کد خبر 1477495
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۹
پکن: دیدار مک کارتی با رئیس جمهور تایوان باعث تشدید تنش در روابط پکن-واشنگتن می‌شود

کنسولگری چین در لس آنجلس دیدار رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با رئیس جمهور تایوان را باعث جریحه دار شدن احساسات ۱.۴ میلیارد چینی خواند.

به گزارش مشرق، دولت چین هشدار داد که دیدار آتی بین «تسای اینگ ون» رئیس جمهور تایوان و «کوین مک کارتی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا آسیب بیشتری به روابط میان پکن و واشنگتن وارد خواهد کرد.

براساس گزارش پایگاه خبری تی آر تی، سخنگوی کنسولگری چین در شهر لس آنجلس در واکنش به سفر اینگ ون به آمریکا گفت: دیدار روز چهارشنبه او با مک کارتی باعث جریحه دار شدن احساسات ۱.۴ میلیارد چینی و همچنین منجر به تضعیف بنیادهای روابط اساسی چین و ایالات متحده خواهد شد و به روابط میان دو کشور آسیب جدید وارد می‌کند.

کوین مک کارتی جمهوریخواه اخیرا تایید کرده که قرار است با تسای اینگ ون در «کتابخانه ریگان» در کالیفرنیا دیدار و رایزنی کند.

چین پیش از این درباره این دیدار هشدار داده بود و آن را بازی با آتش خوانده است.

رئیس جمهور جزیره خودمختار تایوان قرار است در مسیر بازگشت خود از آمریکای مرکزی توقفی در خاک آمریکا داشته باشد.

روز دوشنبه دفتر مک کارتی اعلام کرد که این دیدار یک دیدار دو حزبی خواهد بود و در کتابخانه رونالد ریگان برگزار خواهد شد.

این دیدار در حالی قرار است برگزار شود که سفر سال گذشته «نانسی پلوسی» رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا به جزیره تایوان موجی از تنش در روابط دو کشور را موجب شد و از سوی دیگر به فعالیتهای نظامی ارتش چین در تنگه تایوان شدت بخشید.

تایوان بخشی از چین محسوب می‌شود که ادعاهای جدایی‌طلبانه دارد؛ ادعاهایی که کشورهای جهان و سازمان ملل متحد به‌رسمیت نمی‌شناسند. پکن همواره با هرگونه تماس بین نمایندگان تایوانی و مقامات غربی به ویژه مسئولان عالی‌رتبه سیاسی یا نظامی از کشورهایی که پکن با آن‌ها روابط دیپلماتیک دارد، مخالف بوده و می‌گوید این سفرها، اصل چین واحد را نقض می‌کند و سیگنال‌های نادرستی به نیروهای جدایی‌طلب تایوان ارسال می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۵
    1 1
    چین هیچ غلطی نمی تواند بکند
    • IR ۰۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
      0 1
      درست مثل آمریکا که هیچ غلطی نمی‌تواند بکند
  • IR ۱۵:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۶
    0 0
    این بازی احمقانه‌ی آمریکاست که میخاد راه بندازه. جنگ در زمین بازی تایوان، یعنی نفع به آمریکا و نابودی اقتصاد چین. اصلا دنیا بایستی متوجه بشوند که جنگ یعنی نفع به غرب بالاخص آمریکا ولاغیر. چین بایستی توافقات و همکاریهای نظامی جدی با روسیه توی اوکراین انجام بدهد...این یعنی یک فشار حسابی به غرب بالاخص عامریکا.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس