامات سیاسی و امنیتی، نتانیاهو، «یوآو گالانت» وزیر جنگ و «تساحی هنگبی»، رئیس شورای امنیت داخلی این رژیم ارسال کرده است.

اسرائیل هیوم همچنین نوشت که گزارش این مرکز در راستای سخنان «یوآو گالانت» وزیر جنگ و هشدار او درباره تبعات طرح تغییرات در سیستم قضایی است، هشداری که موجب خشم نتانیاهو شد.

مرکز تحقیقات اداره اطلاعات نظامی صهیونیستی در گزارش خود تأکید کرد کاهش موقعیت استراتژیک این رژیم خود را در محور ضد صهیونیستی در منطقه به خوبی نشان داده است و دیدارهای پی در پی سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان با مقامات حماس و جهاد اسلامی فلسطین به منظور هماهنگی بیشتر مؤید این موضوع است.

در این گزارش همچنین ادعا شده است که مقامات ایرانی نیز ارتباطات مشابهی برقرار کرده‌اند و طرف‌های مختلف در محور مقاومت را برای انجام عملیات‌های مسلحانه در سرزمین اشغالی ترغیب می‌کنند، به طوریکه انجام عملیات‌های مسلحانه در کرانه باختری را می‌توان در این راستا تفسیر کرد.

در ادامه این گزارش آمده است: «دلیل دیگر افول جایگاه راهبردی اسرائیل اختلاف میان با ایالات متحده است و ایران اصلی‌ترین طرفی است که از این وضعیت نفع می‌برد، چرا که معتقد است اسرائیل بدون حمایت آمریکا هرگز توانایی ورود به جنگ با ایران یا حمله به تأسیسات هسته‌ای را ندارد».

این مرکز در ادامه نوشت که مقامات تشکیلات خودگردان نیز از اختلاف [ادعایی] میان تل آویو و واشنگتن نفع می‌برند و می‌توانند از این اختلاف در مجامع بین‌المللی از جمله کمیته‌های سازمان ملل و حتی دادگاه لاهه نیز بهره ببرند.

مرکز تحقیقات اداره اطلاعات نظامی صهیونیستی همچنین نوشت که «دوستان اسرائیل» از جمله اردن و مصر و کشورهای عربی خلیج فارس از اختلاف این رژیم با آمریکا نگران هستند و اصولا این کشورها بر پایه دوستی راهبردی تل آویو و واشنگتن و اینکه این رژیم مجری سیاست‌های آمریکا در منطقه به شمار می‌رود، به سمت عادی‌سازی روابط با آن پیش رفته‌اند.

طبق این گزارش، چنین وضعیتی می‌تواند موجب نزدیکی «دوستان اسرائیل» در منطقه با ایران شود و این مسأله را می‌توان در از سرگیری روابط میان تهران با ریاض و منامه و استقبال گرم از وزیر خارجه ایران در قاهره مشاهده کرد.

برآوردهای اطلاعاتی «امان» نشان می‌دهد که پیامدهای فوری این تحولات باعث کاهش بازدارندگی رژیم اسرائیل و به دنبال آن کاهش قدرت سیاسی-امنیتی این رژیم در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی می‌شود.

در این راستا روزنامه هاآرتص نیز نوشت که حملات پی در پی رژیم صهیونیستی در سوریه در روزهای اخیر در تلاش برای بازیابی توان بازدارندگی و ایجاد توازن برای مقابله با انجام حملات در داخل سرزمین اشغالی تفسیر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
    0 1
    اگر پشت گوشتان دیدید هشتاد سالگی رژیم هم میبینید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس