کد خبر 1477323
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۹
اولمرت: دولت‌های جهان، کابینه نتانیاهو را تحریم کنند

نخست وزیر اسبق رژیم موقت صهیونیستی در یک گفت‌وگوی تلویزیونی از سران کشورهای جهان خواست که کابینه این رژیم و نخست وزیر آن را تحریم کنند.

به گزارش مشرق، ایهود اولمرت نخست وزیر اسبق رژیم موقت صهیونیستی امروز دوشنبه از همه دولتهای جهان خواست که کابینه فعلی این رژیم به ریاست بنیامین نتانیاهو را تحریم کنند.

پایگاه خبری عربی-۲۱ گزارش داد، اولمرت در یک گفت‌وگوی تلویزیونی گفته است که این تحریم، باید متوجه کابینه رژیم صهیونیستی باشد، نه فقط تحریم شخص نتانیاهو.

وی تأکید کرد: از همه رؤسای دولتهای جهان می‌خواهم که نخست وزیر اسرائیل را تحقیر کنند. زمانی که درباره نخست وزیر اسرائیل سخن می‌گوییم، منظور ما حکومت نیست».

این مقام پیشین صهیونیست خطاب به مجری اسرائیلی گفت: کسی که به دنبال نابودی دموکراسی و ساختار نژادی آن است نمی‌تواند مدعی نمایندگی اسرائیل باشد.

اولمرت ابراز امیدواری کرد که در مرحله کنونی، کار نتانیاهو تمام شود. او گفت: «ااز نخست وزیر انگلیس می‌خواهم، دیدار با نتانیاهو را لغو کند. من به خاطر عدم دعوت رئیس جمهور بایدن از نتانیاهو، از او سپاسگزارم».

شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی هم امروز به نقل از منابع نزدیک به بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر این رژیم اعلام کرد که او تصمیم گرفته است تا برکناری «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی را به دلایل امنیتی به تعویق بیاندازد.

به گفته این منابع، نتانیاهو نامه رسمی برکناری یوآو گالانت را به او تحویل نخواهد داد و این در سایه تحولات امنیتی و تنش‌های داخلی در این رژیم در پی اصرار کابینه برای تغییرات گسترده در سیستم قضایی تفسیر می‌شود.

از سوی دیگر خبرگزاری رویترز به نقل از دو مقام صهیونیستی نوشت که نتانیاهو و وزیر جنگ این رژیم امشب قرار است بازدید میدانی مشترکی از نیروهای ارتش داشته باشند و این رویداد نشان می‌دهد که دو طرف فعلا به مصالحه رسیده‌اند. نتانیاهو و گالانت قرار است عید «پسح» یهودی را به نظامیان تبریک بگویند.

در روزهای گذشته تلاش‌های زیادی از طرف‌های مختلف برای پایان دادن به اختلاف میان نتانیاهو و گالانت صورت گرفت، اختلافاتی که موجب نگرانی احزاب راستگرا و فرماندهان نظامی و حتی دولت آمریکا شده بود.

بازگشت گالانت به وزارت جنگ پس از آن است که او روز چهارشنبه هفته گذشته نیز در مراسم پرتاب ماهواره جاسوسی «اوفیک۱۳» در پایگاه هوایی «بلماحیم» حضور یافته بود که همان زمان رسانه‌های اسرائیلی نوشتند که او احتمالا در سمت خود باقی خواهد ماند.

اظهارات اخیر وزیر جنگ کابینه تل‌آویو در انتقاد از طرح جنجالی اصلاحات قضایی، باعث شد تا «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، در تاریخ ۲۶مارس او را از کار برکنار کند.

پایگاه خبری در این باره «آکسیوس» گزارش داد که نتانیاهو گالانت را متهم کرده که تلاش‌ها برای رسیدن به راه‌حل را تضعیف کرده و پیش از مطرح کردن سخنانش، هماهنگی انجام نداده است.

خبر برکناری گالانت موجب عصبانیت بیشتر مخالفان در آن برهه شد و انتقادات به درون احزاب راستگرا نیز کشید، به طوریکه «یولی ادلشتاین» از اعضای حزب «لیکود» و رئیس کمیته امور خارجی و جنگ کنست، درباره پیامدهای برکناری «یوآو گالانت»، از وزارت جنگ رژیم صهیونیستی هشدار داد و گفت: «در مواجهه با وضعیت امنیتی فعلی، بسیار واضح است که بگوییم اکنون زمان مناسبی برای تغییرات در وزارت جنگ نیست».

همزمان تعدادی از ژنرال‌های ارشد رژیم صهیونیستی نیز ضمن محکومیت اقدام «بنیامین نتانیاهو» در برکناری وزیر جنگ کابینه، درباره ترس بزرگ و اتفاقات خطرناکی که در انتظار آن‌هاست، هشدار داده بودند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس